Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

Arnenys

#105
waw zeg...dat kan ik niet! maart ja ik heb dan ook niet zoveel plaats en daarom is het dan altijd maar opnieuw afbreken en opstellen

natuurlijk wel leuk voor de afwisseling

maar ik ben binnenkort toch van plan een mooie baan te maken, maar dan moet ik nog veel decor kopen. als ik mijn locomotief reeks 27 er is, is mijn materieel al kompleet (natuurlijk kan er daarna nog heel wat bijkomen)[:)]

Koen

#106
Hallo Wim (Ysbeer),

Ik je raad opgevolgd en een aantal aanpassingen aangebracht. De onderstaande foto's geven een idee van de wijzigingen. Ze zijn wel niet altijd even scherp maar ze geven dan toch een idee.
Opmerkingen en tips zijn altijd welkom. Hieruit kan ik veel leren.

Groeten,

Koen










Nooit te oud om te leren

ysbeer

#107
Ziet er al heel mooi uit.
Veel beter dan toen het nog geheel bruin was.
Mag ik nog wat opmerken:
Ik zou tussen de rails toch nog iets meer zwart doen,dit zij rangeersporen er wordt vaak gelopen en het gras sleit daar van
Ik bedoel dus niet over de dwars liggers maar er naast.
Naar mijn idee is het nog wat te groen.
De yslandsmos struiken zou ik vervangen kibri heeft prachtige struikjes van ZEESCHUIM.
Mak ook gerust het ballast hier en dar wat zwart of grijs of zelf wit
in werkelijkheid donderd er ook van alles op de rails
Ik heb een paar foto bij gezegd als uitleg voor wat ik bedoel
Mar mijn mening is niet heilig,maak het a.u.b zoals je het zelf mooi vind.
Dat is de hobby


[/img]


[/img]

ysbeer

#108
Koen

Nog even wat
Ik zag dat je het landschap tegen de muur aan heb gelegd je kunt een mooier resultaat bereiken als je 2 of 3cm van de muur af blijft en dan het landschap weer iets naar beneden laat lopen

zie ruw schetsje (komt morgen wel krijg net nog bezoek)      
wim

ERVIN

#109
Dit is zo mooi man [:p],ik heb nog een lange weg te gaan!!
@ Koen en Wim,prachtig jongens,prachtig![:I]

ysbeer

#110
koen hier het schetsje

nu ik het zo zie is het wel erg ruw,maar vooruit maar

wim




n/a

#111
Hallo,

Ik heb nog niet echt veel foto's..Ik ben al weer een stukje opgeschoten...Ik heb een simpele ovaal met inhaalspor en nog een uitzijde :P... (ben ook nog beginner) Maar hiermee ga ik beginnen, ook omdat ik niet veel ruimte heb... Ik heb intotaal maar 4 wissels, en heb ze bijna(op 1 na) aangesloten. Ze zijn nu electrisch, en weg gewerkt. Ik werk met Fleischmann Profi-rails,. Dan kun je dat ding( srry weet de naam zo even niet meer) omdraaien, en dan kun je hem wegwerken.
Ik ben nu een station aan het zoeken op marktplaats, heb al 1 op het oog;)...
Ik heb heb ook een site: http://home.deds.nl/~derossarailway , maar dat wisten jullie volgens mij al.. Maar daaar heb ik een paar fot's op.. Maar het is al lang verandert, er zit al wat word in enzo..
Nou ja ik zal binnenkort dan even foto's plaatsen van de situatie van nu!

deRossa

svvander

#112
Waauw... hier zie je pas echt goede voorbeelden. Jongens blijven foto's posten. Hier leer je echt wel veel bij.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Koen

#113
@Wim

Bedankt voor de tips. Het verschuiven van de baan geeft wel een probleem daar de sporen door de muur lopen (van de ene naar de andere zolder). Ik ga proberen om het landschap aan te passen zodat we hetzelfde effect krijgen.
De kleuren van uw baan zijn veel realistischer dan deze van mijn baan. Ik ben het volledig met je eens dat deze moeten veranderen. Als ik tijd heb, gaan we dit nog eens proberen aan te passen. Foto's volgen dan.

@ Ervin,
Bedankt voor de aanmoediging.

@ svvander,

We doen ons best h?. Gelukkig hebben we iemand die ons goede raad kan geven (bedankt Wim en alle anderen)! Ik raad iedereen aan om foto's te plaatsen. We kunnen zoveel van elkaar leren en idee?n op doen.

@DeRossa,

We zijn benieuwd naar de vorderingen!

Groeten,

Koen
Nooit te oud om te leren

55erke

#114

Hoy
Aan deze opstelplaats voor locs ben ek nog aan het werken. De ballast moet natuurlijk nog vele vuiler , zeker als er locs staan.





Groeten
Johan

ERVIN

#115
Knap werk Johan,volgende week ga ik ook eens iets proberen.
Wat betreft die 55er,magnifiek machien!![:p]

Tom

#116
Er worden hier al heel wat mooie dingen gerealiseerd. [:p]
ik jkan haast niet wachten waneer ik ooit eens kan beginnen aan een modelbaan.
Tom

Koen

#117
Mooie foto's Tom. Zo te zien ook een behoorlijke baan. Jij staat al een stuk verder als ik de achtergrond van de eerste foto zie. Knap werk.

Koen
Nooit te oud om te leren

Fretbol

#118
Hallo,

Hierbij enkele foto's van mijn huidige modelbaan, die binnenkort zal worden afgebroken. Het gaat hier om mijn allereerste modelbaan, waarbij ik me niet aan een specifiek land of tijdperk heb gehouden.

De baan is nooit volledig afgewerkt, en dus slechts op enkele plaatsen van landschap voorzien. Net zoals veel beginners ben ik destijds iets te enthousiast geweest waardoor bepaalde plaatsen nu bijna niet bereikbaar zijn voor het nodige onderhoud. Daarom wil ik nu een iets bescheidener modelbaan bouwen en probeer ik te leren uit de fouten die ik bij het bouwen van deze eerste modelbaan gemaakt heb.

Sinds ik treinbestuurder ben bij de NMBS is de drang naar een belgische modelbaan echter zo groot dat de afbraak van de huidige modelbaan steeds onvermijdelijker dreigt te worden :)

Het spreekt voor zich dat het nog een hele tijd zal duren voor ik hier foto's zal kunnen tonen van mijn 'belgische' modelbaan, dus voorlopig wordne het enkele foto's van mijn huidige modelbaan :


















svvander

#119
Hehe Fretbol, mooi "baantje"... ammaai mijne frak!

Inderdaad, de fout die ik ook (bijna) maakte, is het volzetten en het niet voorzien van ruimte en plaats om de mogelijke onderhouden te doen. Gelukkig ben ik dan ook nog maar in de prille, planningsfase.

Veel succes met je nieuwe, Belgische, baan.
En... geen nood dat ze de eerste maand niet af is he. Stukje bij stukje, dat is veel leuker en zo blijf je bezig. Ik las gisteren nog in een oudere MSM (nr. 2, dacht ik), dat de baan Verviers Central, die er instaat, bijna 15 jaar in beslag nam... Dus no worry's en vermits ge toch alleen maar "faster" wordt. [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be