Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

PietB

Citaat van: Huugooke op 12 februari 2013, 18:05:26 PM
waren er in Nederland geen problemen met nieuwe helikopters?
Ja inderdaad, maar dat waren NH90's en die worden niet door Ansaldo geleverd.  :)
Trouwens in België hebben ze ook ervaring met Italiaanse helicopters toch?
Willie Claes heeft die daar niet wat mee te maken?  ;)

grt Piet.

Steven123

Citaat van: Huugooke op 12 februari 2013, 18:05:26 PM
waren er in Nederland geen problemen met nieuwe helikopters?

Ja dat klopt en die worden door dezelfde fabrikant gemaakt...
meer info hier
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

PietB

Citaat van: Steven123 op 12 februari 2013, 18:09:55 PM
Ja dat klopt en die worden door dezelfde fabrikant gemaakt...
Niet helemaal waar hoor.
Het is iets genuanceerder, daar zou de GvA ook best aandacht aan mogen besteden.
Finmeccanica, waar deze boef de grote baas van is, is de holding maatschappij waar o.a. Ansaldo Breda en Agusta toe behoren.
Ansaldo Breda is de fabrikant van  de Fyra en Agusta zit in een consortium dat Helicopters maakt.
Dat consortium bestaat uit  Agusta 32%, Eurocopter 62,5% en Stork Fokker Aerospace 5,5.
Maar dat het in Italië niet deugt is een zekerheid.

grt Piet.

Steven123

ah goed dat je het bemerkt, bedankt voor de verduidelijking  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Havoc

CiteerNiet helemaal waar hoor.
Het is iets genuanceerder, daar zou de GvA ook best aandacht aan mogen besteden.
Finmeccanica, waar deze boef de grote baas van is, is de holding maatschappij waar o.a. Ansaldo Breda en Agusta toe behoren.
(knip)
Maar dat het in Italië niet deugt is een zekerheid.

Tja, het zit toch allemaal wel dicht bij elkaar. En van Augusta en helikopters zijn er in België ook al enkele hoofdstukken geschreven. Waarschijnlijk krijgt die Fyra ook nog zo'n staartje dus. Benieuwd welke minister er deze keer geld gaat verbranden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Johnnytrein

Je houd het niet voor mogelijk in Antwerpen zag ik deze"http://3.bp.blogspot.com/-kCDEzVOm_-Y/UR0RZPnFSpI/AAAAAAAAAKc/U0eRpwlv5is/s1600/Fyra+rijtuigen.jpg" bij treinen verschooten. Geen idee van wie ze uitbrengt.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

eric

#187
die zijn van LS met art.nr. 44057 (CRm B end, ICRm B en ICRm B)

Huugooke

Iedereen zit hier af te geven op dit Italiaans product, en toegegeven dat er problemen zijn, maar!!!
Italië produceert naast spoorwegmateriaal ook vliegtuigen, helikopters, auto's, vespa's...
Wat produceert België? Lierse vlaaikes, Antwerpse handjes, pralines?
Er was een tijd dat ons klein landeke over zowat de hele wereld tramlijnen exploiteerde, tot in China toe; om maar te zwijgen over de Spoorwegen.
Respect voor dit Europese land dat er tenminste nog in slaagt om iets nieuws te produceren en te verkopen!

ERVIN

Gaan ze dan deze ook nog uitbrengen , ik heb een kopstation hé, vandaar mijn vraag even ,  en dan de rode Fyra loc van Piko erbij geeft dat een mooie samenstelling.


Jurgen

Erwin, dit is wat ik op de LS website kan terugvinden:


44064 ICR Bs = Stuurstandrijtuig rood/rose/wit, Hispeed, Benelux verkeer (50 84 28-70 105-8) VI Verwacht
44564 ICR Bs ~ digitaal Stuurstand midden rose/rood/wit, Hispeed, Benelux verkeer (50 84 28-70 105-8)


Ik veronderstel dat dit het model is dat je wil hebben.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Yep klopt Jurgen , bedankt voor de info.  ;)

Havoc

CiteerEr was een tijd dat ons klein landeke over zowat de hele wereld tramlijnen exploiteerde, tot in China toe; om maar te zwijgen over de Spoorwegen.

Het enige dat we nu nog exporteren is bier en chocolade (alhoewel dat bijna allemaal in handen is van buitenlandse firma's), wereldrecords regering vormen (italië is daar ook wel goed in), en iets anders kan ik direct niet opkomen. Stakingen misschien, alhoewel de fransen daar ook heel straf in zijn. Vertragingen bij het spoor?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OMC

En vanaf 18/2 rijdt de "oude Benelux" opnieuw en wel met de voorziene Benelux-locs. De ex-29ers zijn opnieuw in het land sinds gisteren maar daar zijn insiders die veel meer over dit verhaal kunnen vertellen dan ik.  ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

eric

Heb dit vernomen via Beneluxtrein Oude Route op Oude Lijn.
http://www.facebook.com/BeneluxtreinOudeRouteOpOudeLijn

"Vertrektijden Den Haag HS=ma t/m za 7:29 spoor 4.Op zon-en feestdagen 9:29 ook spoor 4 in dit station.
Za/zo niet verder dan Antwerpen-Centraal, ma-vr t/m Brussel Zuid.
Lees de pdf vertrekstatten er op na station Gv...NS HiSpeed logo valt meteen op.
Vertrektijden lijken verdacht veel op oude tijden..zo ook vertrekspoor 4.
Lage Landen Lijn is nu de nieuwe naam voor deze rechtstreekse verbinding met onze Zuiderburen..what's in a name."