Minibaantje - Pierre Le Port (Industriebaantje jaren 50-60)

Gestart door philippe_007, 15 juni 2013, 22:46:49 PM

philippe_007

Voila, den wissel ligt er uit en is vervangen:

dat was de boosdoener:

Na de afbraakwerken:

Nieuwe wissel ingebouwd en redds voorzien van alle toeters en bellen:

Morgen kan ik verder afwerken  ;D ;D ;D ;D

Steam.N

Propertjes gedaan, Philippe !
Goed dat zo vlot ging ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Inderdaad Jean,
had eigenlijk niet verwacht dat het zo vlot ging gaan...
Met de dremel de wissel uitgeslepen en met scalpel alles losgesneden.
Voor de nieuwe wissel er in te plaatsen heb ik alle raillassen opgeschoven zodat ik de wissel er kon inleggen zonder wringen. De andere sporen heb ik dus niet moeten lossen.
En gelukkig had ik nog ballast liggen in de zelfde mengeling dat ik had gebruikt (nl bruin, grijs en zwart)

philippe_007

Miljaar Miljaar,
deze week een oude Marklin 3069 (type 80, maar met oude nummering) aan het digitaliseren.
alles er uit gegooid, permanent magbneet er in en decoder aasnluiten.
Wil ik testrijden maar de lok gaat geen centimeter vooruit.

Na wat zoeken en vloeken besluit ik even om een analoge transfo te nemen om te testen dat deze daar werkt.
Zachtje laten rijden, geen probleem lok gaat stapvoets vooruit, wat harder, nog geen probleem. Dan wil ik de lok laten veranderen van richting en ploef, rookwolkje uit de decoder...
Daar gaat mijne LoKpilot v4...

Maar probleem is dat ik geen gedacht heb wat er mis kan zijn dat de decoder het begeven heeft...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Een transfo van Marklin, nr 6647.
Alle digitale loks van Mä rijden normaal ook analoog. Maar nnu vraag ik mij af of dit ook zo is voor een Lokpilot.

Sattrickske

Citaat van: philippe_007 op 26 september 2014, 13:31:55 PM
Een transfo van Marklin, nr 6647.
Alle digitale loks van Mä rijden normaal ook analoog. Maar nnu vraag ik mij af of dit ook zo is voor een Lokpilot.
Een LoPi v4 kan analoog rijden, maar wel met DC spanning, kijk maar hier.  Jouw trafo geeft AC spanning; dus nee dat gaat niet werken.

philippe_007

inderdaad,
alle, weer 29€ leergeld betaald  :( :( :( :(
Al een geluk dat ze in promotie staan momenteel, 28€ inclusief een permanent magneet. Zal mij eens wat setjes bestellen, dan kan ik na de Expo eens mijn loks beginnen te digitaliseren.

philippe_007

Gisteren in Houten nog wat grief gekocht...
Tot mijn groot wonder geen mobile station 2 gevonden, zal dus even deze van mijn zoon moeten gebruiken op de expo :-)

Vandaag het schaduwstation maken zodat er wat afwisseling op de baan kan rijden...

loebaske

hahaha, ga daar vandaag ook werk van maken, leggen van het schaduw station
een luxe dat men kan rond rijden

philippe_007

inderdaad, nu kunnen we lange passagierstreinen met 8 wagens laten rondtoeren  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

philippe_007

Voilà,
schaduwstation is klaar, morgen de wissels aansluiten en das ook weer klaar.
Lok heeft al een eerste poging gedaan om toertje te rijden, maar een van de muren staat te dicht voor de bocht. Morgen de mestploeg nog eens laten langskomen om de muur bij te werken.....

Nog 14 dagen te gaan ....

doomslu

Citaat van: philippe_007 op 06 oktober 2014, 00:49:11 AM
Voilà,
schaduwstation is klaar, morgen de wissels aansluiten en das ook weer klaar.
Lok heeft al een eerste poging gedaan om toertje te rijden, maar een van de muren staat te dicht voor de bocht. Morgen de mestploeg nog eens laten langskomen om de muur bij te werken.....

Nog 14 dagen te gaan ....
Ik wil je niet opjagen hé, maar het is nog 12 dagen en één uur...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Oei, das serieus misrekend dan ;-)

Zal eens mijn lijstje moeten bekijken en scrappen wat niet meer zal lukken  8) 8) 8) 8)