Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

Peter

Het begint er stilaan wat op te lijken:
Mijn lievelingsauto, een Peugeot 404, voor het station in aanbouw

De eerste banken zijn geplaatst in de wachtzaal (om af en toe even uit te rusten ;))

De verwarmings instalateur het met de hulp van Jean SteamN de radiatoren, die al in de grondverf staan,
komen lossen

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Eindelijk...al de binnenmuren die van buitenuit zichtbaar zouden zijn, alsook de glazen binnendeuren zijn geplaatst en hebben, net als de vloeren hun uiteindelijke kleuren gekregen.
In de wachtzaal/lokettenzaal zijn de verwarmingsradiatoren, de zitbanken en de vuilbakken geplaatst.
Dus eindelijk kan met de afwerking van het interieur (meubilair, informatieborden en seinhuis) begonnen worden
Langzamerhand begint het einde van dat binnenwerk in zicht te komen.

Daarna de plafonds, binnen en buitenverlichting, als laatste..het dak met al die lichtkoepels.
Die lichtkoepels zijn me ondanks diverse pogingen nog niet gelukt (vacuum getrokken) maar oefening baart kunst, dus dat zal me nog wel lukken.
Foto's volgen nog wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

We zijn zeer benieuwd, Peter.
Ik heb dit altijd al een prachtig project gevonden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 26 augustus 2013, 20:08:05 PM
We zijn zeer benieuwd, Peter.
Ik heb dit altijd al een prachtig project gevonden.

Jij en vele anderen denk ik.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Al drie foto's van wat verdere "stapjes"

De wachtzaal/lokettenzal met geplaatste radiatoren. De witte stipjes zijn nog korrels styreen van het schuren aan het dak.

Zicht op de plaats waar de loketten en seinhuis komen. En de donkerrode vloer welke me een heel mengelwerkje heeft gekost om de juiste kleur te hebben. (grote ruimte)
De kleine ruimte is (wordt) het bureel van de stationschef. De meubelen daarvan staan al klaar, enkel nog te schilderen en een PC te maken (in H0)

De dakplaat van boven de technische ruimte en de toiletten met de al 15 afgetekende vierkantjes ( 9x9 mm) voor de plaats waar de gaten moeten komen voor de lichkoepels

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Indrukwekkend, Peter.
Laat de kuisploeg nog wel aanrukken om diene tapiplain proper te krijgen, hé?
Nieuw station, propere vloer !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

was er nog eentje vergeten.
De ruimte met de "fel" rode vloer is het magazijn  'vroeger colli-dienst nu opslag van vanalles) de kleinere ruimte daarboven is de goederen afgifte/afhaling met links naar de gang een doorgeefluik.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Eindelijk, eindelijk,

Mijn eerste lichtkoepel is geslaagd.
De onderste rand trekt nog een beetje maar eens gelijmd is hij volledig vlak.
Op onderstaande foto zie er nog wat stof ophangen, maar ook dat verdwijnt.
Doormeter van 8,0 mm
Nu nog 25 te gaan ;D ;D

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

En dan te bedenken dat je heel de boel wou opgeven. Ik ben blij dat je het niet gedaan hebt!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

Peter, ik blijf dit ongelooflijk vinden ... Enkele maanden geleden nog bijna station vuilbak, maar nu nog steeds een prachtig project...
beloof je me in de fietsenstalling een verroestte damesfiets te plaatsen (dat was jaren geleden mijn vervoermiddel van en naar school).   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

Peter

Citeerbeloof je me in de fietsenstalling een verroestte damesfiets te plaatsen

Beloofd :D
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Mooie lichtkoepel, Peter  8)
Hoe heb je die gemaakt ?  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Wow, het begint echt een plaatje te worden. In de titel staat stationsgebouw maar ga je ook de perrons maken?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Tjalling

Prachtige lichtkoepel!

Ik ben heel erg onder de indruk van het resultaat dat je laat zien. Echt geweldig!

Ik ben ook erg benieuwd hoe je die koepels maakt.
Heb je de techniek zover onder controle dat alle 25 koepels gelijk gaan worden? Of heb je een manier bedacht om dat regelen?

Groet,
Tjalling