Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Kautenbach

nu de "water" toren nog voorzien van een tapslang.... optillen en kantelen van die watertoren is nie realistisch he ;D ;D ;D

gaat lekker hoor, ga je je ballastbed en rails nog verder verweren? paar van die bomen op de voorgrond geeft wel mooie diepte in je baan, goed gedaan ;)

SuSke

Mooi beeldje Olivier.

Een kleine randbemerking over het ballastbed: ter hoogte van de wiiselmotor moet je een beetje bij strooien zodat je motor ook volledig op het ballastbed ligt. Eventueel kan je er een klein keermuurtje rondzetten

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Bedankt allemaal voor de complimenten.

En bedankt Frans voor de tip ivm wisselmotor. Dat breng ik een van dezer wel in orde.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Of je kan er een wisselbak aanbouwen, valt minder op dan een muurtje...zal eens een foto van een HO model nemen....

loebaske

Heb eens een foto van het HO model...

raf

mooie oplossing en nu heb ik ook meteen een oplossing voor de pennetjes van de servo motoren
daar ik deze niet anders op de originele plaats kan bevestigen waar nu de relais zitten blijven kleine stangetjes zichtbaar
voor andere heb ik een oplossing gevonden daar ik op die de handomzetters op ga monteren (bollekoppen)
die schuiven dan wel mee heen en weer
maar deze oplossing vind ik ook mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: loebaske op 22 januari 2015, 19:05:14 PM
Heb eens een foto van het HO model...

Waar hebt ge die van daan Eric, of is het "zelfbouw"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026

SuSke

Citaat van: loebaske op 22 januari 2015, 18:35:17 PM
Of je kan er een wisselbak aanbouwen, valt minder op dan een muurtje...zal eens een foto van een HO model nemen....

Kan ook wel, maar het ballastbed bij Olivier ligt veel hoger dan het naastliggende pad, dus die moet zijn ballastbed ook ophogen om alles te ondersteunen en dan heb je zo'n muurtje nodig om alle ballast bij elkaar te houden.

Maar doet niets af aan de kwaliteit van het werk dat die "N"-mannen hier laten zien.

loebaske

Het is zelfbouw Frans, wel wat pruts werk en in feite is het een kabelnummer label, de zijstukken afgesneden op lengte +/- gesneden en opgevuld met plamuur pasta, styreen strips er onder en dan op een overschot van treinbils gekleefd, wel de afstand aanhouden zodat die altijd en overal past aan de wissel...
Indien niet duidelijk zal ik eens een samenstel foto reportage maken als er interesse voor is...

Stieven76

Citaat van: loebaske op 23 januari 2015, 15:29:02 PM
Het is zelfbouw Frans, wel wat pruts werk en in feite is het een kabelnummer label, de zijstukken afgesneden op lengte +/- gesneden en opgevuld met plamuur pasta, styreen strips er onder en dan op een overschot van treinbils gekleefd, wel de afstand aanhouden zodat die altijd en overal past aan de wissel...
Indien niet duidelijk zal ik eens een samenstel foto reportage maken als er interesse voor is...

Dat mag hoor, ik heb er zo ook zelf gemaakte maar die zijn veel te groot en trekken eigenlijk op niets :) Die wil ik best wel eens vervangen door zo'n mooier exemplaar.

kasteel

graag een fotoreportage hiervan
groeten
Jan

OlivierV

Alvast bedankt voor de tips ivm wisselmotoren.
De imitaties die ik hiervoor gebruik zijn degenen die standaard bij de tillig wisselbouwsets zaten. Voor degenen op het rangeerterrein ga ik bollenstampers gebruiken.

Snel 2 bedieningspaneeltjes voor mijn wissels in mekaar gekit.
Werking is eenvoudig, je houd de bruine draad in blauw of geel om de wissel in de gewenste richting te schakelen. Blauw geel ligt aangesloten volgens de schematische voorstelling van het sporenplan.

Later komt er nog wel eens een mooi synoptisch bord ofzo waar ook bezetmelding enzo op weergegeven wordt. Maar tot dan zal dit meer dan volstaan.

Voordeel is, het kost niks en het werkt zoals een trein ofzoiets.

Tot hier lopen de kasseien, dit is een werkje dat ik gisterenavond nog gedaan heb.
Rechts ervan komen betonnen ondergrond platen, reden is vooral dat ik het beu ben om kasseitjes te drukken/draaien in pluimkarton, 'k zou zelfs niet willen weten hoeveel kinderkopkes ik wel niet gecreëerd heb de afgelopen weken.

Moet uiteraard nog wat kleur krijgen.

Op de plaats waar mijn voorraadje strooisel etc. staat komt een zijkant van een fabrieksgebouw, dit ga ik op een dun plankje hout maken omdat het op de scheiding van de modules zit en ik geen gebouw in 2 op mijn baan wil plaatsen.

Groet,
Olivier

OlivierV

Een tijd geleden dat ik nog iets aan mijn modules deed, behalve ze terugplaatsen in het rommelkot waar ze meestal staan ben ik ook eens begonnen aan een gebouwtje.

Het is een gebouw met sheddak, dit bedrijf, allicht een textielfabriek heeft geen spooraansluiting maar het leek me leuk om deze daar neer te poten als uitneembaar stuk (staat op de modulescheiding en een gebouw in 2 snijden leek mij niet zo verstandig).

Het moet wel nog worden geschilderd en verder afgewerkt maar de muren staan er dan toch al.

Voor de moment is het ook een beetje full house, want ongeveer alle tijdperk IV goederenwagens staan op de baan.

Ook heb ik extra ballast aangebracht rond de wisselmotoren op het hoofdspoor en wat extra grasjes gezaaid maar daar zijn geen foto's van, ook zal ik eens moeten uitkijken naar bollenstampers voor de wissels op het erf.

Groet,
Olivier

loebaske

Zelf maken die bollestampers  :)