Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Weer wat aan het knoeien geweest met de modules. Zooi droogt de laatste tijd erg langzaam, zal wel wat met de temperatuur in m'n werkplaats te maken hebben. In ieder geval hebben de rotsies hun lagen gehad en zijn mooi zwartbruin. Ondertussen wat aan het kloten met bodembedekking en ballast. Een mix van chinchilla-, speel-, zilverzand en waat zooi die uit de dierenwinkel komt. Deels gelijmd met een mix van houtlijm en latex in een zandkleur (Ral nogwattus) en na de tijd nog eens ingedruppled met dezelfde mix maar dan met water dunner gemaakt. 's Kijken of je daar het witte van het zilverzand haalt. Tussendoor ook nog met de draaischijf aan het schilderen geweest, paar laagjes acrylverf...ben me nog niet zeker wat ik met de pit moet, beetje zand, onkruid en grasjes of gewoon zo laten. Wat zouden jullie doen ?










evan

#346
Hey Martin,

Ik had destijds op Gringolandia dezelfde draaischijf en heb ze toen "gepimpt".

Zand op de bodem, en houten plankjes tegen de kant.  De brug heb ik dan ook nog ns verstevigd adhv foto's.  Je zou dit principe evt. ook kunnen volgen?   Weliswaar wat beter uitgevoerd want dat was voor mij toen m'n eerste baantje en jij staat ondertussen al heel wat verder ;)

Hier een fotootje van toen:



Ik had er ook een as doorgestoken op een groot tandwiel en een motortje met locdecoder.  Zo kon ik met locadres 1 de brug mooi en accuraat bewegen...

Op de Nitinat River RR hadden we ook zulk een type schijf van "Sierra west".

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


Martin Welberg

Laatste loodjes bij een 1:1 klus, vandaag nog wat spuiten. In de droogtijden maar wat knoeien aan het baantje..ballasten, aarde en een begin met het schilderen van de rotsies....





De mix van chinchilla- , zilver-, speelzand en de grovere steentjes uit de dierenwinkel gaven me wat kleur betreft wat kopzorgen. Zaten me wat dat betreft teveel kleurtjes in de mix en eigenlijk vond ik dat maar nix. Dus maar wat aan het deppen en drybrushen gegaan met 3 kleurtjes latex...lekker cheap en goed mat..met een laatste drybrush met titanium buff dark...





zelfde methode op al het zand en omliggende zooi..



Tussendoor ook nog wat aan het prutsen met de beton kleur van de draaischijf pit, her en der wat weathering en gras en onkruid in naden en barsten..







Daarnaast ook de eind modele voor de fiddle voorzien van ballast en in een eerste laag RAL 7006 latex gezet...





Hopelijk kan ik al deze zooi met  Xmass afmaken zodat januari and februari overbijven voor het bouwen van pandjes en diverse groenmeuk.........deadline maart  ::)..

GVL

Mooi, die foto met de loc op de brug.


jesse

Knappe Baan !!

Ik krijg er altijd maar meer zin om aan deze schaal te beginnen als ik de foto's zie.

mivc057

Doen Jesse  ;)

Het is echt prachtig aan't worden

vyncky

Knap Martin,

Wat gebruik je als ballastbed? gewoon zand?

Het lijkt net echt!

groetjes,

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marimon

Mijn mond valt toch altijd open bij het aanschouwen van zoveel moois. Waar haal je de inspiratie vandaan toch  :)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Martin Welberg

Citaat van: jesse op 23 december 2013, 15:43:28 PM
Ik krijg er altijd maar meer zin om aan deze schaal te beginnen als ik de foto's zie.

Gewoon een keer aan beginnen met een kleine module (minibaantjes  ???)

Citaat van: mivc057 op 23 december 2013, 16:39:41 PM
Het is echt prachtig aan't worden

Merci !

Citaat van: vyncky op 23 december 2013, 18:17:20 PM
Knap Martin,

Wat gebruik je als ballastbed? gewoon zand?

Het lijkt net echt!

groetjes,

Yannick

Yep, zilverzand, speelzand, chinchilla-zand en een yellownogwattes kilimanjaro zand wat een grovere korrel heeft...

Citaat van: marimon op 23 december 2013, 18:47:03 PM
Mijn mond valt toch altijd open bij het aanschouwen van zoveel moois. Waar haal je de inspiratie vandaan toch  :)

Merci, speuren op het net en een levendige fantasie  ;)


Martin Welberg

Nog even een aanvulling op de 3 kleurtjes latex die gebruikt zijn op de ballast en grond. RAL 7006, 1019 en 8025. Eerste laag in 7006, tweede in een mix van 1019 en 7006, derde laag 8025 daarna afgetopt met een titanium buff dark. Eigenlijk is me die nog te licht dus ga een stukkie met 1019 proberen..

Martin Welberg

Toch nog niet helemaal tevreden met de kleur van de  ballast en aarde heb ik het maar wat  bijgewerkt, try and error, met RAL 8025 en 1019 latex muurverf













Klein stukkie cobblestone geknoeid, misschien een stukkie beton of gescheurd asphalt (hadden ze dat in de 30er jaren ?)



Tevens alle  mockups weer op z'n plek gezet en maar 's een paar overzicht plaatjes geschoten...









houd ik dit kleine gat over om te vullen....



Das het voor nu, prettige kerst .....................modelbouwtijd voor mij dus wees voorbereid op een paar updates

evan

Mooi Martin  ;)

Prettige kerst :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Het klopt allemaal. Mooi gedaan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *