Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Kautenbach

:D :D het klontje van Jean, zet alles in zn perspectief... ;D ;D

Strakjes komen de dames van Michiel ook nog langs ;D ;D

damn, die N ers kunnen dr wat van

hoe hou je die profieletjes vast, en je hebt een leesbril op bij montage Dirk?

Dirkh

Citaat van: Kautenbach op 16 december 2014, 10:36:57 AM
Strakjes komen de dames van Michiel ook nog langs ;D ;D

Ik dacht hier al gekwebbel op de achtergrond te horen, volgens mij zijn die dames al onderweg.  ;D

Citaat van: Kautenbach op 16 december 2014, 10:36:57 AM
hoe hou je die profieletjes vast, en je hebt een leesbril op bij montage Dirk?

Met de vingers, daarom dat het zo lang duurt eer dat kerkje af is, telkens na een avondje bouwen moeten mijn vingers een week terug herstellen !!
resultaat van gisteren :

;D grapje, maar ik hou ze wel degelijk vast met de vingers of een pincent. Voor de rest leesbril + loep, een veel gevloek als er weer eens een stukje de vrijheid kies en ik op handen en voeten door de kamer kan kruipen om dat stukje terug te vinden.

Dirkh

Het achterste stuk is ook bijna klaar, ook nog wat verstevigingen aangebracht om het krom trekken te corrigeren.

Nu kunnen we aan de details en de toren beginnen

Dirkh

Even op de baan gezet om de positie te bepalen en de maten te controleren.

mogelijkheid 1 : Nadeel je ziet de ingang niet vanop een normale positie.

mogelijkheid 2: Hier zie je de ingang maar staat de kerk bijna in de berg.

Zelf denk ik aan optie 2 omdat er dan meer details zichtbaar blijven. Wat denken jullie?

Stieven76

Ik zou optie 2 nemen. Zou zonde zijn als je het kerkje te ver weg steekt... Die berg kan je nog wel wat aanpassen vermoed ik?
Knap gemaakt hoor Dirk.  ;)

Rangeerduivel

Volgens mij ook optie 2,
zo is er mogelijkheid om een mooi dorpsplein/markt voor de kerkingang te maken.

;)

Steam.N

Optie 2 lijkt me ook beter.
Té mooi kerkje om te verstoppen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

Optie 2 en eventueel het huis rechts van de kerk weglaten, dan krijg je wat meer ruimte om een plein(tje) te maken of zo voor de ingang.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Frank_N

Optie 2, lijkt mij meest logies....de ingang is dan naar de rest van de bebouwing gericht. :-\

Wat dacht je ervan een spiegel erachter of erboven te plaatsen Dirk?
Groet van Frank

loebaske

Dat kerkje is maar om te proberen, wacht tot je rest van de gebouwen gaat zien, zal misschien dan wel nodig zijn om dat kerkje te verstoppen  :) :)

Kautenbach

optie 2, en dan zorgen voor voldoende doorkijkjes/zichtlijnen naar de kerk ;)

Snobby Crash

Ik zou ook kiezen voor een mooi zicht op het kerkje !
Eventueel met een dorpsplein ervoor zoals rangeerduvel reeds aanhaalde !

Prachtig gemaakt !

Geert

Sattrickske

Optie 2, en eventueel de kerk op een heuvel plaatsen (naar Zwitsers model), zodat ie er wat bovenuit steekt.  Zo'n mooi bouwwerk zou zonde zijn om het weg te stoppen achter andere stukken decor.

Kan je voor die profieltjes geen mini-handbankschroef gebruiken.  Ik klem daarmee van alles vast en zit daarmee dan niet in m'n vingers te wroeten.  Werkt perfect voor H0 en zou voor N ook moeten gaan denk ik:

marc goovaerts

Naar Zwitsers-clean model vind ik een stapje te ver. Wat Zuid-Frankrijk zo pittoresk maakt is nu eenmaal de georganiseerde chaos. Maar een pleintje voor de kerk, eventueel met dorpsfontein zou niet onlogisch zijn.

Sattrickske

Kan ik inderdaad inkomen, alleen jammer dat een deel van het zicht op de kerk geblokkeerd wordt door de huizen op de voorgrond.