De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

Havoc

Citeeren de Walen hebben er in het Benelux-Parlement dan ineens nog maar de bediening van Luxemburg (nog een buurland waar we foei-foei geen HST naartoesturen) en de trein naar Zwitserland bijgesleurd...

Ja, dat ontbrak er nog aan. Ze zullen compensaties nodig hebben om dan Cockerill-Sambre te kunnen "oplossen". Misschien dat daar nog wat oud ijzer ligt dat bruikbaar is om een trein mee te maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Michiel op 28 januari 2013, 16:15:09 PM
De "oude Benelux" reed over gewone sporen via Rotterdam en Den Haag. Die trein wilt iedereen terug.
Van mij mag het hoor, heb er altijd van genoten, dat ritje naar Antwerpen, vanaf Schiphol Airport.
Citaat van: Michiel op 28 januari 2013, 16:15:09 PM
Over de HSL rijdt er al een trein, namelijk de Thalys. Die Fyra die zonodig OOK over die HSL moet, wilt niemand, en kan weg.
Niet helemaal waar Michiel, hier in Nederland ging de Fyra, of dat nu de V250 of de door een Traxx getrokken trein was vlak na station Hoofddorp over op de HSL.
Later werd dat getrokken materieel, na de introduktie van de V250 terzijde gezet en de Traxxen gingen terug naar de verhuurder.
Maar ze kunnen wel degelijk op de HSL rijden en hebben dat ook gedaan.
Hoe dat over de grens in België ging weet ik niet, ik ben één keer naar Antwerpen gereden met de Traxx getrokken Fyra en heb er toen niet op gelet.
Zou zomaar kunnen dat hij over het oude net is gereden, ik kwam gewoon in Antwerpen Centraal aan.

grt Piet.

SuSke

IK denk dat het merendeel van de forenzen inderdaad gewoon een trien willen op het rijpad van de oude Benelux. En welke trein dat is en hoe snel die rijdt interesseert hen minder dan de kostprijs ervan en de bediende stations. Dat verstaan, daar hebben de heren van het "establishment" moeite mee.
Voor mij komt het er op aan dat ik op een vlotte manier, zonder veel overstappen en wegvallende treinen en voor een schappelijke prijs van Antwerpen tot in Schiphol geraak en terug naar huis.
De Thalys, die toendertijd ook al reed is wegens zijn kostprijs en beperkte uurregeling geen optie.
De oplossing heb ik dus nu gevonden in het private vervoer, en met mij waarschijnlijk al veel meer forenzen, want de basis extra kost ligt lager dan de prijs van een Thalysticket en is zo veel malen flexibeler.
Zowel voor NMBS, NS, Hispeed als ministers en ambtenaren van beider landen: shame on you. Denk eerst aan uw klanten vooraleer ge aan prestigeprojecten denkt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Willen we dat wel, Frans, een trien op het rijpad van de oude Benelux?  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

De trein is toch vrouwelijk.  :) Maar op die trein zitten soms wel trienen  ;) :D

We moeten wel ons best gaan doen hier, in het BeneluxSpoor.net forum hebben ze ondertussen al 40 bladzijden volgeluld over die Fyra  ;) :D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Daar zitten dus nog grotere lullers dan hier? Komaan mannen!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: doomslu op 28 januari 2013, 21:36:20 PM
Daar zitten dus nog grotere lullers dan hier? Komaan mannen!  ;D
Is dat een oproep Luc?
Vergeet niet dat ze 6 maal zoveel members hebben.
In verhouding zouden wij dan 66 pagina's hebben.  ;)

Michiel

Ze zijn al wel 3 maanden langer aan het lu.. zeveren over die Fyra dan wij. Ik denk dat met het gemiddeld aantal reacties per dag we aardig dicht in de buurt komen van die "Hollanders".  En dat met een 1/6de van het aantal leden. Wie zijn hier dan de zeveraars?  :-[ ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve


SuSke

't Is dus toch een speelgoedtrein  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

#160
Citaat van: bossie op 28 januari 2013, 21:43:13 PM
Citaat van: doomslu op 28 januari 2013, 21:36:20 PM
Daar zitten dus nog grotere lullers dan hier? Komaan mannen!  ;D
Is dat een oproep Luc?
Vergeet niet dat ze 6 maal zoveel members hebben.In verhouding zouden wij dan 66 pagina's hebben.  ;)
Waarvan er waarschijnlijk een heleboel onder ons op beide fora een beetje actief zijn  ;) ::) :-\


Edit: geel was blijkbaat toch niet zo'n goede keuze
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

leuke reactie van een lezer in hln on-line:

Enfield • kontich
De leuke kant mag ook even bekeken worden. Modeltreinliefhebbers zien de spelmogelijkheden van hun banen enorm stijgen, de realistische nabootsing van de panne's, het omleggen van treinen gaat het spel aanzienlijk moeilijker maken. En met die moderne tecnhieken maken niet alleen de treinen geluiden, maar hoor je ook de vloekende reizigers op de perrons. Ik ga ne keer kijken als het weer opendeurdag is.
29/01/13 10u45
Beledigend? Ongepast?

Groeten Peter ;)

PietB

Citaat van: SuSke op 29 januari 2013, 11:40:20 AM
Waarvan er waarschijnlijk een heleboel onder ons op beide fora een beetje actief zijn  ;) ::) :-\
Nou nee dankjewel, ik niet meer.
Ik ben een tijdje moderator geweest op dat forum.
Met een heel eigen moderator gedeelte (afgeschermd voor normale leden) wat daar over mensen geschreven wordt!
Daar rijzen de haren je ten berge.
Was er meteen klaar mee.

grt Piet.

Havoc

CiteerModeltreinliefhebbers zien de spelmogelijkheden van hun banen enorm stijgen

Klopt, modelbanen zijn er enkel voor de scenery, niet om treinen te laten rijden. :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

schijnbaar weten ze in Nederland al meer !

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=41353.0

Groeten Peter ;)

PS trouwens nog een leuke repliek op een grapje van een noorderbuur !