Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 29 januari 2014, 14:49:33 PM
Economisch denken Stieven!
Je kan de haartjes nog gebruiken als verdorde grashalmen... :D


De mijn waren pekzwart en moeilijk als gras te gebruiken vrees ik  :P


@Raf,
De kasseien zijn misschien nog wat groot, maar voor de rest ziet dat er toch al niet slecht uit, zeker voor een eerste test.
Misschien nog wat drybrushen met wit zodat zie iets meer oplichten? Ik ben zelf nog volop aan het experimenteren, dus het is maar een idee  ;)

Stieven76

Citaat van: Steam.N op 29 januari 2014, 15:24:15 PM
Ik zie geen foto's ...


Dat is vreemd, ik zie de foto's wel. Misschien omdat het Facebook foto's zijn en ik wel ingelogd ben?

raf

Normaal zou je de foto's moeten zien want ze staan op facebook en zijn publiek
Maar ik zal ze eens bij imageshack uploaden dan zijn ze misschien wel zicht baar.
Dat de stenen nog te groot zijn wist ik maar het was een proef of ik het meteen op de styro kon doen zonder eerst een laag architecten karton te moeten gebruiken.
zo kan ik de weg iets dieper in de baan krijgen dan de omliggende weilanden in plaats van dat de baan hoger dan het veld licht.
hier zijn ze opnieuw




de verf is van de action zo grote 1 liter potten voor 6.95 euro dacht ik
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Raf, het is in orde.
In je laatste berichtje zie ik de fotos.
Thanks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo Jean

dan zal ik in het vervolg via image shack uploaden dan kan je ze zien.
Straks proberen om wat struikgewas te maken maar eerst moet de bodem drogen voor ik kan stofzuigen en groen aan brengen.
want nu ligt er een dikke laag humus onder de dennen LOL.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Zo weer aan de winkels bezig en ik heb nieuwe bogen gemaakt.
de bogen in gips hadden te ruwe stenen om het effect dat ik wil hebben na te maken.
Nu ben ik een grote fietsen winkel aan het maken dus er komt een groot bord boven de deur te hangen met reclame
Alleen welke namen ga ik gebruiken
Ik dacht aan MINERVA , ROYAL NORD ,FLANDRIA ,L'AVENIR ,Elite is er ook nog maar dat is meer richting Luik en niet zo bekent door mezelf.

Eerst eens zoeken naar een bord op google en dan kijken welk het mooiste is.

gr raf 

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Het idee voor een volgende zaak bied zich reeds aan en gaat wel een uitdaging worden
Het gaat een chinees restaurant worden .
En ja het is een baan beginnende van de jaren 60 tot 80 en toch het kan want kijk wat ik gevonden heb

"Het eerste Chinese restaurant in Antwerpen gevestigd, was de "Wah Kel", op de Verversrui. De eigenaar van "Wah Kel", Choi Khan, kan inderdaad bevestigen dat zijn restaurant het eerste Chinees restaurant van België was. Reeds in 1923 opende het restaurant zijn deuren! In 1946 kocht Choi's grootvader het restaurant over. "Wah Kel" betekent 'de Chinezen die naar het buitenland emigreerden.' In 1946 waren er veel Chinezen in ons land, zegt Choi Khan. Ze kwamen naar hier als zeelieden. Wanneer ze aan wal kwamen, dan wilden ze graag Chinees eten."
Dus nu beginnen denken hoe ik draken en leeuwen koppen ga moeten maken voor op de muren en pilaren.
En dan veel rood en goud aan de vensters.
Ik zat eerst aan "cafee de congo " te denken dan had ik een reden om die palmbomen te gebruiken maar ik kwam dan op die chinees en dat lijkt me beter.
Kijken hoe het met die koppen afloopt anders kan ik me nog bedenken.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

In het assortiment van de war-gamers gaan rond snuffelen. Die hebben soms van die "exoten".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

