Minibaantje - Pierre Le Port (Industriebaantje jaren 50-60)

Gestart door philippe_007, 15 juni 2013, 22:46:49 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

philippe_007

Vandaag nog wat verder gedaan...
achterwand heeft grondlaagje gekregen.
Verder is alle houtwerk gedaan.
Morgen nog wat schuren en grondlaag op de buitenkant.




philippe_007

Vandaag plamuursel geschuurd en de eerste laag zwarte verf erop gesmeten   ;D ;D ;D

TBCédric

Citaat van: philippe_007 op 16 maart 2015, 20:31:23 PM
Vandaag plamuursel geschuurd en de eerste laag zwarte verf erop gesmeten   ;D ;D ;D

Ge moogt wel niet zwartwerken he Philippe!  ;D   ;)

Komt in orde man! Kan je misschien eens een voor en na foto tonen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

na de 2de laag zal ik nog een foto plaatsen (eens de baan terug in de living staat ipv werkkot)

philippe_007

Na 24u drogen werd het tijd dat de baan terug in de living staat  :D :D :D :D

bij deze de foto zoals deze nu is.



De bouw van de scenery kan beginnen

philippe_007

de indeling van de achterwand is gemaakt, de bouw van de nieuwe panden begonnen.
Dit weekend achterwand nog een laagje verf geven en de verlichting plaatsen

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Het is lang geleden dat ik nog een update heb geplaatst,
maar ik heb even veel werk gehad met een 1/1 project in de tuin :-)

Enfin, eerste achterwandgebouw is bijna klaar, (op de detailering na)

hier enkele foto's








philippe_007

het is hier de laatste maanden wat stilletjes geweest, veel heb ik nog niet gedaan, maar toch een update....

De zomer is afgelopen, het verlof gedaan (voor enkele weken dan toch  ;D), de school is terug begonnen, de kindjes hun sporten is terug gestarte (lees competities) en zelf ben ik ook terug aan het trainen... Dus tijd zat voor aan de baan te werken  :D :D :D :D :D :D :D

Ondertussen ben ik volop bezig aan de gebouwen voor aan de achterzijde, het begint goed vol te staan.
Als het nog eens enkele dagen goed weer is dan kan ik de achterwand schilderen en kan ik alles beginnen te bevestigen.

Hier enkele foto's:


De funderingen zijn gegoten van het gebouw links achteraan, volgende week wordt deze volledig aangekleed met steenmotief en voorzien van de nodige ramen/deuren en andere benodigdheden


De gevel is klaar, eens de achterwand is geschilderd kan ik aan het hellend dak beginnen. Dit zal nog een leuk werkje worden in de bocht :-)


Het gebouw rechts wordt wat aangepast/verbouwd zodat deze mooi aansluit tegen de wand, dit is een van de volgende werkjes


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Snobby Crash


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Het zou wat sneller mogen (moet nog een baantje afkrijgen tegen oktober 2016  ;D ;D )

hier nog een update:

er begint vorm te komen in de gebouwen...









nu hopen dat het nog eens goed weer is, dan kan de baan buiten staan om de achterwand te schilderen. Nadien kunnen de gebouwen gefixeerd worden (na dat ze geschilderd zijn) en de afwerking beginnen