Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Eres

Citaat van: Jurgen op 03 november 2013, 12:57:56 PM
Citaat van: Eres op 03 november 2013, 11:32:42 AM
Ja dat is zeker een Big Boy, maar Dani kennende komt daar ook wel een oplossing voor

Wim


Een gestripte platenspeler misschien?  :D ::)

Dan zal het toch een 78 toeren plaat moeten zijn gelet op de Big Boy maar op 33 toeren afspelen

Wim

dani

Terwijl jullie lekker verder bomen over draaischijven platenspelers en Big Boys,  heb ik mijn definitief printje gemaakt.

Ik had nog een Arduino  Pro Mini  kant en klaar liggen, dus deze op een stukje gaatjes print, een optocoupler, 4 weerstandjes, een LED, een elko en een diode er bij en klaar.

De ingang = 5V  spanning.
Signaal     =  DCC signaal van op de rails

Uitgangen :  16  digitale 5V uitgangen voor de relais kaartjes.









Dit was het prototype op breadboard en met de Funduino Mega.



en dit is op het ECOS scherm te zien :  (filmpje)

http://www.youtube.com/watch?v=WTXaX-80JJw&feature=youtu.be
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Het werkt allemaal weer fantastisch Dani Vindt het allemaal heel knap dat je dergelijk dingen kan maken.

Wim

Sattrickske

Dat begint meer en meer op de aansturing van mijn baan te lijken ;D.  Maar ja, ik heb de mosterd ook ergens gaan halen en wat zitten uitpluizen/verbeteren.
Wel goed dat je een Arduino DCC lib gevonden hebt; voor de PIC heb ik er zelf eentje moeten ontwikkelen.  Dat zal je een hoop tijd en gesakker bespaard hebben.

Als je nog wat ideetjes zoekt wat je allemaal je kan uithalen, moet je hier eens kijken (sommige stukken wel in 't Spaans): http://usuaris.tinet.cat/fmco/home_sp.htm  Die kerel heeft al serieus wat projectjes op z'n naam staan.  Een aantal van de mijne zijn op die van hem geïnspireerd.

Soigneer da rugske een beetje hé ;)

dani

sinds het weekend is het dus weer stil gevallen.  Elke dag komt er wel wat in de weg.
Maar we tellen af naar het volgende lang weekend dat bijna voor de deur staat !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

.... en in dat lang weekend is er NIKS aan de baan gebeurd wegens een sterfgeval....  een dierbare vriend verloren.  Veel te jong (26j).
De zin om aan de treinen bezig te zijn was ineens over.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Dat is inderdaad wel heel jong. Dan bekijk je dingen toch weer even wat anders hé.
Sterkte alleszins.

doomslu

Citaat van: dani op 12 november 2013, 14:07:17 PM
.... en in dat lang weekend is er NIKS aan de baan gebeurd wegens een sterfgeval....  een dierbare vriend verloren.  Veel te jong (26j).
De zin om aan de treinen bezig te zijn was ineens over.
Volledig te begrijpen. Er zijn belangrijkere dingen dan treinen.
Ik voel met je mee Dani.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Dani

Zowel jij als Christien gecondoleerd met dit verlies. 26jr in de bloei van je leven is onbegrijpelijk. En ja er zijn belangrijkere zaken in het leven op dat moment.

Jij en Christine sterkte toegewenst

Wim & Iet

Steam.N

26 jaar?  Zo verdomd jong ...
Dani, innige deelneming !
Treintjes vallen dan inderdaad in het niets ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik had het in het andere de draadje al gelezen, maar nog niet gereageerd  :-\
26 jaar en in moeilijke omstandigheden. Het blijft hoe dan ook bijzonder pijnlijk.
Gecondoleerd met jullie verlies.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

dank, mannen...

Het was inderdaad een "afscheid" wat we hadden zien aankomen, maar hij zelf wou geen afscheid nemen. Hij ging door tot de laatste dag.
Hij leed aan een dodelijke , erfelijke aandoening  (DMD) maar toch blijft het moeilijk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

leven is soms onrechtvaardig, innige deelneming !

Groeten Peter