Hallo

de leeuwen/draak kopjes gaat nog niet voor vandaag zijn
Er was gevraagd hoe ik mijn malletjes maak wel hier gaan we
gewoon een foto genomen en klaar LOL
de stukjes zijn in styreen gemaakt en ik probeer de mal steeds vol te leggen met allerhande deeltjes die van pas kunnen komen later
zo benut ik elk plaatsje in de vorm en gaat er minder siliconen in dus goedkoper
een plaat met steentjes moet ik nu hebben voor de muren van de boerderij en aan de bovenkant van de mal komt een plaat met stenen voor de brugbogen
zo gebruik ik dus de mal aan 2 kanten en dus weer besparen en het doet niet af aan stevigheid wat de vorm aan gaat.

er is nog wat plaats maar ik heb nu niet direct een deeltje klaar wat ik er zou kunnen leggen .
dus nu silicone aan maken en gieten.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Hallo

Ik heb nog een plaatsje vrij dus ik ga nu nog een signaal plaat maken en die daar op de vrije plaats zetten.
Het is proberen of het gaat lukken maar dan kan ik dus signaal platen gieten en dat gaat sneller dan ze in messing maken.
Later als ze op de baan staan ga je toch het verschil tussen messing en giethars niet meer zien.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Bedoel je dat je bovenop je uithardende silicone een tweede origineel legt?
Dan zit je toch met luchtbellen die je opsluit?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

Hallo Gerolf

Ja en nee
Ja ik leg een tweede laag maar de eerste ontdoe ik van lucht bellen
eenvoudig te maken zo een tril tafeltje
Eerst uit leggen
je pakt wat van de plastiek of houtspul en je maakt een bakje waar je een stevige luidspreker in hangt
Mag een fors exemplaar zijn hoor
dan een AC transformator tot een volt of 6
deze AC spanning heb je nodig want die voer je over een potmeter naar je luidspreker
deze gaat dan als zot staan trillen en zie daar een goedkope maar stevige triltafel

dus de bak er boven op en trillen tot er geen luchtbellen meer zijn.
dan smeer je de volgende plaat in met siliconen zodat er zeker daar geen luchtbelletjes meer zitten.
en dan druk je het geheel al trillend in de bovenlaag van de nog vloeibare siliconen.
zo heb je geen lucht bellen en heb je toch een dubbele mal
de siliconen kan je ook eerst aan brengen op de tweede plaat en dan laten uitharden zo heb je zeker geen luchtbelletjes in je negatief zitten .
dit doe ik dus met grotere zaken zoals ik nu een wand plaat ga doen.
de siliconen hecht namelijk enorm aan zich zelf.
ik heb nooit restanten van siliconen namelijk
de over schot maal ik met zo een 123 ding tot poeier en dat doe ik mee mengen in een tweede menging om de mal steviger te maken.
dus eerst onderdelen in smeren met siliconen massa
dan door de rest die poeier mengen want die moet alleen maar volume en stevigheid geven .
en het voordeel is dat je tweede kant niet zo gemakkelijk inzakt omdat de silicone kruimels meer drijfvermogen geven dan de vloeibare silicone
dit kan je maar tot een bepaalde hoeveelheid poeier doen want anders hecht je silicone niet meer aan elkaar en het moet giet baar blijven.
het enige nadeel is dat je maar steeds 1 kant tegelijk kunt gebruiken om de mallen vol met hars te gieten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Hallo

het signaal schildje is klaar dus het kan mee in de mal gegoten worden en dan hopen dat het werkt en ik zo de rest van de schildjes kan gieten wat enorm tijd zou besparen met het maken van de signalen
nu ook kijken of ik zo dat achterstuk kan maken met die verschillende treden of sporten aan.
geen gemakkelijke opgave om dit te maken dus ik ga eerst in alu een profiel stuk frezen waar ik de twee staven kan in leggen .
zo kan ik nadien de U profieltjes er over heen kleven om het beoogde profiel te bekomen
en hopen dat het goed gaat
dus de frees machine in de gang zetten en beginnen aan de zooi
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo alle deeltjes met een laagje silicone over trokken
nu kan alles drogen tot het nog plakkend droog is en dan kan de vulling er in gedaan worden
als je nu niet genoeg rubber overschoten hebt dan kan je ook 3 kleine stukje knippen en daar zakt dan de bovenste laag op
het is de bedoeling dat ze dus niet op elkaar zakken want dan is de mal om zeep






straks het vervolg
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }