Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 12 januari 2017, 19:23:04 PM
De spijker op zijn kop  ;) ;D

Spijkers en koppen, knutselen en frutselen ...

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ziet er al proper uit Olivier!
Dit zal in combinatie met de lokloods, een mooi geheel vormen!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: TBCédric op 16 januari 2017, 11:49:48 AM
Ziet er al proper uit Olivier!
Dit zal in combinatie met de lokloods, een mooi geheel vormen!  ;)
De locloods doet niet mee met dit stuk, de laadramp wel. ;)
Merci alvast.

OlivierV

Ik denk dat ik klaar ben om alles al eens te voorzien van een eerste likje verf. Ook nog even een systeem uitdokteren voor de lampen aan de buitenkant van de poorten en tegelijkertijd het dak toch afneembaar houden. Dat wordt nog een jolige uitdaging maar ik heb al iets in mijn hoofd klaarzitten. :-)

Omkisting van het dak is ook in orde, misschien dat ik daar nog een extra sierboord voorzie, het is al leuk, maar zint me nog niet 100%.

Klaar voor een likje verf?

OlivierV

Rustig verder doen, helaas staat staat mijn dak plotseling zo krom als een banaan?

Eerste laagje verf

Lampje buiten onder overkapping

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 22 januari 2017, 01:06:20 AM
Rustig verder doen, helaas staat staat mijn dak plotseling zo krom als een banaan?

Zie Jean zijn draadje "Oude Glorie" - daar wordt verteld over de gevolgen van het kleven van verschillende materialen ...  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

chef garde

Best realistisch toch een scheef dak??

modeltreinbart

heb je ondersteuningen of verstevigingen (dwarst zijden) gebruikt onder het dak of is het enkel een vlak gedeelte met daar enkel strips op?
Zo niet volstaat het al om een over de lengte een stukje te lijmen in een hoek van 90° zodat je een T bekomt . Ook een mogelijkheid is dat je net zoals in het echt een geraamte gaat steken op regelmatige afstand maar dit is meer werk uiteraard.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

vyncky

hoe heb je je dak opgebouwd?

idd meer verstevigingen gebruiken, en van een dikkere plaat vertrekken als basis.
of je het nu nog goed krijgt is maar de vraag...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Ik vermoed dat onder het dak een laagje styreen/hout/architectenkarton opkleven en dwarsverbindingen in het gebouw plaatsen dit helpen vermijden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

Peter

Het beste is volgens mij indien mogelijk, voldoende steun of anders de sandwich methode gebruiken . Dit is twee of drie dunnere lagen op elkaar lijmen.
Mijn stationsgebouw Gengenbach heeft geruime tijd op mijn baan gestaan (28° in de zomer) en toch is alles nog in orde (zie foto)

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Machtig gebouw, Peter.
Dak ziet er inderdaad perfect recht uit.
Gewoon enkele laagjes styreen ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

CiteerGewoon enkele laagjes styreen ?
Inderdaad.
Het pannendak is een sheet van Goovers samen met een laag 0.5 mm plasticard (Verschooten)
Enkel de nok is ondersteund in langsrichting door een verticaal stuk plasticard van 1 mm
De naden van de verschillende dakdelen werden wel eerst afgeschuind zodat ze mooi tegen elkaar passe, waar wel een kleine spleet moet blijven voor de nokpannen
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Het dak is in mijn geval gemaakt uit pluimkarton, deels volgens de methode van Rik Martens beschreven in MSM 126 (geloof ik).

Soit, ik denk er nog wel even rustig over na en zal eens kijken wat ik kan doen met de tips. :)

Hier een beeldje van de voorziene lichtvoorziening.

Lichtvoorzieningen goederenloods