Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 21:35:42 PM

Dirkh

Goedenavond allemaal,
Mijn naam is Dirk, woonachtig te Herentals en ondertussen al 52 jaar oud. Op mijn 9 jaar begonnen met een eerste treintje in schaal N en een klein baantje gebouwd van 2 meter op 80 cm. dat heeft jaren meegegaan en veel plezier gegeven, maar met het ouder worden is de baan in de vergeethoek gekomen door andere hobby's. Het modeltreinen virus is echter nooit weg geweest maar door ruimtegebrek is het er nooit van gekomen om terug te starten. Nu de kinderen het huis uit zijn is er een mooie hobbyruimte vrijgekomen en door een zoveelste herstructurering bij mijn vroeger bedrijf heb ik nu er nog bovenop veel vrije tijd gekregen.
Gedurende verschillende jaren heb ik kleine projectjes gemaakt om wat technieken te testen, koploper uit te testen, ervaring op te doen met het dinamo systeem wat ik ga gebruiken enz..
Nu is het tijd om een baan beginnen op te bouwen. Ondertussen is de eerste start al gemaakt maar ik ben vooral op het N-spoorforum actief geweest en vond het nu tijd om ook eens op een belgisch forum aanwezig te zijn.

Ik heb dit forum reeds lange tijd gevolgd en sta regelmatig verbaast over wat sommige leden presteren in schaal N. Hopelijk lukt het mij ook van dat niveau te halen.

In "ooit zal het klaar zijn" of bij N-schaal  zal ik een topic starten waarin de opzet en de vorderingen van de baan te volgen zijn.

Groeten,
Dirk


marc goovaerts

Hallo Dirk,

Welkom op het forum ! Weer een N-er erbij. En inderdaad, er zitten er hier een paar straffe exemplaren van.

Steam.N

Dag Dirk!  Welkom op het forum.
Het bekende scenario: vroeg begonnen - hobby in de ijskast - kinderen groot - virus slaat weer toe  ;)
Een N-schaler erbij: supertof.
Ik ben heel geïnteresseerd in wat je gaat bowen, en in de baan die je gaat opzetten.

Veel plezier en succes.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Voor diegene die niet kunnen wachten op het verslag van de baan en het baanplan, op het n-spoorforum heb ik een paar topics over de baan.

baanplan : http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=6591

begin van de bouw : http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=6722

Dirk

Martin Welberg

Welkom Dirk, lekker rustig sporenplan..veel landschap weinig rail..

Gerolf

Welkom, Dirk ! De enthousiaste N-liga wordt alweer wat groter  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw