onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

bartie

#90
Bij mij werken ze perfect. Acrobat reader wordt dadelijk geopend met de tekeningen.
Knap gedaan hoor.

Bart.

Jurgen

#91
citaat:
Geplaatst door Havoc

"the document requested could not be found"

Gaat dit soms enkel als je je ingeschreven hebt voor de groups bij Yahoo?



Als ik me niet vergis, ben ik ingeschreven bij een Yahoo group, maar toch werkt het niet.
Moest ik mij wel vergissen en niet ingeschreven zijn, ik ga mezelf toch niet inschrijven.

Het zou veel makkelijker zijn moest men foto's kunnen uploaden naar een plaats op 1 bepaalde plek (desnoods door MSM beheerd). Als men dan die functie invoegt in dit forum, word het plaatsen van foto's al een stuk eenvoudiger.
Anders gaan we straks allemaal op 30 verschillende dingen ingeschreven zijn, gewoon om de links en foto's op dit forum te kunnen bekijken.

Zo, dit moest ik even kwijt. Ik voel mij al een stuk beter. [:)][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

#92
Bij mij doen ze het ook niet en ik heb een Yahoo account. Ik heb zelf ook wel eens wat geplaatst in de Yahoo group van MSM. Daar kan ik nu nog steeds bij.
Mijn Yahoo e-mail adres was wel verlopen omdat ik er maanden niet gekeken had dus die ik heb ik gereactiveerd.
Maar de links werken helaas nog steeds niet bij mij.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gerolf

#93
Ik krijg ook helaas een 'page not found'.
Een mogelijkheid, Koen: stuur de pdf's naar mij (gerolf@gerolf.be), ik plaats ze op mijn webruimte en link naar hier...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

#94
Hallo iedereen,

Blijkbaar blijven de problemen bestaan.
Ik zal de plannen overzetten op JPG-files. Ik hoop dat we het op deze manier kunnen oplossen

Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#95
@gerolf,

Ik stuur U de PDF's en de ACAD files door.Alvast bedankt voor de moeite.

@anderen,

Ik heb de plannen over gezet naar JPG-files. Helaas heeft dit niet de kwaliteit van de ACAD-files of PDF's. Ik hoop dat we via Gerolf's website de problemen kunnen verhelpen. Indien gewenst, kan ik de files doormailen. Jullie laten het maar weten.













Groeten
Koen
Nooit te oud om te leren

Tom

#96
@Koen
Zou je een beschrijving kunnen plaatsen voor de verschillende kleuren die je gebruikt voor je sporen plan?
Alvast bedankt.
Tom

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

#98
Ja Koen,dat is de moeite man,wat mij het beste bevalt is sporenplan 2,een baan waar je heel veel afwisseling in terug vindt,veel speelmogelijkheden,veel rangeer-mogelijkheden,maar de rest is ook prachtig getekend hoor.
Hoelang ben je hiermee bezig geweest?

Tom

#99
Alles is klaar en duidelijk.
Ziet er mega indrukwekend uit, Koen ver dient in mijn ogen een dike pluim.
Tom

Koen

#100
@Gerolf,

Nogmaals bedankt [:)]. Eindelijk een werkende link. Het wordt misschien eens tijd dat ik aan een website denk [:I].

@Tom,

Purper = niveau -1
Rood = niveau 0
Blauw = niveau 1
Groen = Niveau 2

Je moet er wel rekening mee houden dat een bepaald niveau ook stijgende of dalende sporen kan bevatten. De opsplitsing in niveaus is gemaakt voor de toekomstige sturingen (via Layers).

@Maxim,

Rijkdom is relatief [;)]. Waar het om gaat is het plezier dat je beleeft in je hobby [:p]. Nog niet zo lang geleden, had ik niet de mogelijkheid om een dergelijke baan op te stellen en moest ik mij tevreden stellen met een baan van 1m25 op 2m50 [:0]. Ondanks de beperkte plaats heb ik toen veel plezier beleefd en veel ervaring opgedaan die mij nu goed van pas komt [:D].


Groeten,

Koen

Nooit te oud om te leren

Koen

#101
@Ervin,

De onderliggende baan (-1) heeft tot doel een relatief lange rijtijd te kunnen cre?ren zonder dat het treinstel in het station moet binnenkomen. Niveau +2 wordt een parade traject.Op niveau 1 heb ik inderdaad wel wat rangeermogelijkheden.

citaat:
Hoelang ben je hiermee bezig geweest?


Ik ben nu ongeveer drie jaar aan deze baan bezig aan een tempo van +/- 2uur  per week [V]. Hopelijk heb ik dit jaar iets meer tijd [:p].
Als je tekeningen bedoelt,hiermee ben ik twee lange avonden bezig geweest [|)].


@Tom,

Bedankt voor de complimenten [:I].

Groeten,

Koen
Nooit te oud om te leren

Bert

#102
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Bert

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

55erke,ik denk dat je perrons wat aan de hoge kant zijn

Gerrit, wat is de juiste hoogte voor een perron?



Bert,volgens mijn gegevens zijn er momenteel 3 perronhoogtes in gebruik in Belgie. Bij nieuw aangelegde perrons komt dat op 76 cm boven de sporen te liggen .(Ik heb hier even voor gegoogeld[:D])en dat is dan 8.7 mm in HO.Je hebt dan nog de zgn "quais hauts" op de lijn Antwerpen-Brussel -Charleroi waar zelfs speciale treinstellen voor gebouwd zijn.Ik heb zelf 5mm aangehouden op mijn baan (gemeten vanaf de sporen) en dat komt op 43,5cm in de werkelijkheid. Je hoeft van mij je perrons niet aan te passen hoor! maar ik vind w?l als je 100% Belgisch wil bouwen je dan ook met deze dingen rekening moet houden.

Gerrit


Bedankt[:)]

Ludwig

#103
Knap zeg , van wat ik hier zie wordt ik wel wat stil,[:D]
Maar toch zou ik graag wat foto's zien van mensen die pas bezig zijn en net als ik nog worstelen met hun ontwerp.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

#104
citaat:
Geplaatst door cota

... toch zou ik graag wat foto's zien van mensen die pas bezig zijn en net als ik nog worstelen met hun ontwerp.

Dan moet je eens kijken bij de rubriek baanplannen: daar wordt geworsteld [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw