Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Rangeerduivel

#255
Citaat van: Dirkh op 14 januari 2015, 22:28:04 PM
Ik maak het eerst een beetje nat met de plantenspuit gevult met water en een beetje dreft.

Olivier,

De Methode die Dirk hier beschrijft is de meest gebruikte en ook beste methode,
maar moest je met Dreft geen goed resultaat hebben(schuim),ik heb nog een (grote) hoeveelheid staan van het produkt AMALOCO H10,dat gebruikt wordt/werd in de fotografie,
het gaat er nl om de oppervlaktespanning te verdrijven zodat de verdunde lijm overal gelijkmatig doordringt
Ik heb daar al mijn ballast mee gelegd en het werkt voortreffelijk.
Je moet maar een flesje komen halen...

;)

grove den


hallo Olivier,

CiteerDe Methode die Dirk hier beschrijft is de meest gebruikte en ook beste methode,
maar moest je met Dreft geen goed resultaat hebben
Idem dito en zeker met die "fotografie ontspanner"!
Belangrijk is , denk ik, dat je de vloeistof vernevelt..dus een verstuiver die geen druppeltjes produceert!
De vernevelde vloeistof valt/dwarrelt dan als het ware op het zand en aangezien de vloeistofdeeltje veel kleiner zijn dan 't zand zul je niet zo snel zien dat het zand"wegvloeit"....

Jos

RD25

Olivier , gefeliciteerd , dit is prachtig.

Zeggen , koplampen van 212.183 lijken zeer krachtig!

Veel geluk.

Citaat van: OlivierV op 14 januari 2015, 21:49:27 PM
(...)

(...)
Groet,
Olivier
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

OlivierV

Bedankt voor de tips alvast allemaal.

Ik wou het gewoon doen op de manier waarop ik ballast. Met verdunde houtlijm die ik indruppel. Natuurlijk zijn zandkorrels veel kleiner dus is daar een ietwat andere techniek voor nodig. Ik zal jullie tips zeker gebruiken om volgende stukjes te fixeren (en dat zijn er nog wel wat).

@raf, de baan wordt slechts van 1 kant bediend, en dat is deze kant, het is niet de bedoeling om er beurzen mee af te dweilen waarbij ik aan de achterkant kom te staan. Toch bedankt voor je tip. Wat betreft wissels, samen schakelen, ghoh, enerzijds is het goed zoals het is dat elke wissel apart schakel, de enige wissels die altijd samen geschakeld worden zijn de 2 slanke op de hoofdbaan omdat dat overloopwissels zijn voor wanneer je van het rangeerterrein rijdt met of zonder verse trein aan de haak.

Citaat van: RD25 op 15 januari 2015, 10:28:11 AM
Olivier , gefeliciteerd , dit is prachtig.

Zeggen , koplampen van 212.183 lijken zeer krachtig!

Veel geluk.

Citaat van: OlivierV op 14 januari 2015, 21:49:27 PM
(...)
prentje knippen
(...)
Groet,
Olivier
Bedankt, koplampen zijn inderdaad vrij krachtig, aan de andere kant (voorkant voor de decoder) van de loc zitten warmwitte leds, dat is heel wat verdraagzamer, maar degene die aan deze kant zaten gingen plots stuk dus heb ik ze maar vervangen met wat ik liggen had, ik ga denk ik sowieso nog wel wat wijzigingen aan mijn 62's doen, eventueel nog cabineverlichting inbouwen.

Groet,
Olivier die vandaag weer een dagje gaat studeren, misschien vanavond nog een par boompjes in mekaar frotten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

#259
Oppervlakte ontspanners kan je gewoon bij de goede fotografie winkels kopen.
Ik heb jaaaaaaaaaaaaaren geleden een busje Agepon van Agfa gekocht.
Als ik lijm maak (Ponal met water doe ik er 1 à 2druppels in (op een hoeveelheid van 250 cl) en dat is ruim voldoende
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Vandaag was een goede dag, sportief geweest (40km mtb door de modder en ijs), enkele oefeningen voor Java gemaakt als oefening op het examen, en wat aan modelbouw gedaan.

De tip van Dirk heeft gewerkt, kijk maar.




