Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

philippe_007

En ik mag hier met een Dell Latitude E5430 werken, wel 8Gb mem ipv 4.
Deze is juist enkele maanden te vroeg vernieuwd, mijn collega's hebben nieuwe versies met SSD ipv HD  :( :( :( :( :(
Zal eens moeten klagen dat het beestje stuk is zodat deze vervangen wordt  ;D

Stieven76

Ik heb voor het werk een HP Probook, 8GB RAM met een Intel i5, tesamen met Win 8.1.
Geen idee aan wat het juist ligt, maar echt super werken vind ik hem niet doen. 2 visual studio's, sql server, browers en nog wat andere dingen open en het ding ligt meer op zijn gat dan iets anders. Disk usage gaat naar 100%, en dan reageert hij ni echt meer.
Wat wel helpt is om de BITS service uit te schakelen, dan werkt hij wel vlotter. Vermoedelijk zal het wel aan Win 8.1 liggen, al ben ik dat niet zeker.
De interne collega's hebben allemaal Dell's met SSD, die vliegen vooruit. Al hebben zij wel een i8 zitten met Win7. Onze baas wou perse Win 8.1 op de werk pc's, ommet de tijd mee te gaan, maar de meeste van ons (developers) zijn daar niet echt tevreden mee.

dani

Citaat van: Stieven76 op 21 september 2015, 12:50:43 PM
Ik heb voor het werk een HP Probook,
.....<cut out>
het ding ligt meer op zijn gat dan iets anders.
HP's zijn per definitie vrouwelijke machines .....



CiteerDisk usage gaat naar 100%, en dan reageert hij ni echt meer.
dat is dan ofwel je SWAP file die overbelast wordt wegens toch nog tekort aan geheugen,   ofwel staan er zo danig veel "agents" op je pc van het werk uit dat hij constant moet dingen lezen en schrijven ...
Of...    staat er een defragmentatie tool op de machine (genre  Diskeeper of zo  ) ?
Of...    staat je SQLServer wel goed ingesteld kwa disk / memory usage ?
Of...    draait hij speciale encryption op de Hard Disk ?
Of...    zit je  Event log niet helemaal op het randje van vol ?
Of...    gebruiken jullie automatische software pushes en updates en zit je cache vol ?

En welke antivirus gebruiken jullie ? Welke versie ?  Van   McAfee bvb is geweten dat hij in combinatie met  de anti-spam en anti-malware  serieuze problemen creëert omdat hij sijn "safe logs" constant aanpast aan jouw gedrag en daardoor ellenlange lijsten van "toegelaten" manipulatie sen locaties doorloopt bij elke bewerking...  en die lijsten verwijzen naar je HDD.    Elke keer je op een ander IP adres of locatie komt wordt die lijst redundant aangemaakt.  Dus hoe vaker je van lokatie verandert des te trager wordt je pC.


Dat zijn maar ENKELE van de tientallen mogelijkheden.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Citaat van: dani op 21 september 2015, 13:23:04 PM
Citaat van: Stieven76 op 21 september 2015, 12:50:43 PM
Ik heb voor het werk een HP Probook,
.....<cut out>
het ding ligt meer op zijn gat dan iets anders.
HP's zijn per definitie vrouwelijke machines ...

;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

reeves

M'n vrouwke voor hare verjaardag eens verrast met een diner in t fornuis in Antwerpen bij onze vriend Johan Segers was subliem eten , de rekening ook  ;D

Havoc

Citaat van: dani op 21 september 2015, 13:23:04 PM
CiteerDisk usage gaat naar 100%, en dan reageert hij ni echt meer.
dat is dan ofwel je SWAP file die overbelast wordt wegens toch nog tekort aan geheugen,   ofwel staan er zo danig veel "agents" op je pc van het werk uit dat hij constant moet dingen lezen en schrijven ...
Of...    staat er een defragmentatie tool op de machine (genre  Diskeeper of zo  ) ?
Of...    staat je SQLServer wel goed ingesteld kwa disk / memory usage ?
Of...    draait hij speciale encryption op de Hard Disk ?
Of...    zit je  Event log niet helemaal op het randje van vol ?
Of...    gebruiken jullie automatische software pushes en updates en zit je cache vol ?

