Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

guy holbrecht

Sicco,

Dat boek was ooit te koop in het voormalige spoorwegmuseum in Brussel Noord. Ik hoop dat er, als Trainworld' in Schaarbeek ooit opengaat, terug boeken te koop worden aangeboden. Deze boeken werden trouwens door de drukkerij van de NMBS zelf gedrukt. In het archief van de NMBS (Frankrijkstraat te Brussel) zijn er nog inkijkexemplaren, doch het archief is niet meteen gemakkelijk toegankelijk. Je maakt daar best vooraf een afspraak.

Groeten,
Guy

loebaske

Van die type wagons heeft Lilliput en Dacker een hele reeks uitgebracht, heb ze  allemaal en sommige dubbel in men collectie, van de colli versie heb ik er 16stuks van, dus deze drie passen er perfect bij en wil gerust voor degene die ze niet wenst die gerust overnemen...je laat het maar weten

eddy


Metpetergaathetbeter

#63
Citaat van: guy holbrecht op 02 maart 2014, 12:40:27 PM

De wagen met de witte band (Liliput 22793) betreft een wagen van de dienst M voor het vervoer van zuurstof. Dit is dus een wagen die uit het normale goederenvervoer is gehaald en enkel nog als dienstwagens heeft gereden (stelpaats Manage)

Groeten,
Guy
hoewel ik een foto van zo'n wagon zag met ik men een verschillende opbouw en ik dacht deuren elders geplaatst ?

Groeten Peter ;)

Johnnytrein

#64
Peter, volgens mij gaat het slechter met jou, lees je vorige post eens na." zag met ik men een verschillende "
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

onderbouw, deuren waren van deze wagon naar buiten geplaatst !

treinvirus

eric (loebaske)
kan je me eens een mailtje sturen voor eventuele overname wagons?
mischien kunnen we een prijs overeenkomen en zo ons beiden tevreden stellen!!!
dirk
 

kurt10002

Ik vindt het een mooi initiatief. maar ik vindt het spijtig dat je al digitale rijden geen decoder van een ander merk kunt insteken want dan werken de lichten niet. Ik heb dat voor met die 55er. Ik heb er een zimo decoder in gestoken en nu werken de lichten er niet van. En van B-models krijg ik enkel het antwoordt dat ik dan maar 1 van hun decoder moet kopen.
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

mark7758

Kurt, dat is normaal tegenwoordig. ESU zegt dat je hun rookvloeistof moet gebruiken. (Heeft zo'n zijn goede redenen.)
Het is pas slecht van hun als ze hele hoge prijzen vragen en dat doen ze niet.
Nee ik heb geen aandelen bij ze. Maar ken de wereld van winkels en importeurs.
Zie het als een product bescherming?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ems

Ik heb inmiddels de nodige info over de wagens voorbij zien komen en ben wel weer wat wijzer. dank daarvoor.
Ben echter nog niet overtuigd om de wagens te behouden (moet ik wel eerst de set bestellen  ;D, ga ik nog doen); heb ondertussen ook wat fotoboeken doorgebladerd, op zoek naar deze wagens, maar niets gevonden; Iemand nog foto's van inzet in de jaren '80?

De suggestie van Tedo vind ik ook wel aardig: tegen meerprijs een andere type wagen van B-models erbij leveren  ;)
Groet, Edwin

argilla

mzt dank aan de Luc voor de hulp bij de  bestelling ! ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Herwig

#71
'k Durf vermoeden dat er voor sommigen een verwarring ontstaat/bestaat tussen de tijdperk III gesloten goederenwagens      1. de HOUTEN Gkklms (1947) en     2. de METALEN Gkklms (1948).

1.  type   "2211~~" :  Bouwjaar '47-'48       lengte 9,5m       houten bovenbouw      leeggewicht  11,7 ton
Ooit in H0   "massaal" uitgebracht door Liliput (1982) en Liliput/Dacker (was invoerder) met vaste nem-koppelinghouder (geen kortkoppelingmechan..).
Kleuren:  (olijf)groen, bruin, lichtblauw, grijs, beige, groen met zwart dak, colli, ...enz.
(Colli =  apart type-nr.  "2211A2" )
Alle Liliputs makkelijk te verbeteren met een  "lange"  Roco-nabouw kortkoppeling.

Zeer recent (2011/'12) terug gefabriceerd door Hobby Trade, met o.a. zeer fijne hoekhandgrepen (en kortkoppelingsmech.) ..

2.  type  "2212~~" :  Bouwjaar 1948      lengte ook 9,5m       gladde metalen bovenbouw met  "geribbelde"  kopkanten & zijschuifdeuren      leeggewicht 12,2 ton
Ooit uitgebracht door Liliput (1982) en Liliput/Dacker
Kleuren:    bruin, groen, grijs, "visvervoer", enz..... (Visvervoer:   apart type-nr.  "2212BO" ).

In 2001 nogmaals door Bachmann/Liliput (deze laatste met kortkoppeling mech.).
In 2013 opnieuw door Van Biervliet.

Dit alles   "behoudens vergissing mijnentwege"  en  groeten,  Herwig, tijdperk drieër....
( types en codes:  uit Philippe Callaert-encyclopedie II  +  H0-info van eigen verzameling tijdperk III))


Metpetergaathetbeter


Herwig

@ Peter,
Ik dacht 't wel (behoudens vergissing)
[ citaat:    "  2.   type  "2212"   (metalen kast):    In 2013 door Van Biervliet  " ]

Metpetergaathetbeter