Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Gerolf

Een groot modelbouwproject ruilen voor een kleinere is een goed idee. Misschien een minibaantje voor de volgende editie?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Michael op 29 juli 2014, 17:11:55 PM
Olivier, dat je studie voorrang krijgt op alles is een wijs besluit, wat die andere zaken zijn die ook voorrang krijgen weet ik niet, maar als dat betekend dat je deze hobby tijdelijk in de koelkast zet, wel dat is jou beslissing, jammer want de opbouw ziet er goed uit.
Succes met de studie.
De hobby gaat niet volledig de koelkast in, ik ben nog altijd lid van AMSAC te Gent waar ze mij af en toe nog eens zien en waar ik sowieso een vaste waarde ben als hulp op de opendeurdagen.
Het staat gewoon op een lager pitje.

'k Moet zeggen, ik heb wel heel wat geleerd hoor uit wat ik tot nu toe gebouwd had. (al was het niet veel meer dan wat rails en wat hout waarop ik van links naar rechts kon rijden en vice versa).

En studies verdienen zeker voorrang. Ik kan niet eeuwig blijven studeren.

Citaat van: Gerolf op 29 juli 2014, 17:13:53 PM
Een groot modelbouwproject ruilen voor een kleinere is een goed idee. Misschien een minibaantje voor de volgende editie?
Wel ik heb wel enkele ideetjes voor iets kleins en leuks, iets dat eventueel "permanent" een plaats kan krijgen op het rommelkamertje en dan de modules wat recupereren wat hout betreft.
Van het sporenplan was ik wel weer tevreden, misschien dat er later nog wel eens iets gelijkaardigs aan/in een vaste baan verwerkt wordt.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 17:49:35 PM

ik ben nog altijd lid van AMSAC te Gent waar ze mij af en toe nog eens zien en waar ik sowieso een vaste

Ah, dat ben jij ! ;D Ik vroeg het mij al af !  ;D Ginds ik zei dat ik ne keer serieus met uw vriendin ging praten ben jij van de aardbol(wagon) verdwenen !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Rangeerduivel

De handdoek in de ring gooien heeft een betekenis hé!

;)

Metpetergaathetbeter

hopelijk moet je niet meer veel lopende meters meer strooien want aan dat tempo heeft je ma binnenkort geen enkel mes meer om te gebruiken ! ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 september 2014, 11:48:15 AM
hopelijk moet je niet meer veel lopende meters meer strooien want aan dat tempo heeft je ma binnenkort geen enkel mes meer om te gebruiken ! ;D

Groeten Peter ;)
Nog ne meter of 4 denk ik, 't zijn dus de afbraakwerken he. ;)

Stieven76

Spijtig natuurlijk.. Misschien, zoals ik, één module beginnen en je daar wat op uitleven. Zo'n enkele module is ook gemakkelijk opgepakt om aan te werken en opzij te schuiven wanneer je gedaan hebt en je ziet vooruitgang  ;D
Kan je dan rustig aan werken wanneer je tijd en zin hebt.  ;)

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 22 september 2014, 12:52:52 PM
Spijtig natuurlijk.. Misschien, zoals ik, één module beginnen en je daar wat op uitleven. Zo'n enkele module is ook gemakkelijk opgepakt om aan te werken en opzij te schuiven wanneer je gedaan hebt en je ziet vooruitgang  ;D
Kan je dan rustig aan werken wanneer je tijd en zin hebt.  ;)
Wel ook al aan zitten denken, maar dan moet ik wel een concreter idee hebben. Heb her nog een kap van een AR45 waar ik eens kan aan beginnen of weet ik veel wat nog allemaal.

Tevens, ga ik in het vervolg mijn sporen niet meer vastlijmen en dan ballasten, maar gewoon met een schroefje vastzetten en ballasten, daarna schroefje verwijderen want op deze manier heb je veel te veel ballast die aan je rails blijft hangen. :D

Alweer een wijze les geleerd

Kautenbach

he Olivier,

Jammer van de handdoek, of eigenlijk, de aanleiding vd handdoek ???

ballast verwijderen; ballast verwijderen door lauw water met beetje zeepsop in te druppelen?

Tip, aanhaken bij het module project? is luk, leerzaam en overzichterlijk, tevens goeie aanleiding mede hobbyisten te ontmoeten ;)

loebaske

Oliver, lees dit anders eens, misschien krijg je zin om opnieuw te beginnen

http://www.colsonit.be/foto/modulebouw3.pdf

OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 22 september 2014, 14:54:10 PM
he Olivier,

Jammer van de handdoek, of eigenlijk, de aanleiding vd handdoek ???

ballast verwijderen; ballast verwijderen door lauw water met beetje zeepsop in te druppelen?

Tip, aanhaken bij het module project? is luk, leerzaam en overzichterlijk, tevens goeie aanleiding mede hobbyisten te ontmoeten ;)
Aanleiding was vooral dat het te groot was, ik ga sowieso nog wel een nieuwe module maken, met wat dat ik nog wel in het midden, alsook wanneer ik eraan begin.
Maar ik wil nu wel iets waar ik een "overzicht" over heb en waar ik mij man over zie met de bedoeling om het dan later in een grotere baan te verwerken.

Kautenbach

module op skateboard?

OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 22 september 2014, 17:01:09 PM
module op skateboard?

Module zou wat moeilijk zijn, dioramaatje ...  8)

mnieuwlaet

Maak een module vr de forumbaan! Kan je volop mee experimenteren. Eventueel demonteerbare zij en achterkanten om later in je baan in te bouwen.