Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Baksteenkleur aanbrengen bevalt me toch niet zo, ik zit een beetje in de rats want ben helemaal niet tevreden voer het resultaat. De kleur zit gewoon niet goed naar mijn mening.

Het juiste effect met de voegen is wel overal +- bereikt.

2 opties, de loods gewoon in het wit zetten zoals die van Anseremme en Trois Ponts destijds waren. Of opnieuw proberen iets baksteen-achtigs te bereiken ...

Verf in de rats

hmmmm ...  :-\
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

De kleur is te "rood". Je moet er iets meer bruin en hier en daar een tikkeltje donker grijs.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

dry brushen met "burnt omber" bruin  en iets minder "vervuilen"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig

Met kleurpotloodjes in alle tinten    rood-/oranjeachtig     de aparte baksteentjes kleuren, rustig aan.
0p een H0-gebouwtje van dit bescheiden formaat, is dit redelijk te doen, en 't effect is goed.

OlivierV

Te rood was het zeker.

Dan maar terug in het wit.
Als je dan naar die van Anseremme en Trois-Ponts gaat kijken is dat bijlange nog zo lelijk niet. :)

Ik doe wel niet aan exacte nabouw op 1/87, dat beperkt je en je zou er kunnen door vastlopen. Zolang er maar een mooie Belgische tint aan het loodsje hangt is het voor mij goed. :)

We gaan verder ...

goederenloods @ Trois Ponts by Peter Van Gestel, on Flickr

Goederenloods Anseremme by Peter Van Gestel, on Flickr

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

mahtoska1

Mooi. Ik vind dat het dak ook best meevalt. Of heb je dit al aangepast?

OlivierV

Citaat van: Chrisrail op 04 februari 2017, 16:31:45 PM
Nu nog de steunen onder de oversteken en het komt dik in orde.  ;)

Pieter, na de schilderbeurt met wit heb ik het dak verlijmd met het gebouw, het is hierdoor al redelijk goed rechtgetrokken. Het eerste detailboordje + een laagje verf doen veel. Het heeft ook staan drogen met de halve reeks Harry Potter boeken erop.

Citaat van: Chrisrail op 04 februari 2017, 16:31:45 PM
Nu nog de steunen onder de oversteken en het komt dik in orde.  ;)
Bedankt Chris, die steunen + oversteken zou ik laten 3d-printen, ik zie het niet direct zitten om 8 van deze dingen uit te snijden ('k ben al onnozel en 't zou mij alleen maar meer onnozel maken).

vyncky

Citaat van: OlivierV op 04 februari 2017, 17:40:27 PM
Bedankt Chris, die steunen + oversteken zou ik laten 3d-printen, ik zie het niet direct zitten om 8 van deze dingen uit te snijden ('k ben al onnozel en 't zou mij alleen maar meer onnozel maken).

Kijk ook eens bij PB messing modelbouw. ik dacht dat Paul  ook zoiets had.

Heb het even opgezocht in de catalogus  90395 of 90398. misschien dat je deze kan gebruiken?

of printen met Ultrafrost detail...

Ik zou de voorkeur geven aan messing, da's steviger...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

Bedankt voor het opzoekwerk, heb ze ook eventjes opgezocht, lijkt me iets dat meer geschikt is voor perronoverkappingen dan voor dit. Het zal wel printen worden. Ze hebben meer de functie van aanwezig te zijn dan effectief stabiliteit en steun te bieden.

OlivierV

Steam.N

Zijn dat geëtste ramen?
Of opgedrukte roosters?
Of geritst?

Mooi resultaat, alleszins !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Jean, ik geloof opgedrukte roosters, ik vond dat velletje bij Schleiper in een vakje waar het niet thuishoorde en kon er ook geen extra vinden, dus maar meegenomen want had al in het achterhoofd om ze hier te gebruiken.

Bedankt.

Michiel

Die loods is verassend goed geworden! Ik twijfel niet aan je kunnen, maar de ruwbouwerken lieten het niet meteen vermoeden (ik ben een slechte schatter)  ;). Ik vind de ramen zo op afstand ook érg goed overkomen. Knap modelbouwwerk, mooi resultaat met karakter!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

CiteerKnap modelbouwwerk, mooi resultaat met karakter!

+1