Als het ook beter gaat als hij BITS platlegt, dan is de pc updates aan het binnenhalen en verwerken. Heb net hetzelfde op de laptop van het werk. Een i3 met 4GB. Als die platvalt is dat meestal wat er aan de hand is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#2391
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

TBCédric

Blijkbaar heeft er iemand de stap genomen om mijn modellekes op Shapeways te kopen. Ik wens diegene die het heeft gekocht veel plezier én succes. Hopelijk zijn de printjes goed en heb ik al één tevreden koper. Is mijn tekenwerk toch niet voor niets geweest.  ;D

Toevallig vroeg shapes om mijn betaaldinges in orde te brengen. Vond ik wel raar opdat ik mijn modellen aan de kostprijs verkoop.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Ge krijgt normaal gewoon ne procent he Cédric ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Terug thuis sinds gisteren namiddag (laat) na een zeer rustig weekje aan de kust, zonder ....... modeltreinen (en treinen in het algemeen)
Enige uitzondering: wat leesvoer (Miba en Bahn Epoche) Toch even bij MTE in Blankenberge gaan kijken, doch weinig naar mijn keuzen, met uitzondering van Mininatur, maar dat was wat te duur in vergelijking met Dtsl.
Vanaf morgen weer verder werken aan het huis, zodat alles zeker klaar is (afhankelijk van de leveranciers) tegen begin november als hier de "Boom -bouw-dagen" met Jos doorgaan. ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

de beurs in genk zit er op en nu morgen alles eer opbergen tot vrijdag
dan is het affligem en begint alles van voor af aan
voor de frees machine en de 3D printers was er veel interesse
maar we blijven niet stil zitten  en hop naar de volgende tentoonstelling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Net terug thuis van Genk.
Leuk weekend vol modeltreinen.
En een leuk koopje gedaan bij Guido.  :D

Bravo aan de organisatoren, trouwens.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Citaat van: raf op 27 september 2015, 20:51:47 PM
de beurs in genk zit er op en nu morgen alles eer opbergen tot vrijdag
dan is het affligem en begint alles van voor af aan
voor de frees machine en de 3D printers was er veel interesse
maar we blijven niet stil zitten  en hop naar de volgende tentoonstelling

gr raf

Zat jij aan die 3d printer en frees Raf, vooral aan de frees dan?

raf

yep en er was enorm veel belangstelling voor zowel de frees als voor de 3D printers

bart zat aan de 3D en ik aan de frees
wat ons na evaluatie op viel was de frustratie onder de mensen die met het probleem zaten dat ze mooie modellen hadden maar er hier en daar delen weg waren of gebroken en ze die niet meer konden krijgen omdat de leveranciers niet meer bestonden of de delen niet in de na verkoop hadden .dit was niet alleen modelbouw gerelateerd maar gewoon algemeen BV een afstands bedienen van de tv waar ze waren op gaan zitten en die gebroken was maar nog wel werkte.of een dekseltje van een zender de weg was en degelijke .
die dingen allemaal kwamen naar boven
maar ze vergaten dat er wel een hele tijd programmatie achter zit voor je zulke dingen kunt maken in 3D of eventueel frezen
als je dan de tijd moet gaan rekenen wat het kost om dat te gaan tekenen dan is het onbetaalbaar.je moet ook soms meerdere delen maken voor het echt juist past op het reeds bestaande deel .je kunt wel alles op meten maar dan past soms de ronding niet echt .omdat het een stukje van een parabool is maar je hebt niet altijd het juiste stukje .
mijn voorstel zou zijn alle onderdelen die ooit gemaakt zijn geworden en door de leveranciers niet meer worden gemaakt in een database te stoppen en waar je dan dat deel van kunt downloaden en er toch nog een percentje naar de rechtmatige eigenaar gaat .maar dan heb je de echte file en kun je het precies na maken zoals het hoort te zijn .

maar dan zitten door onverlaten direct heel het net vol met gekraakte files dat weet je dus zo en dan valt een mooi idee meteen weer in het water want als je voor BV 2 euro een file kunt gebruiken waar je anders dagen aan zit te teken dat vinden sommige zelfs nog te veel .

ik werk alleen met legale software omdat ik op beurzen sta met mijn machines en ik vind daar niets verkeerd aan dat ik voor ontwikkeling moet betalen
ik werk op 2 pc's en ik heb beleefd gevraag of ik de software op deze twee mocht zetten en ik kreeg prompt een tweede sleutel door gemailt zonder problemen .bij MS kun je dat natuurlijk vergeten dat zijn geld wolven

gr raf en al die met mij gesproken hebben het was me een genoegen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mark7758

In 1 weekend 2 dagen luc mogen tegen komen. (Dat is toch iets waard.)

En niet te vergeten al die andere MSM mensen.

Bedankt Genk we hebben genoten van een heerlijk weekend met heel veel leuk publiek.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.