Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Dutch Iron Works

Gestart door Jefftrack, 06 juni 2013, 17:43:23 PM

Jefftrack

Update 10

Omdat ik een idee wilde hebben over de reling die ik wil aanbrengen aan de binnen kant van de loop bordessen aan de kant van de kraanrail heb ik hiervoor een stukje draad door de spanten gevoerd. Op de foto staat de draad niet zo strak als het zou moeten worden maar het geeft wel een mooi beeld van hoe het er uit komt te zien.

TBCédric

Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Jefftrack

Een ijzerdraad van 0.3 mm.

Update 11

Na het uit tekenen van de plannen op een malletje van papier het geheel overgenomen op een stukje styreen plaat van 0.5 mm.  De ruimte is iets groter geworden en we hebben de bordessen iets verder door laten lopen na de deur.

Na het uit tekenen op het styreen dit uitgesneden. Daarna het stuk gepast in de kraan en direct ook op de onderkant aangegeven waar de spanten van de kraan lopen waarop deze vloer komt te liggen. Dit is straks van belang als we de vloer gaan voorzien van versteviging van H balken.

Daarna ook de wanden van de technische ruimte uitgesneden uit een styreen plaat met een profiel. Voor de foto liggen de delen net verkeer om waardoor het profiel nog niet te zien is.

Jefftrack

Update 12

Nu is het profiel van de wanden wel goed te zien op de foto en ik heb afgetekend waar de deuren en ramen gaan komen.

De deuren en ramen daarna voorzichtig uitgesneden....... Lastig daar de styreen platen met profiel dikker zijn dan de plaatjes die ik normaal gebruik.

Wat we nu kunnen zien is dat daar waar de deuren zijn uitgesneden de wand een beetje krom trekt dus dat moet straks hersteld worden bij het plaatsen van de deuren.

TBCédric

En dat "gebouwtje" komt in uw kraan?

Jefftrack

Ja.... klopt. Deze komt op de spanten in de kraan te liggen.

Jeffrey

TBCédric

is dat in het echt ook zo?

Jefftrack

Het is bekend dat er dergelijke ruimtes in grote kranen werden aangebracht. Dit is echter niet na gebouwd volgens een bestaand voorbeeld maar naar eigen idee.

Update 13

De deuren zijn geplaatst. Simpel weg door achter de opening een plaatje styreen te plakken. De deuren draaien allemaal naar binnen open daar er anders gevaarlijke situaties kunnen ontstaan op de loop bordessen.

Detail foto van de raam partij met deur:

De deur klinken moeten nog gemaakt worden maar daarover later meer. Nu kunnen we de wanden aan elkaar gaan plakken. Voor extra sterkte gebruik ik hierbij een styreen hoekprofiel.

Jeffrey

Jefftrack

Update  14

Geen echte update maar een paar foto's van het geheel na het aan elkaar lijmen van de wanden:

Steam.N

Ziet er goed uit, Jeffrey.
Wordt dit in aluminium kleur geschilderd?  Of door en door verroest?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jefftrack

In een kleur blauw die ik zelf meng uit Azuur blauw en Barley Grey van Vallejo. En dan in een lekker gebruikte lees verroeste staat..... ;D

Jeffrey

Jefftrack

Update  15

Nu is de vloer aan de beurt. Deze moet nog voorzien worden van steun balken waarvoor ik een styreen profiel gebruik van Evergreen H colum 282 (2mm).

Aan de onderkant is een ruimte open gelaten waar straks de trap aan wordt bevestigd. Op de foto's voor het idee een klein stukje van de trap laten zien.

TBCédric

Waarom heb je een ophoging gedaan bij de muren?

Jefftrack

Je kijkt naar de onderkant van het platform. Dit zijn de steunbalken en die vormen straks samen met de profielen van de brug kraan een geheel.

Jeffrey

Jefftrack

Update  16

Een paar foto's waar de wanden en de vloer zijn samen gevoegd. Dit is nog niet gelijmd want dat kan pas op het laatste moment omdat er niet voldoende ruimte is in het spantwerk om ze als geheel te plaatsen. De technische ruimte zou dan veel te laag worden.