Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

prulleman

ook besteld,de vorige was te mooi om te laten liggen.  hopelijk komt er volgende keer iets met een bolle neus TP IV ;)

Tobin

Beste,

Ik heb ook voor deze actie(na de vorige zeer geslaagde actie!) interesse, echter heb ik nog enkele vragen over het model:

  • Zoals Jos reeds vroeg, worden de tankdoppen voor de brandstof opgedrukt (zoals bij de Roco modellen) of via gravure weergegeven?
  • Worden de frontramen aangepast naar deze versie?
  • Worden de frontlampen aangepast naar het tijdperk?
Of moet men hier rekening houden met het status als Budget-model?

Verder vroeg ik mij af of de 3 goederenwagons uit het standaard progamma van B-models komt of ook speciaal voor deze actie worden bedrukt?

Bedankt
Hans



krispy

Persoonlijk ga ik passen voor deze versie maar :

Als er iemand intresse heeft en geen abonnée is , wil ik hem altijd helpen met de bestelling aan abonnée voorwaarden ( maw de goedkoopste mogelijke aanbieding ) ;)

indien iemand intresse , mailen via PM
Voor de afhaling kunnen we dan regelen op voor de beurs in leuven ( gaan we hem samen afhalen ) ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

Citaat van: Tobin op 12 maart 2014, 00:24:42 AM
Beste,

Ik heb ook voor deze actie(na de vorige zeer geslaagde actie!) interesse, echter heb ik nog enkele vragen over het model:

  • Zoals Jos reeds vroeg, worden de tankdoppen voor de brandstof opgedrukt (zoals bij de Roco modellen) of via gravure weergegeven?
  • Worden de frontramen aangepast naar deze versie?
  • Worden de frontlampen aangepast naar het tijdperk?
Of moet men hier rekening houden met het status als Budget-model?

Verder vroeg ik mij af of de 3 goederenwagons uit het standaard progamma van B-models komt of ook speciaal voor deze actie worden bedrukt?

Bedankt
Hans
- de tankdoppen worden bedrukt. Deze tankdoppen in reliëf maken is technisch nogal moeilijk.
- het model zal de ruitenwissers onderaan hebben, maar verder is het echter niet mogelijk om tot in de kleine details dit 'budget-model' te gaan maken met aparte onderdeeltjes volgens elke versie.
Dit zou de prijs teveel naar boven sturen en dat willen ze bij Van Biervliet niet. Het moet 'Budget' blijven.

Dus de loc zal gemaakt worden op dezelfde basis als de de 6206, natuurlijk met een andere specifieke schildering.

De goederenwagentjes zullen een licht verweerd dak krijgen, wat ze onderscheidt van de normale modellen. Dus toch ook iets exclusief voor onze lezers.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brossel

Citaat van: doomslu op 12 maart 2014, 19:43:53 PM
- de tankdoppen worden bedrukt. Deze tankdoppen in reliëf maken is technisch nogal moeilijk.
- het model zal de ruitenwissers onderaan hebben, maar verder is het echter niet mogelijk om tot in de kleine details dit 'budget-model' te gaan maken met aparte onderdeeltjes volgens elke versie.
Dit zou de prijs teveel naar boven sturen en dat willen ze bij Van Biervliet niet. Het moet 'Budget' blijven.

In mijn optiek wel een jammerlijke concessie: die open vulmonden kennen best een behoorlijk reliëf en vallen daardoor behoorlijk op.
En een bedrukking kan nooit dat reliëf weergeven. Zie de Roco's...
Bovendien geldt die concessie dan wel voor alle oudere versies van tijdperk III en een groot aantal tijdperk IV modellen, die ze in de toekomst uitgeven.

Dan kunnen ze nog beter die bedrukking überhaupt weglaten. Lijkt me minder 'storend'.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Dirky

zo'n budget kan je ook wel "superen"! Ben ik alvast met die van mij van plan...

Sicco

Eens, zo'n bedrukking maakt een goed model teveel budget, op de Roco was het ook een misser. Dan liever niet.

Peter

Ik meen me te herinneren dat er vroegen een merk hier in Belgie (Omgeving Charleroi??) die inzet stukjes maakte voor die vuldop.
Datzelfde merk had ook een 1e klasse kap voor een viertje en nog een aantal andere dingen.
Ben helaas de naam kwijt van dat merk.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Bij Van Biervliet is men niet ongevoelig voor de wensen van de klant.
Zo heeft men het probleem van de vuldop met de fabrikant besproken. Ik kreeg net inzage in het antwoord. Technisch is het plaatsen van een vulopening een moeilijke zaak, omdat onder andere het chassis in de weg zit. Ik denk niet dat jullie de meerprijs willen betalen die de fabrikant inschat voor deze wijziging! En al zeker niet op een Budget-model.

Als ik heel eerlijk mag zijn, heeft het ontbreken van deze opening op de Roco-modellen me nooit gestoord en bij de modellen van Van Biervliet zal dat niet anders zijn.

Blijft dus nog de vraag: opdrukken of gewoon weglaten?
En hier mogen jullie nu eens jullie mening spuien!
En hier een poll: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19934.0.html
Samen met VB zal de redactie dan beslissen welke oplossing gekozen wordt voor de 6233.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 13 maart 2014, 17:29:46 PM
Absoluut bereid een meerprijs te betalen!


die 249 andere ook ? hopelijk voor jou !  ;) :)

Groeten Peter ;)

Sicco


GDE

Peter , Bedoel je soms Parsifal die deze inzetstukjes maakte ? Soms staat hij nog op de beurs in St Gislain met restjes van vroeger maar de vulopeningen heb ik nog nooit gezien bij hem . Anders had ik er al zeker gekocht voor mijn roco locs  :P

SuSke

Voilà, gestemd in ander draadje.
Voor mij hoeft die opening er dus niet op te staan. "MODEL"spoorwegbouw hangt al aan elkaar van de compromissen, dus dan kan dit er nog maar bij.
Ik heb geen baan met wissels van 60cm lang, waar parallelle sporen op 40mm uit elkaar liggen en met bochten van 10m straal, dus die vulopening zal het verschil ook niet maken.  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Geert,
Dat was inderdaad Parsifal.
Ik herinner me dat hij een kap voor een 62 heeft gemaakt (ik dacht de versie met enkele lampen ??) Hierin waren de vulopeningen open. En was het een apart inzetstukje. Maar ik kan me ook vergissen natuurlijk. Dat is inmiddels al wat jaren geleden.
Aan die man zelf vragen.
Met vriendelijke groeten
Peter