Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

5 koeien die gedaan zijn


de koeien moeten nog een brushing krijgen met witte verf en dan kan er matte vernis overheen

graag commentaar of ze goed gelukt zijn of wat er nog anders aan moet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Er zit één hele rare koe tussen  ;D
En eigenlijk zie ik maar één koe: de rest is stier of kalf.

Maar over het verven: Kleuren OK, maar te glanzend, naar mijn gedacht.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Raf misschien eens naar een weide gaan, dan merk je dat die koeien tamelijk vuil zijn...vooral de achterkant en de poten  :) :) :)

raf

wel ik zit hier tussen de weien en hier staan propere koeien dus ????
hier zijn der wel geen rode maar belgische wit/blauw ras maar echt ze zijn niet vuil
het kan natuurlijk af hangen op welke wei ze staan of dat die drassig is of droog.hier is het zandgrond dus tamelijk droog.

het blinken moet nog weg gewerkt worden met matte vernis maar dat doe ik maar als alle verf er op zit

dat kalf moet nog onderhanden genomen worden want die heeft nog een puntje op haar rug(te laat gezien)
dat paard is er een van de vele die her en der op de weien komen te staan
zoals gezegd het is hier limburg en bij ons in de omgeving zijn er veel boeren met koeien en paarden.plus er zijn hier een paar maneges in de buurt.

kippen ,geitjes en schapen lopen hier ook veel vooral bij de manege zie je vaak dat ze ook geitjes hebben.een enkel ezel gaat er ook nog wel komen te staan hoor

dus puntje weg werken en dan matte vernis er overheen.

vandaag dus met gips weilanden gaat beginnen maken
de wei ligt iets hoger dan de weg zodat ik dus wat veel werk er aan ga hebben
schuurtjes en water tonnen en dergelijke moeten nog allemaal gemaakt
de drink troggen zijn hier betonnen ringen die op de grond staan later door oude badkuipen vervangen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Dat zijn propere koeien amaai, staan wel op een vruchtbare weide.

BenoitL

Ik vind ze wel geslaagd. Er zit reliëf in de schildering.
Ben benieuwd om ze helemaal afgewerkt te zien, daar ik zelf ook nog een veestapel te schilderen heb.

raf

ja dat schilderen das meestal het probleem
en ik ben bij onze vrienden gaan kijken die militaire personages en voertuigen schilderen.
bij de scheeps bouw ( ik bouw in de zomer boten van scratche )heb ik dit ook reeds geschreven
ga eens buiten je hobby kijken naar wat anderen doen en vooral vraag op tentoonstellingen waar er mensen zitten werken hoe ze het doen .
je leert er enorm veel van en ze geven je graag uitleg want het is voor hun ook interessant om daar mee uit te kunnen pakken.
drybrushing we horen er veel over maar het is niet gemakkelijk om te doen.
ik probeerde het tevergeefs en wat bleek dat ik mijn borstel nog droger moest maken dan ik reeds deed
ik zo van ???? dan blijft er toch geen verf meer over maar als je dan goed keek (man was een grafzerk aan het doen)dan zag je na een borstel streek of 20 toch dat het verschil maakte en er meer reliëf in kwam te zitten .
iets maken van een stukje plastiek of weet ik wat is tof want ik heb reeds mooie dingen zien maken welke dan verkloot werden door het niet weten hoe het te verven .

gr raf en inderdaad wij hebben hier propere koeien
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

hier de vorderingen en de dieren eventjes in een weide bij de paarden gezet voor een foto shoot







hier het aanleggen van de twee weiden en de akker er naast.de akker hier komt mais op te staan dus dit zijn heel veel doosjes van het bekende merk wat hier moet opkomen
de weide's worden vol met gras gezet (twee kleuren gemengd)en langs de muur komen berken bomen te staan en als het lukt hier en daar een grote eik (nog proberen te maken)
schuurtje er op en drinken bakken en dergelijke en dan kan ik aan de straatstenen beginnen





graag kommentaar want het kan alleen maar beter worden
langs het mais veld komt nog een veld maar ik denk dat hier aardappelen op komen te staan maar dat zien we tegen dan wel


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

aan de helling ga ik nu voorlopig niets doen
het is de bedoeling dat ik ongeveer dit ga krijgen

dit is niet in belgië maar het is wel de beoogde grond structuur maar der moet nog een laag kiezel tussen in
maar over het algemeen is deze structuur wel goed
bovenop stond vroeger hier een bos dat mee met het afgraven werd vernield maar dat kan ik hier niet toepassen omdat ik met die akker zit en die weilanden
nu dus opzoek naar het geschikte zand om dit na te maken want echt schilderen krijg je zo mooi niet gedaan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Chrisrail

#579
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

hahaha nee chris der komen nog koeien bij maar ik kan ze na 39 jaar niet meer zo goed vinden
tja op ouderdom hé en dan begint je geheugen je een beetje in de steek te laten
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Chrisrail

#581
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

zo niet aan het zand geraakt maar wel verder gedaan met de weide

hopelijk kan het jullie smaken






de stier staat alleen in een wei en der zijn wat koeien bijgekomen.
braamstruiken langs de kant van de wei en een paar bomen op de achtergrond.
nu op zoek naar de andere koeien want maar 6 koeikes das wa weinig

gr raf en hopelijk kan ik morgen zand gaan halen en aan die veld weg beginnen
zo is de bedoeling dat het word

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Die onderste foto is een mooie stukje scenery.
Als je dat kan namaken zit je goed!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Dat is moeilijkheden zoeken!
Als er 'ergens' een "luchtje" komt te hangen ;D bij één van die koeien,is die stier met dat draadje niet tegen te houden,
Je kan hem er beter bij laten lopen en de natuur zijn gang laten gaan,zo gaat dat ook op veel boerderijen... :D :D :D
En voeder hem maar wat bij,want het grasmatje zal rap kortgegraasd zijn :D

Verder niets dan lof,Raf!

;)