Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

Peter

CiteerNu kan het plotseling wel een model voor minder dan 130 euro op de markt brengen

In deze voor velen slechte tijden (lees besparingen) vinden veel firma's (ook in modelpoor)
het beter modellen te verkopen met weinig winst, dan weinig modellen verkopen met veel winst.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Voeg hieraan de volgende bedenking toe: de 62/63 is een populaire loc. Het model kan in diverse uitvoeringen en tijdperken uitgebracht worden. De investering hoeft niet verdeeld te worden over een kleine oplage (zoals dat we het geval is met de meeste stoomlocs).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Citaat van: Jurgen op 01 maart 2013, 14:59:52 PM
Citaat van: Sicco op 01 maart 2013, 14:25:12 PM
Citaat van: theedooz op 01 maart 2013, 12:17:35 PM
Eerst de 6244 en twee TBL loc's toch, Sicco? En die eerste zoals ie er nu bij staat, of de jaren '80 variant.

@Davy: zo alleen sta je niet (ben zekf ook jaren '80 fan, en ken er wel meer), en heel er achtergesteld qua modellen uit die periode zijn we ook niet, toch? Of je moet de reeks 55 van B-Models bedoelen, die tot nu toe hoofdzakelijk in TP V/VI uitvoering is uitgebracht.

De eerste 4 worden de beide TBL's, de 6244 tijdperk VI (dus met antennes, na de recente herindiensstelling) en de 6206 tijdperk IVb/Va (zonder antennes)
bron VBV uiteraard

Dewelke komt dan in groen/gele livrei zoals in MSM vermeld staat? Of is dat een typfout en moet het geel/groen zijn?

De 6244 is altijd groen (dus feitelijk niet groen-geel zei de purist) gebleven, dus die wordt bedoeld.

Sicco

Citaat van: doomslu op 01 maart 2013, 17:06:54 PM
Voeg hieraan de volgende bedenking toe: de 62/63 is een populaire loc. Het model kan in diverse uitvoeringen en tijdperken uitgebracht worden. De investering hoeft niet verdeeld te worden over een kleine oplage (zoals dat we het geval is met de meeste stoomlocs).
Bovendien vermoed ik dat met de technieken van tegenwoordig (vroeger was dat wel anders) een deel van het voorwerk van de 55 niet meer opnieuw hoefde voor de 62 en de ontwikkelingskosten dus wat lager kunnen zijn.

itchy

Citaat van: Sicco op 01 maart 2013, 17:21:50 PM
Citaat van: doomslu op 01 maart 2013, 17:06:54 PM
Bovendien vermoed ik dat met de technieken van tegenwoordig (vroeger was dat wel anders) een deel van het voorwerk van de 55 niet meer opnieuw hoefde voor de 62 en de ontwikkelingskosten dus wat lager kunnen zijn.
Idem voor de proto 60 en de 51...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Binco

Zou er op deze manier hoop zijn voor een reeks 75 ...
Moet toch te doen zijn, niet?
Ik denk dat vele mensen hier toch ook wel blij mee gaan zijn  :P

Metpetergaathetbeter

misschien wel en dan nog uit te brengen eerst als een 65 en dan 75 ! Wel tal van aanpassingen !

Groeten Peter ;)

Decapod

Zou inderdaad een leuk idee zijn: een type 212 en 213 of twee drie, please ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

dieselfreak

Hopelijk worden de wensen van de Tijdperk 3 fans (en één van hen ben ik) ooit werkelijkheid. Wie weet, als we lang genoeg blijven zagen lukt het vast! En zagen (maar niet in hout) is toevallig mijn specialiteit.
MC

Jurgen

Ik denk dat de tijdperk III rijders gewoon geduld moeten hebben. Eerst zullen de modellen komen waarvan ze denken dat ze het meest kunnen verkopen, denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Komen die TBL2 62'ers dan compleet met nood-Scharfenberg koppeling ?  :D 
Zoniet: misschien iets voor de kleinserie fabrikanten?  ;)

Ook slim gezien om deze nummers uit te brengen... ze rijden immers steeds met twee samen. Heb je gelijk 2 stuks verkocht...  8)

Decapod

Citaat van: Jurgen op 01 maart 2013, 20:46:58 PM
Ik denk dat de tijdperk III rijders gewoon geduld moeten hebben.

Dat hebben we hoor: we zijn dat zo'n beetje gewoon dat geduld hebben  ;)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

itchy

VBV heeft ons een paar weken in spanning gehouden... misschien kunnen wij nu hetzelfde doen door het aantal fouten op het prototype te tellen zonder te zeggen welke?  :D  Ik tel er voorlopig al ééntje op de 6225/6227 en dan heb ik het niet over die ontbrekende Scharfenbergkoppeling (niet slecht voor een prototype!).

LockyLuke

Citaat van: itchy op 02 maart 2013, 12:36:10 PM
VBV heeft ons een paar weken in spanning gehouden... misschien kunnen wij nu hetzelfde doen door het aantal fouten op het prototype te tellen zonder te zeggen welke?  :D  Ik tel er voorlopig al ééntje op de 6225/6227 en dan heb ik het niet over die ontbrekende Scharfenbergkoppeling (niet slecht voor een prototype!).
'k zou nie te lang wachten met de melding want ik weet dat ze weldra de productie starten
stuur dus maar een mailtje naar Van Biervliet voor alle zekerheid
anders heb je mogelijks er ook eentje rijden met het foutje op  ;D

stevend

Als ik hun website nakijk, kan ik daaruit uitmaken dat de 6277 tbl 2 enkel met
hun bonuspunten te bekomen is . Dus die kan je zo niet kopen.
Sparen voor die punten dus, als je ze allebij wil hebben. Maar ne mens vind overal
wel achterpoortjes nietwaar ;D