Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Catje

Dani, voor u en uw gezin heel veelsterkte met het verlies van uw dierbare vriend.
Een troost voor uw vriend is, dat er gelukkig voor hem een einde is gekomen aan zijn lijden.

Hij zal altijd in uw geheugen blijven, en bedenk na regen komt er toch weer zonneschijn.

Heel veel sterkte en, tot wederhoren.

Willy

bartv

veel sterkte dani,

laat alles maar eerst op zijn plooi komen

greetz bart

dani

De rook begint op te klaren....   de spaghetti van gevoelens  raakt geordend....

... en dit doosje helpt me om de gedachten even te verzetten , en misschien zelfs om uit de (zij het korte) winterslaap te komen, nog net voor de ECHTE winter begint.



www.K8200.eu

Heb er even moeten voor sparen, maar gelukkig is er de eindejaarsbonus :-)


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Goeiemorgen  ;)


Blij te horen dat het beter gaat!


De foto is niet te zien, maar aan de link te zien heb je een 3d printer van Velleman gekocht?
Proficiat met de aankoop!
Ben wel eens benieuwd wat dat kan.  :D




gardevil

Mooi mooi mooi, hou ons zeker op de hoogte van de resultaten.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

philippe_007

Nu 12u bouwplezier en het printen kan beginnen,
Proficiat met de aankoop, ik sta al ongeduldig te wachten op de eerste prints

PietB

mooi hoor Dani, ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

grt Piet.

Steam.N

Ik wil ook eens op winter-break  ;)
Wakker worden met zo'n mooi speelgoed voor de neus ...leuk !

Dani, hou je ons op de hoogte van je wedervaren ?
In elk geval veel plezier en succes !

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MickeyMouse

kHeb die k8200 al veel aan het werk gezien  ;D

Geert

Metpetergaathetbeter

proficiat met je koop !

anderzijds best dat je winterbreak maar zo lang duurde, stel je voor dat hij langer had geduurd dan  had het zeker een levensechte loc geweest ! ;D

Groeten Peter ;)

Sattrickske

De Kerstman was precies vroeg dit jaar ;D.  In ieder geval leuk speeltje!
Wat ben je van plan ermee te maken?

Geert

Citaat van: Geert op 24 september 2013, 12:27:28 PM
Ach,
binnen 10 jaar hebben we allemaal enkele afgedankte 3D printers staan, en kunnen we deze ombouwen tot lift  ;)

Geert

Zeg Dani je moet mijn woorden van enkele maanden geleden niet te letterlijk nemen hé. ;)

mooie aanwinst, en veel plezier ermee...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

#567
Merci voor de leuke reakties allemaal, mannen...
Ik wou dit al een hele tijd, maar het was er nog niet van gekomen , wegens nog aan het sparen.
Mijn "madam" was geen grote fan van "nog zo een groot ding in huis" maar vorige week heeft ze zichzelf blok gezet.   Ze kloeg dat haar koekjesvormpjes in stervorm te klein waren voor wat ze met Kerst wou gaan doen.   EN plots floepte het er uit :   "Weet je, met nen 3D printer kan ik koekjesvormpjes maken in alle vormen tot 20x20 cm groot...."         Bingo, dat was de juiste snaar, ze kon niet meer achteruit.   Intussen ben ik aan de puzzel bezig met zowat 700 onderdeeltjes :-)
Mijn eerste 3D ontwerp is dan ook ....   een vormpje om sterren met 5 punten uit te drukken uit bladerdeeg.   Niet moeilijk om te  maken, maar het zal een leuk test-stukje worden.

Wat ik verder allemaal van plan ben ?    Onderdelen voor de zelfbouw trein-remise die ik aan het maken ben in Styreen en Balsahout (o.a. de deuren, de hefboompjes en bediening via servo's)  en nog andere dingen voor op de baan.   Ik heb al ontwerpje klaar zitten voor een telefooncel, een ticketjes-automaat, klokken, en perronborden.     Dus er zijn veel plannen.   Ik zal maar al wat rollen PLA en ABS  filament gaan inkopen.

Ook een paar paneeltjes voor het monteren van LED s en displays en wat op maat gemaakte behuizingen voor Arduino boardjes staan op het programma.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik ga zoals gewoonlijk, jouw project nauwlettend volgen.

grt Piet.

Sattrickske

Citaat van: dani op 18 december 2013, 22:48:52 PM
Ik zal maar al wat rollen PLA en ABS  filament gaan inkopen.
Als ik je een tip mag geven: blijf weg van PLA, da's één grote miserie.  Na het printen is dit materiaal steenhard en dus moeilijk te bewerken, zelfs met een diamantvijl of diamant boren is het straffen djab om erdoor te geraken.  Je kan het moeilijk verlijmen (bij mij werkt alleen super glue).  Het is organisch en dus afbreekbaar, ik heb er zelf nog geen probleem mee gehad, maar ik weet van collega 3D printers, dat het inderdaad vergaat en je stuk dan naar de kl... is.  Voor sterretjes voor koekskes is het dan weer wel ideaal.

Voor modelbouw enkel ABS gebruiken en opletten met de heated buildplate (voor ABS moet die rond de 110° zijn, voor PLA amper 65°).  ABS is wel lastiger om te printen omdat ie thermisch vervormd, dus als je print te vlug afkoelt trekt ie krom; vandaar de heated buildplate...

Om snel spulletjes te printen, moet je eens gaan kijken op Thingiverse