En dan nog dit
Mijn dennebomen, ik weet soms niet wat ik ervan moet denken. Voorlopig heb ik deze 2 kleinere exemplaren maar in de isolatieplaat geprikt. Al moet ik zeggen dat ze er slechter, even goed, of beter uitzien dan wat ik soms zie, exclusief de Dennen van Jos gerekend. Ze zien er in ieder geval beter uit dan de dreadlockbomen die je op sommige foto's ziet.
Ze zijn wel niet klaar want ze moeten nog voorzien worden van een stam, blote ijzerdraad oogt namelijk niet zo realistisch.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

studenten die drinken wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen ? ;D

Dirkh

Ik ben blij dat de tip heeft gewerkt, maar ik zou wat kleur toevoegen aan het zand. Het ziet er nu nogal wit uit.
Deze sporen heb ik met wit zand voorzien van balast en nadien bijgekleurd met gewone verdunde acryl verf uit de kunstwinkel.
Ook het zandpaadje naast de rail is zo gemaakt, gewoon wit bloemisten zand en terwijl het nog nat was al ingedruppeld met verschillende kleuren.

reeves

Ik schakelde vroeger m'n wissels met op een stukje hout een deel van het wisselcomplex getekend ,provisoir, waar een wissel kwam plaatste is een lusterklem(met twee aansluitingen), zodoende dat ik een deel van de wisselstraat op "plan" had op een stukje hout
De twee aansluitingen van de lusterklem (-) verbond ik met de stand van de wissel(rechtdoor-afbuigend), met een "pennetje"waaraan de (+) hing ging ik het traject af dat een lok moest afleggen, ik kwam met het pennetje tegen het vijsje in de lusterklem en schakelde zo de betreffende wissels om.

Zeer simpel en spot goedkoop, misschien dat je er iets mee bent

Groet Tom

rixke rail

Citaat van: OlivierV op 17 januari 2015, 22:11:41 PM




Groet,
Olivier

Vooral de watertoren is schitterend geslaagd, Olivier, een uniek type ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

BONK  ;) ;) ;) dat is een volledige goede opmerking..

evan

SSSST  Hier rijpt den Duvel...

:)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Citaat van: reeves op 18 januari 2015, 16:41:47 PM
Ik schakelde vroeger m'n wissels met op een stukje hout een deel van het wisselcomplex getekend ,provisoir, waar een wissel kwam plaatste is een lusterklem(met twee aansluitingen), zodoende dat ik een deel van de wisselstraat op "plan" had op een stukje hout
De twee aansluitingen van de lusterklem (-) verbond ik met de stand van de wissel(rechtdoor-afbuigend), met een "pennetje"waaraan de (+) hing ging ik het traject af dat een lok moest afleggen, ik kwam met het pennetje tegen het vijsje in de lusterklem en schakelde zo de betreffende wissels om.

Zeer simpel en spot goedkoop, misschien dat je er iets mee bent

Groet Tom
Ge hebt mij op een idee gebracht Tom, ik kan vast wel een uitwerking maken die daar op gebaseerd is. Kost nog geen drol ook, want al de benodigde materialen heb ik hier liggen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Voila se  ;),

Heb daarstrak ff paar denneboompjes bevlokt:
Geprikt op een driehoekig stuk isodur,zie m'n topic om je draadje niet te bevuilen  ;)

Groet Tom


OlivierV

Citaat van: reeves op 18 januari 2015, 19:47:02 PM
Voila se  ;),

Heb daarstrak ff paar denneboompjes bevlokt:
Geprikt op een driehoekig stuk isodur,zie m'n topic om je draadje niet te bevuilen  ;)

Groet Tom
Zal er misschien morgen werk van maken van dat paneeltje. ;)

Vandaag wat anders gedaan.

Vandaag dacht ik na 2 succesvolle examens eens naar go-rail te gaan, deze verkoopt namelijk uit (stoppen ermee na 20 jaar). De winkel was slechts een dikke 4km van school gelegen dus het was niet ver om. Ik ging er heen met de gedachte wat scenerymateriaal mee te nemen, dit lukt in de vorm van wat bush foliage.

Door deze foliage te gebruiken icm wat takjes van een of andere plant uit de tuin maakte ik enkele grote struiken. De bush foliage is dus goedgekeurd voor het maken van grote struiken! Meerdere struiken zullen volgen om de berm en heuvel te bekleden. Uiteraard ook in andere tinten groen!

212.183 verlaat hier met een gemengde goederentrein de tunnel.



Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan