Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

verder met de baan

het olie pompstation in de ruwbouw


het schuilhokje staat er reeds en nu nog een afdakje met daaronder de pompkast en de darmen en dergelijke
een TL lampje mag ook niet ontbreken en dan nog zo een pieren lampje om de weg er naartoe een beetje te verlichten.
de ton krijgt ook nog een ander kleurtje en der moeten nog wat buizen en zo bijnkomen
het moeilijkste gaat weer zijn het beton een kleurtje te geven
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Komt toch raar over: Mooi gedetailleerd dieselpompstation in de maak, en dan zo'n Engelsman met aandrijving er naast ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

#617
gerolf geen panniek die aandrijving gaat nog weg
ik ben bezig met de MP te programmeren en dan komen de servo's onder de baan.
onder deze engelsman komen 2 servo's te zitten want anders is het te complex om alles met 1 servo te sturen
de armpjes onder de wissel zijn nogal complex uitgevoerd en dus daarom 2 servo's
het probleem is dat ik als ik deze ombouw doe ik alles tegelijk moet ombouwen en ik dus niet meer ga kunnen rijden.
ik wil dus eerst alle servo motoren onder de baan brengen van dit stuk en dan dit reeds digitaal uitvoeren .
Ik ga dan vanaf het overname spoor op het verzorgings station reeds op PWM gaan kunnen rijden
test zijn reeds allemaal gedaan en goed verlopen dus het werkt reeds op protobordjes
het depot komt helemaal met een afstand bediening welk de processor die de pwm sturing genereerd aanstuurd
ook het omschakelen gebeurt via dit kastje en dit blijkt redelijk goed te werken al had ik daar bedenkingen bij
twee keer een signaal over de zelfde draad had ik nog nooit gedaan .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

vandaag eventjes een paar wagons achter een paar loco's gehangen voor wat foto's
ja ik weet het het zijn de verkeerde loco's
normaal moet er een 64 voor hangen en die heb ik niet
gisteren moest ik kiezen op wat ik ging bieden en ik moest die loco laten gaan (70 euro marklin)




de eerste is een type 64 en de andere een 86 dus nu wachten tot dien 64 terug op de veiling komt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

verder aan het olie depot

er moest een schuilhokje komen dus heb ik er eentje van beton platen gemaakt
hier zie je de ruwbouw er van

alles uit afval gemaakt wat anders in de vuilbak zou belanden
als alles mooi droog is kan ik er verder aan werken
de venster moet nog gemaakt worden en dan de balkjes voor de ondersteuning van het dak
maar dat gaat wel goed komen en dan een laagje of 10 verf er op en wat onkruid en dergelijke
dan de kast met de pomp en darmen maar daar heb ik nog niet echt zicht op hoe ik dit ga doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf



als ik nu straks alles kan vlak schuren kan het dak er op
en kan ze een kleurtje krijgen
maar beton is niet makkelijk dus hopelijk valt het allemaal goed mee

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Dergelijke betonnen bouwsels worden in het echt ook dikwijls geschilderd hé Raf,
Dus dat kan voor jou de redding betekenen  ;D
Sterk verweerd schilderwerk en zeer vuile,met mazout bemorste vloer zijn waarschijnlijk gemakkelijker na te bootsen dan nieuw beton...

;)

marc goovaerts

Een 'betontextuur' kan je krijgen door de verf dik genoeg aan te brengen en er halfdroog met een harde borstel in te stempelen bv

raf

ha dat voorstel van rangeerduivel is ook waar en had ik nog niet aan gedacht
dus witte latex verf met schilfers moet kunnen
ik heb ergens gelezen hoe ik die schilfers moest maken hoor maar daar moet ik terug het net voor door spitten

bedankt en die stelcon platen gaan gewoon beton worden met een zwarte pek naad er tussen
dat vind ik ook schooner dan die stelcon platen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf


het dak zit er op en er zit verlichting in de barak
nu het dak nog verven en de vloer wat vervuilen en dan denk ik dat dit aardig in de buurt komt van een schuilhokjes zoals je der 1000 vind
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#625
zo weer wat verder en nu is het haast klaar op de pompkast zelf na


sorry makker maar gij zijt nog effe te vroeg om nu al te komen tanken
ik denk dat er ook nog wel speciale bordjes zullen moeten komen met waarschuwingen en dergelijke op zoals verboden roken en dies meer
iemand een idee ????
het staat nog niet definitief op zijn plaats hé want er moet nog wat meer rommel komen te staan
nu dit zo goed is mee gevallen met die beton platen maken ga ik achter het hokje een stuk daar neer planten om zo een afscheiding te krijgen tussen het hoofd spoor en het verzorgings depot
tegen die afsluiting komen dan wat struiken en onkruid te staan om het geheel wat aan te kleden
dan zie je die wissel aan drijving voorlopig ook al niet meer
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#626
de nieuwe loods krijgt haar plaatsje daar waar de oude stond en de oude word omgebouwd tot een werk plaats
een heel werkje om ze terug te slopen en te zorgen dat vele delen terug gebruikt kunnen worden
er gaat wat overschot zijn aan materialen maar deze komen hier en daar toch nog van pas
er moet nog veel gebouwd worden
van de rest delen een malletje maken als ik er toch met siliconen giethars  bezig ben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf


andere muur er tegen gezet en nu moet alles uitharden tot morgen
dan kan het midden stuk met vakwerk er in en kan de voorkant afgewerkt worden met de poorten er in
nadien de twee servo motoren en de verlichting en de binnen inrichting.
veel ga ik er niet kunnen in zetten maar ik ga schaduw machines maken die wel achter de ramen staan maar alleen als schaduw te zien gaan zijn .
zo krijg je het idee dat het er vol staat met machines maar eigenlijk staan er alleen stukjes plastiek
kwestie van het juiste positioneren van de stukjes en de led verlichting
hier een voorbeeld van wat je daar allemaal mee kunt doen


het gaat niet gemakkelijk worden maar het is zeker te doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Raf, leuk idee om zo je werkloods te vullen, dat schip laat je zo mooi zien, kan je een keer de techniek erachter laten zien?
Lampje achter een silhouette?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

#629
heu,heu,heu
ik laat reeds alles zien wat er te zien moet zijn en het is niet door mij gedaan maar door een vriend
al de rommel op de voorgrond is het schip
en daar achter staat dus een lamp die zo het schip op de muur proiecteerd.
rechts dat geplooide kaartje is het achter steven van de boot
de lat is een deel  van de romp en dat kaartje links (rood randje)is de boeg van het schip
de potjes en dergelijke zijn de kanonnen en de opbouw
dit noemen ze kust en is van een ander niveau maar het principe is hetzelfde



dit kun je dus in alle mogelijke van vensters voorziene winkels en dergelijke doen
een draai schijfje met wat van die modelletjes op en in het midden een felle led en er loopt volk door je winkel
doe je meer dan 1 schijfje dan kunnen zonder ingewikkelde toestanden zelfs de mensen door elkaar lopen.
achter de ramen dan wel te verstaan
dit geeft enorm veel mogelijkheden en het kost niets om het te proberen
want zeg nu zelf wat kost een led en wat karton of alufolie
een servo die kan door draaien(eindstop verwijderen)onder de schijf en je hebt een motor met vertraging
kostprijs ongeveer een 7 euro per schijfje 
gr raf

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.