Nieuws:

Nu in MSM 271 REPORTAGE: C.A.M. Belgisch modelspoorpionier

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

@Dirk,

Bedankt. Ik heb er nog maar eens een paar foto's op gezet. Eigenlijk niet echt interessant op gebied van modelbouw maar de bedrading is een belangrijk element om alles goed te laten functioneren.
Het was naar aanleiding van een gesprek met een vriend die mij vroeg of ik nog met de baan bezig was dat ik maar besloten heb om dit draadje nog even onder de aandacht te brengen.
Nog één module en dan kunnen we beginnen testen. Ik ben benieuwd  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Er is de laatste tijd weinig gepost in dit draadje maar het einde van de bedrading is in zicht  :).
Ik ben vorig weekend aan de laatste module begonnen.
Als deze klaar is, kunnen we beginnen te testen. De seindecoders van de vorige modules zijn reeds getest en goed bevonden. Nu nog de terugmeldmodules en het rijden zelf. Laat ons hopen dat het allemaal naar behoren werkt (de ervaring leert echter dat er toch meestal nog wel wat foutjes gemaakt worden  :-X ). Enfin, we zien wel.
Tijdens het bekabelen, heb ik de kunst van het bekabelen wat bijgeschaafd waardoor het optisch toch iets mooier wordt. Of ik hierin slaag, laat ik aan jullie oordeel over  ;).

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Kautenbach

netjes aangelegd, dus geslaagd hoor ;) (ik laat de onderkant van mijn baan maar niet zien :-[)

doomslu

Citaat van: Kautenbach op 08 augustus 2014, 07:50:19 AM
netjes aangelegd, dus geslaagd hoor ;) (ik laat de onderkant van mijn baan maar niet zien :-[)
Idem.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik vond je bedrading van tevoren ook al heel netjes. Deze dus zeker ook  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

knibbelknabbel

Koen, heb je die Colson-ankertjes nog eens extra verlijmd? Mijn ervaring is dat deze meestal (en zeker op onbehandeld hout) na verloop van tijd lossen, en het een sneeuwbaleffect vormt met de rest van de ankertjes... Een dotje Tec-7 of iets degelijks doet meestal the trick  ;D

just4fun

Citaat van: Koen op 07 augustus 2014, 21:21:22 PM
Of ik hierin slaag, laat ik aan jullie oordeel over  ;) .
Hallo, kroket!
Allemaal zeer netjes.
Ik werk bij een elektro-installateur en zie op vele werven vele sturings- en zekeringskasten, heel erg lang geleden dat ik zo netjes gekableerd heb gezien.
Puik werk!
Paul

Koen

@Allen,

Bedankt voor de positieve commentaar. Dit geeft aan dat ik toch in de goede richting bezig ben  :).
Ik hoop de scenery op hetzelfde niveau te maken (maar dat is nog een paar ander mouwen, vrees ik).

Citeerheb je die Colson-ankertjes nog eens extra verlijmd

Nee, Joeri. Ik heb op de vorige baan deze op onbehandeld hout gebruikt. Ik kan je verzekeren dat ik ze bij afbraak er bijna niet af kreeg. Bovendien zijn de modulebakken vernist. Mijn ervaring is dat de Legrand kleefvoetjes zeer sterk hechten. Mocht het toch nog een probleem zijn, kan je er een schroefje indraaien (deze zijn er op voorzien).

Mvg
Koen
Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Michael

Koen eerder in je draadje las ik dat je vikingklemmen van Le grand gebruikt, heb je daar een linkje van ik kan ze nl niet vinden, de kleefvoetjes wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Prachtig werk, Koen !
Een plezier om dergelijke bekabeling te bekijken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

@Michael,

Voor de kleine klemmen maak ik gebruik van Legrand klemmen N° 371 60 - de grote N° 371 62.
Je kan gebruik maken van de inkliknummers 395 10 (klein) en 395 29 (groot).

Meer info kan je vinden op volgende pdf:

http://www.legrand.be/sites/default/files/VIKING%20Brochure%20A4%20NL_1.pdf

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

@Jean,

Bedankt.
En dan nog hopen dat alles naar behoren werkt, hé  ;D.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

knibbelknabbel

Citaat van: Koen op 08 augustus 2014, 17:14:46 PM
@Allen,

Bedankt voor de positieve commentaar. Dit geeft aan dat ik toch in de goede richting bezig ben  :).
Ik hoop de scenery op hetzelfde niveau te maken (maar dat is nog een paar ander mouwen, vrees ik).

Citeerheb je die Colson-ankertjes nog eens extra verlijmd

Nee, Joeri. Ik heb op de vorige baan deze op onbehandeld hout gebruikt. Ik kan je verzekeren dat ik ze bij afbraak er bijna niet af kreeg. Bovendien zijn de modulebakken vernist. Mijn ervaring is dat de Legrand kleefvoetjes zeer sterk hechten. Mocht het toch nog een probleem zijn, kan je er een schroefje indraaien (deze zijn er op voorzien).

Dan zal ik de goeie van Legrand niet gebruikt hebben indertijd  ;D

Citaat van: Koen op 08 augustus 2014, 17:14:46 PM
Mvg
Koen
Mvg
Koen

Zoveel vriendelijke groeten!  :P ;D

Michael

Citaat van: Koen op 07 augustus 2014, 21:21:22 PM

Citaat van: Koen op 08 augustus 2014, 18:05:38 PM
@Michael,

Voor de kleine klemmen maak ik gebruik van Legrand klemmen N° 371 60 - de grote N° 371 62.
Je kan gebruik maken van de inkliknummers 395 10 (klein) en 395 29 (groot).

Meer info kan je vinden op volgende pdf:

http://www.legrand.be/sites/default/files/VIKING%20Brochure%20A4%20NL_1.pdf

Mvg
Koen

Koen bedankt voor de info, maar nu begrijp ik nog niet hoe je de bekabeling tussen de onderlinge bakken koppelt, ik neem aan dat bovenstaande foto ergens op het eind zich bevind waar uiteindelijk alle bekabeling bij mekaar komt.
Kan je  die viking klemmen ook gebruiken om de bedrading tussen de bakken mee te klemmen en kan je dan bij wijze van spreken de draden 100.000 keer insteken en losmaken? Of moet je dan ook elke keer het schroefje los en vast draaien?

Het ziet er trouwens ook wel erg prijzig uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154