PDA

Gestart door janieburton, 22 augustus 2013, 14:32:47 PM

janieburton

Misschien staat het in een verkeerde rubriek( het mag door de beheerders verplaats worden naar een betere rubriek).

Om op ruilbeurezen niet te moeten rondlopen met een schrift waarin ik al in mijn bezit en nog niet in mijn bezit zijnde modeltrein gerelateerde items heb opgeschreven ben ik opzoek naar een pda waarin ik dit zou kunnen dit eventueel met gebruikmakend van de ingebouwde adres/telefoon of memo faciliteit of is een PDA voorbijgestreeft en kan dit nu met een goedkope tablet van 7 of 8 inch?
 

Jurgen

Een PDA is volgens mij inderdaad serieus voorbij gestreefd.

Tegenwoordig zijn het smartphones en tablets en binnenkort misschien zelfs weer iets nieuw, met de huidige technologie weet je nooit.
Maar als je een PDA wil hebben en je vind er nog 1 die doet wat jij wil, dan kan je evengoed een PDA kopen. Dat gaat volgens mij een pak goedkoper zijn dan de huidige generatie smartphones en tablets.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Ik maak hiervoor pseudo-contacten in de adressenlijst van mijn gsm.
In het commentaarveld kan ik véél info plaatsen, waaronder wensenlijstjes, shoppinglijstjes, inventaris, enz
Altijd bij de hand, gemakkelijk bij te werken
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Een iets modernere variant daarvan is de smartphone... Of gewoon een Ipad of android tablet.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Gsm heb ik altijd mee, smartphone heb ik niet, tablet is wat te groot om overal mee te nemen op beurzen en zo
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Citaat van: conducteur op 22 augustus 2013, 16:02:29 PM
Een iets modernere variant daarvan is de smartphone... Of gewoon een Ipad of android tablet.
Voila

Zelf bezit ik een iPhone 3GS, op mijn pc is heb ik een excel bestandje met wat ik allemaal al heb en wat niet, daar staat ook de betaalde prijs en ook het computernummer van de loc/wagons in. Dit excel bestandje is opgeslagen in mijn dropbox folder. Telkens ik die bijwerk op mijn pc wordt dat ook via de dropboxapp voor iPhone bijgewerkt. Zo wordt het op mijn MB Pro ook telkens bijgewerkt.

Het bestand zelf wordt ook op je pc/telefoon opgeslagen, dus offline kan je altijd aan de laatst gesynchroniseerde versie. Nu dat is geen probleem, ik ben mobile viking en ik heb overal interpret.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 22 augustus 2013, 16:13:06 PM
Citaat van: conducteur op 22 augustus 2013, 16:02:29 PM
Een iets modernere variant daarvan is de smartphone... Of gewoon een Ipad of android tablet.
Voila

Zelf bezit ik een iPhone 3GS, op mijn pc is heb ik een excel bestandje met wat ik allemaal al heb en wat niet, daar staat ook de betaalde prijs en ook het computernummer van de loc/wagons in. Dit excel bestandje is opgeslagen in mijn dropbox folder. Telkens ik die bijwerk op mijn pc wordt dat ook via de dropboxapp voor iPhone bijgewerkt. Zo wordt het op mijn MB Pro ook telkens bijgewerkt.

Het bestand zelf wordt ook op je pc/telefoon opgeslagen, dus offline kan je altijd aan de laatst gesynchroniseerde versie. Nu dat is geen probleem, ik ben mobile viking en ik heb overal interpret.

Ik ben niet echt een mobiele viking en ben geen computergenie maar zie wel een tablet zitten ipv een pda maar kan dat dan met een gewone tablet van pakweg +/-100 à 120€?

Bestaan er in die tablets dan iet zolals een simpel exel file of een adressen bestand of memo?
 

Mattias

Citaat van: janieburton op 22 augustus 2013, 14:32:47 PMOm op ruilbeurezen niet te moeten rondlopen met een schrift waarin ik al in mijn bezit en nog niet in mijn bezit zijnde modeltrein gerelateerde items heb opgeschreven...

Heb je dan zoveel gerief staan??  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Citaat van: Mattias op 22 augustus 2013, 16:26:46 PM
Citaat van: janieburton op 22 augustus 2013, 14:32:47 PMOm op ruilbeurezen niet te moeten rondlopen met een schrift waarin ik al in mijn bezit en nog niet in mijn bezit zijnde modeltrein gerelateerde items heb opgeschreven...

Heb je dan zoveel gerief staan??  ;)

Ja, heb redelijk veel.
 

conducteur

Ik denk niet dat je al voor 100€ een degelijke tablet kunt kopen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

ik heb onlangs een goedkoop tabletje van 7 in ch met Android 2 gekocht voor 50 euro.
Knal daar een 4GB micro sd in, en download een of andere tekst of reken app of een soort "post it" notes app en je kan beginnen.

Anders kan je het zelfde doen met een android telefoon met datzelfde micro sd kaartje er in en dezelfde apps.


voorbeeld :   ik heb als privé  gsm een    ACER Liquid 110Z   smartphone met gps, wifi, en alles er op en er aan, en die kost momenteel bij Vandenborre slechts 80 euro inclusief SD kaartje.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Dank zal eens rondkijken.

Maar ben niet echt een "computer genie" maar het zou een simpele aplicatie moeten zijn, iets in de trant van een soort adressen bestand of memo.

Vb:

Faller xxxxxx (beschrijving van het item) (prijs)  In Bezit
Fleischmann xxxx DB 103 rood/creme     (195€) In Bezit
Trix  xxxxx            Db 103 rood/creme     (225€) Niet In Bezit

Iets simpel zoals in het voorbeeld 
 

OlivierV

Janie, 't simpelste is nog altijd een excel op je pc, gewoon kolommetjes met wat er in de rijen moet komen. Voor de meeste smartphones bestaan er allerlei applicaties waarmee je een officedocumentje kan openen. Je kan het excelletje met een kaartje van pc naar telefoon overzetten of via het internet.

Hier even printscreen van mijn excel om je een idee te geven.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Hoi Olivier,

Dank voor het voorbeeld maar dat zie ik me niet maken, geloofme ik ben echt een kluns mbt computer, ik kan op internet, een brief in word typen, het forum gebruiken, en dat is zowat alles.

JIj als computer wizard heb jij weet van een goedkope tabled met een ssort memo functie of zo iets waar men info in kwijt kan.
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 22 augustus 2013, 22:39:39 PM
Hoi Olivier,

Dank voor het voorbeeld maar dat zie ik me niet maken, geloofme ik ben echt een kluns mbt computer, ik kan op internet, een brief in word typen, het forum gebruiken, en dat is zowat alles.

JIj als computer wizard heb jij weet van een goedkope tabled met een ssort memo functie of zo iets waar men info in kwijt kan.
Feit is dat ik niet echt thuis ben in tablets, thuis heeft mijn mama een iPad, soms gebruik ik die eens.

Je zou natuurlijk ook een ouderwetse inventaris kunnen maken en alles op papier neerschrijven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan