Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

Mattias

B-cargo => NMBS Logistics
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

argilla

ik lees juist in de krant DM dat Ansaldo de voorschotten terugbetaalt aan de ING en 10 andere banken ten bedrage van €37 milj.

Het gaat om de voorschotten die de NMBS betaalde voor de levering van de Fyra. Op zijn beurt betaalde de ING terug op 5 juli aan de NMBS.  Ansaldo zal dan toch inzien dat het juridisch niet haalbaar is om deze voorschotten niet terug te betalen ....denk ik .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Bij het doorbladeren van oude Spoorwegjournaals stootte ik op een artikel in nummer 140, juli/augustus 2004.
Op pagina 24 heeft men het over het einde van de Beneluxtreinen.
Het artikel is geïllustreerd met een paar tekeningen van een slanke trein die door AnsaldoBreda zal gebouwd worden. Mooie moderne lijnen uit de pen van Pininfarina. Eind 2007 zullen ze ingezet worden...

We kennen allemaal het verleden, wat toen nog toekomst was. De mooie trein werd uiteindelijk een lelijk eendje, dat 5 jaar nodig had om gehomologeerd te worden en dan uiteindelijk als een lego-treintje uiteenviel bij enkele vlokjes sneeuw...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

prulleman

Italiaanse mechaniek hoort bij de beste ter wereld, zolang er niet meer dan twee wielen onderstaan tenminste :D

PietB

Citaat van: prulleman op 27 juli 2013, 12:28:59 PM
Italiaanse mechaniek hoort bij de beste ter wereld, zolang er niet meer dan twee wielen onderstaan tenminste :D
Mee eens, maar er mogen ook best wel 4 wielen onder hoor!
Want er zijn Italiaanse automobielen die superieur zijn aan alles dat er ooit in Frankrijk-Duitsland en Engeland bedacht is.

grt Piet.

doomslu

Citaat van: bossie op 27 juli 2013, 12:41:51 PM
Citaat van: prulleman op 27 juli 2013, 12:28:59 PM
Italiaanse mechaniek hoort bij de beste ter wereld, zolang er niet meer dan twee wielen onderstaan tenminste :D
Mee eens, maar er mogen ook best wel 4 wielen onder hoor!
Want er zijn Italiaanse automobielen die superieur zijn aan alles dat er ooit in Frankrijk-Duitsland en Engeland bedacht is.

grt Piet.
Dat zou ik graag eens zien Piet.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: doomslu op 27 juli 2013, 15:43:08 PM
Dat zou ik graag eens zien Piet.  ::)
Ik heb hele goed ervaringen met Fiat - Lancia en Alfa Romeo.
Echt altijd rijden en zelden malheur.
Voor de top merken als Lamborghini - Ferrari en Maserati was mijn beurs net iets te klein, daar kan ik dus niets over zeggen.

Maar ik moet er bij zeggen dat ik een Italo-fiel ben, misschien is mijn mantel der liefde wel wat groter dan bij anderen.

grt Piet.

doomslu

Ik heb ook geen ervaring, maar ik geloof dat die topmerken geen al te beste reputatie hebben als het op betrouwbaarheid aankomt.

Van de 'gewone' Italianen hoor ik alleen maar slecht, maar heb ook geen ervaring, dus geloof ik jou.  ;)

We zijn aan 't afwijken (doch dat mag, want we zitten in de babbelhoek). Wat auto's betreft ben ik nogal 'Duits' gezind (in tegenstelling tot treinen dus..  :)). Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook heel goede ervaringen met mijn Britse en Zweedse auto.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Ik rijd inmiddels al lang geen Italiaans meer, toen wij kinderen kregen waren die sport karretjes al snel te klein.
Maar ik denk er nog steeds met plezier aan terug.
In die periode ben ik over gestapt op Frans, erg comfortabel maar een beetje saai.
In 2008 kreeg ik van mijn werkgever een lease auto, een Xsara Picasso met G3-LPG, lekker voordelig.

In 2011 ben ik gestopt met werken en kon de auto van de leasemaatschappij overnemen.
Ik denk dat ik daar nog wel een paar jaar me voort kan.

grt Piet.

janieburton

Blijkbaar zou AB de voorschotten die de NMBS heeft betaald dan toch terug storten.
 

Havoc

Om dan later met interest terug te vorderen na 25 jaar proces... Veel te vroeg om daar iets over te zeggen. Die cinema gaat nog langer duren dan ik leef.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Nieuw bericht in de krant:
Nederland bevestigde aankoop Fyra-treinen
De Nederlandse Spoorwegen bevestigden een week voordat de Fyra-treinen van het spoor werden gehaald nog dat alle bestelde voertuigen zouden worden afgenomen...
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130815_00693165
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

ja, er waren problemen, toen al bekend, maar de Italianen wouden niet garanderen dat die allemaal zouden worden opgelost, en de Nederlanders reden te snel in de sneeuw.... :(

janieburton

Het was een treintje om onder een glazen stolp te zetten of voor in de vitrinekas
 

Kautenbach

..en dan helemaal achterin ;D ;D ;D