Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

grove den

Schitterend en ook verbazingwekkend zo klein.
Nog een "Jean" erbij!
Dirkh:
Citeerdan nog wat details.
Nog kleinere delen/deeltjes op/aan dit gebouw???

Jos

Dirkh

Citaat van: Sattrickske op 13 januari 2015, 20:59:28 PM
Ik schat op de basis pakweg zo'n 12x7cm?

Juiste maat is 13 x 10, wel de uiterste maten inclusief de steunberen, en 17 hoog.

Citaat van: grove den op 13 januari 2015, 21:28:46 PM
Citeerdan nog wat details.
Nog kleinere delen/deeltjes op/aan dit gebouw???

Jos

Euhh, ja, er moeten nog raampjes in, nog van die ronde zuilen aan bepaalde vensters en aan de ingang. Scharnieren op de deur, afvoeren en dakgoten, kruisje vooraan op de gevel, en nog een versiering op de torenspits en niet te vergeten mijn laddertje in de toren.

Maar eerst gaan we da ding eens proberen een kleurtje te geven. Vandaag al de binnenzijde grijs geschilderd om lichtdicht te maken en de verlichting in orde gemaakt.
De buitenzijde heeft ondertussen ook al een grondlaagje gekregen en staat nu te drogen. ik heb nu de juiste transparanten  en de glasramen kunnen geprint worden.

We komen dichter en dichter bij het einde. Maar er moeten nog ongeveer een 5 tal kleuren opgezet worden voor aleer ik de finale assemblage kan doen.

Metpetergaathetbeter

oei wat is dat? Ik zie dat Jean serieuze concurrentie krijgt in de categorie Suikerklontjesbouwers  ;D euh bouwers van meesterwerken in N ! :)

Groeten Peter ;)

Dirkh

Allee voor Peter dan, in de categorie "Suikerklontjesbouwers"
De eerste laagjes verf zitten er op, de basis is gelegd.



Nu even laten drogen en dan komen de andere kleurtjes en de verwering.

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 januari 2015, 08:07:48 AM
oei wat is dat? Ik zie dat Jean serieuze concurrentie krijgt in de categorie Suikerklontjesbouwers  ;D euh bouwers van meesterwerken in N ! :)

Groeten Peter ;)

We concurreren niet, Peter !
We begeesteren mekaar  ;)
En Dirk heeft hier een meesterwerk neergezet !  En inderdaad:  in N !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 14 januari 2015, 17:34:43 PM
We concurreren niet, Peter !
We begeesteren mekaar  ;)
En Dirk heeft hier een meesterwerk neergezet !  En inderdaad:  in N !!!

Merci Jean voor de complimenten en Peter, zoals Jean zegt, geen concurrentie maar inspiratie.  ;D
En we leren veel van elkaar, ik vooral.
Dus bij deze, Jean wat hebt gij gebruikt om die leien te verouderen ?  :D

Nog een kleine foto update.
Ongeveer halfweg met de basis kleuren, en het is verdomme zo klein.


Het is niet perfect maar ik hoop dat het goed komt na de verdere behandelingen. Ook merk je na het schilderen direct al die kleine onvolkomenheden die je anders niet ziet. (zoals op de hoek bovenaan zit er nog een lijmrestje, maar ondertussen al weggewerkt)

Kautenbach


Snobby Crash

Prachtig geslaagd je leien...
Ze liggen zelfs beter op je kerkje dan op mijn dak !

Echt super !!!!

Geert

Steam.N

Dirk, mijn leien moet ik nog verweren.
Ik plan dit te doen met het drybrushen van Vallejo verf.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

zo te zien moet je niet meer zoveel leren van onze Jean, hij heeft bij deze in zijn eigen categorie een geduchte concurrent bij !

NeuNeuNeuNeuNeuNeu !

Groeten Peter ;)

Dirkh

Begin een beetje bang te krijgen dat ik ga overdrijven met accenten te zetten op individuele stenen.
Het ziet er nu al best uit. Kan nog beter, maar ik moet gaan oppassen dat ik het niet verknoei met teveel te willen.
Schilderen is nu eenmaal niet mijn ding en dat lukt niet altijd zoals ik eigenlijk zou willen.
Denk dat ik eerst al die zuilen er maar eens ga inlijmen dan kan de verf nog verder uitharden vooraleer ik met de andere kleuren begin.



Bolje

Ik vind het mooi geslaagd.
Tja, teveel zou inderdaad minder mooi zijn.

Mooi werk!
Vele groeten,
Ronald

Sattrickske

Ik vind dit ook al eerste klas en zou er niet teveel meer aan doen.  Enkel een paar te witte boordstenen nog wat lichtjes vervuilen en dan zou ik stoppen.

RD25

Citaat van: Bolje op 14 januari 2015, 21:30:05 PM
Ik vind het mooi geslaagd.
Tja, teveel zou inderdaad minder mooi zijn.
Mooi werk!

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

marc goovaerts

De enige die je iets zinnigs kan vertellen over de kleur en de variatie daarin is de foto van het origineel hé. Het ziet er alleszins mooi uit.