Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Dirkh

Vandaag nog eens tijd gehad om wat te doen. Ik heb een beetje groen aangebracht, de wegen verder bijgewerkt, de lijnen op de wegen aangebracht en wat verkeersborden aan het plaatsen geweest.









Hier zie je duidelijk nog een foutje in de weg, door het schideren is blijkbaar de aansluiting tussen de twee stukken schuimkarton een beetje open komen staan waardoor er een lelijke groef is onstaan. Misschien dat ik die later ng ga proberen bij te werken.









En nu maar verder struikjes en bomen maken om de rest bij te werken, ondertussen tijdens het drogen van de stukjes werk ik verder aan de overweg.

TBCédric

Het is wel een knappe module/baan aan het worden! Komt er ook nog (baan)verlichting?

Goed bezig! Doe zo voort!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

HYA

Citaat van: LS Models op 04 juni 2014, 20:25:34 PM
Komt er ook nog (baan)verlichting?
Ge bedoelt straatverlichting? Dat is België zenne Cedric. In Frankrijk op den buiten rijdt ge in den donkeren.

Dirkh

Citaat van: HYA op 04 juni 2014, 20:43:48 PM
Citaat van: LS Models op 04 juni 2014, 20:25:34 PM
Komt er ook nog (baan)verlichting?
Ge bedoelt straatverlichting? Dat is België zenne Cedric. In Frankrijk op den buiten rijdt ge in den donkeren.

Klopt ook niet altijd maar meestal is er geen verlichting op wegen buiten de bebouwde kom. Dus komt er ook alleen verlichting in het stadje en rondom het station.
Enige licht dat op deze module zal komen is van de overweg en het seintje aan de overweg.
Als ik echt nog eens veel geduld en goesting heb ga ik misschien wel een van de vrachtwagens of een auto voorzien van verlichting.

@Wim
Citaat van: Kautenbach op 31 mei 2014, 09:39:27 AM
gaat mooi zo, Dirk, wegen prima gelukt zo op de foto's. Ben benieuwd naar de bebouwing met de fraaie dakplaten ;)
De dakplaten zijn nog niet aangekomen, volgens Dirky onderweg, dus ik verwacht die een van de dagen en dan start ik waarschijnlijk terug met de huizen voor het dorpje op module 2.

Maar eerst nog een hoopje boompjes, struikjes enz.. aanmaken en nog wat gras aanbrengen, nog werk genoeg aan deze module. Ook moet die werkende overweg nog afgewerkt worden en ingebouwd.

Steam.N

Dirk, het begint vorm te krijgen.
Je gaat goed vooruit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

eventjes tussenspringen; de dakplaten liggen nog steeds in mijn auto. Door de drukte op 't werk heb ik nog helemaal de kans niet gehad om het postkantoor binnen te wippen... Sorry!  :(

Kautenbach


Dirkh

Citaat van: Dirky op 04 juni 2014, 21:17:19 PM
eventjes tussenspringen; de dakplaten liggen nog steeds in mijn auto. Door de drukte op 't werk heb ik nog helemaal de kans niet gehad om het postkantoor binnen te wippen... Sorry!  :(

Geen probleem Dirk, zoals je ziet kan ik mij nog wel even bezig houden met deze module vooraleer ik aan de huizen ga beginnen.

Stieven76

Dat is hier ineens wel heel snel vooruit gegaan :)
Ziet er top uit Dirk!

Dirkh

ik was eens door mijn foto's aan het bladeren en even een tijdlijn gemaakt. Altijd leuk te zien hoe het opgebouwd is van niets.

Een reportage van de verschillende toestanden.

Het prille begin, enkel een houten frame


Al wat meer vorm gemaakt met de verschillende spanten.


Het landschap begint vorm te krijgen


De eerste laagjes gips komen erop.


De eerste rotsen beginnen vorm te krijgen


Het landschap begint stilaan vorm en kleur te krijgen


En dan de huidige stand

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Inderdaad, interessant om zien!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Weeral véél moois in N ! Wordt deze modulebaan een 'thuisbaan' of gaan we hem ooit eens mogen bewonderen 'live' ?

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 05 juni 2014, 21:15:35 PM
Weeral véél moois in N ! Wordt deze modulebaan een 'thuisbaan' of gaan we hem ooit eens mogen bewonderen 'live' ?

Het was niet echt de bedoeling om een baan te maken om op een beurs te gaan staan maar aangezien ze in modules is opgebouwd is er steeds de mogelijkheid.
Misschien komt ooit de baan wel eens naar buiten, maar er is nog veel werk voor er treinen kunnen rondrijden. Dit is de eerste module van uiteindelijk 5 stuks. Dus nog werk aan de winkel. Aangezien ik geen deadline wil zetten op de werken (zoals Jean) kan het nog jaren duren eer het zover is.
Er zal dan ook nog extra geïnvesteerd moeten worden in langere poten om de baan op oog hoogte te brengen en een fries maken voor verlichting enz..  Ook is de baan in L vorm dus of dat zo handig is om op een beurs te zetten weet ik niet. Deze module is maar 150 cm lang en de uiteindelijke lengte van de volledige baan in een L vorm is ongeveer 2,75 op 4,2 meter.

De volgende module bevat het dorpje en al de huisjes zullen zelfbouw worden, daar kruipt veel tijd in om het op hetzelfde niveau als NEEB te kunnen maken, en dat is mijn streefdoel.
Dus ik verwacht module 2 zeker niet voor einde volgend jaar. Komt er nog bij dat ik, als het goed weer is, liever een fietstochtje met het vrouwtje ga doen met aansluitend een goed terrasje. Dus als het een goede zomer wordt zal er niet veel gebouwd worden.

Maar als er iemand echt niet kan wachten, je bent altijd welkom om eens een kijkje te komen nemen. Er staat hier altijd wel iets fris in de ijskast en als ik het op tijd weet zal ik ruimte maken (nu staat de kamer vol met stukken modules, teststukken en een hoop rommel, moet dringend eens gaan opruimen).
Gewoon een PM sturen en dan kan er wel iets afgesproken worden, maar verwacht geen baan van meters lang, enkel nog maar een stukje van 150 cm en de rest is gewoon een hoop hout zonder sporen of iets.

marc goovaerts

Geen probleem, Dirk. Modelbouwer én getrouwd geweest... er zijn geen betere trainingen voor geduld.