Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM


Dirkh

In afwachting dat er enkele stukje leien arriveren en om zeker te zijn dat ik de plaatjes met de leien niet ga verprutsen heb ik het dak nog eens gemaakt in styreen.
Gelukkig lukt dat best. Het paste bijna van de eerste keer. Buiten wat kleine stukjes bijwerken was het in orde.
De bijgewerkte versie die nu als mal kan dienen voor de leien.



Ik merk nu op deze foto dat ik van de 2 bovenste verdiepingen de zijkanten nog wat moet bijwerken. Waar de platen aan elkaar gelijmd zijn zie je de overgangen nog iets te veel. Nog wat plamuur, schuur, vijl en kraswerk om dat bij te werken.

Eigenlijk zouden er nog dakkapellen op moeten komen maar volgens mij wordt het dan te druk. Wat denken de experten hierover ? Zo is het voorbeeld.



En dan  hier hetzelfde zicht ongeveer in model



Een zichtje vanuit preiser ooghoogte.


Ik vindt het voor een eerste zelfbouw projectje best overeenkomen met de foto. Perfect is het niet maak ik ben er blij mee.
Als ik het nu niet verknoei met het schilderen gaat er hier iemand heeeeel gelukkig zijn.

Michiel

Dirk, ik volg met verbazing hoe mooi je dit kerkje hebt gekregen. Het zit er werkelijk geweldig goed uit. Mijn respect heb je verdiend. Prachtig! Je mag je terecht erg trots op zijn op het resultaat.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

centauri167

Citaat van: Michiel op 26 december 2014, 22:41:49 PM
Dirk, ik volg met verbazing hoe mooi je dit kerkje hebt gekregen. Het zit er werkelijk geweldig goed uit. Mijn respect heb je verdiend. Prachtig! Je mag je terecht erg trots op zijn op het resultaat.

+1

Pascal Michiels

Idd petje af Dirk. Zeker als je weet dat het schaal N is.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 26 december 2014, 22:27:08 PM
In afwachting dat er enkele stukje leien arriveren en om zeker te zijn dat ik de plaatjes met de leien niet ga verprutsen heb ik het dak nog eens gemaakt in styreen.
...
De bijgewerkte versie die nu als mal kan dienen voor de leien.
...

Dirk, dat styrenen spitsje zal een ideale ondergrond zijn voor de leien !
Een prachtig gebouw !  8)
Ik duim voor een succesvol schilderwerk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

wilgo

prachtig Dirk
ik wou dat ik dat ook kon

Gerolf

Zeer mooi, man  8)
Erg leuk gefotografeerd, ook  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Mijn dochter (die me soms meehelpt bouwen) zag deze foto deze mooie en vond het een mooi kerkje.
Toen ik haar het klontje toonde was ze nog meer onder de indruk.
En meestal is ze zeer kritisch!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Citaat van: doomslu op 27 december 2014, 15:17:50 PM
Toen ik haar het klontje toonde was ze nog meer onder de indruk.

Daar is dat klontje naartoe  ;D Het is op kerstvakantie naar Luxemburg getrokken.

Dirkh

Verdorie, afdrukken op transparant werkt blijkbaar niet goed met mijn nieuwe printer, ofwel is er iets mis met de transparanten ofwel met de inkt.
Als ik bijgevoegd document afdruk op papier is er geen probleem (links op de foto) Zelfde bestand afdrukken op transparant met normaal de juiste instellingen geeft het rechtse resultaat. Totaal niet bruikbaar.



Hier de link naar de PDF
https://drive.google.com/file/d/0B-DQeMTClyTKY2dMb1RXazE1UUU/view?usp=sharing

doomslu

Misschien een domme vraag. Heb je op de juiste zijde gedrukt?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Citaat van: doomslu op 27 december 2014, 15:54:55 PM
Misschien een domme vraag. Heb je op de juiste zijde gedrukt?

Domme vragen zijn er niet Luc, wel een domme Dirk  :o Dat kan het wel zijn, natuurlijk vergeten dat die transparanten 2 zijden hebben die verschillend zijn, hoe stom kan een mens zijn.
Straks nog eens terug proberen. 

Thommy

Citaat van: Dirkh op 27 december 2014, 15:58:55 PM
Citaat van: doomslu op 27 december 2014, 15:54:55 PM
Misschien een domme vraag. Heb je op de juiste zijde gedrukt?

Domme vragen zijn er niet Luc, wel een domme Dirk  :o Dat kan het wel zijn, natuurlijk vergeten dat die transparanten 2 zijden hebben die verschillend zijn, hoe stom kan een mens zijn.
Straks nog eens terug proberen.

+ ik moet bij mijne printer instellen dat het "ander soort" papier is. bv transparant/foto-papier/kalk papier/extra dik papier/...
bij decals drukken moet ik die ook anders instellen.
Greetz

Thommy