Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 mei 2013, 10:21:31 AM
En als die loc(s) al eens iets anders trek(ken)t dan een TGV is dat dan samen of is dan ook al een 1 loc ? (zoniet dan dien je er twee kopen of een spaarrekening aanleggen bij VBV!)

Groeten Peter ;)
Meestal, bij meettreinen, ééntje langs beide zijden.
Doch, in Spoorwegjournaal 142 blz. 63 zie je er eentje aan kop van een goederentrein, waarin zelfs een oranje I10-rijtuig zit!  :o
Dus, alles kan bij de NMBS.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: doomslu op 19 mei 2013, 10:30:53 AM

Das al meerder malen bewezen me dunkt. ;)

doomslu

Aangezien het een lang weekend is, met bovendien niet bijster goed weer, en we ons dus vervelen stel ik voor om op zoek te gaan naar foto's van een reeks 62, uitgerust met TBL2 (er zijn er vier: 6225, 6227, 6313 en 6324 ), waarbij een goederen- of reizigerstrein wordt gesleept...
Wie heeft wat?

ToThePoint

Citaat van: bollen neus op 19 mei 2013, 10:41:13 AM
Citaat van: doomslu op 19 mei 2013, 10:30:53 AM

Das al meerder malen bewezen me dunkt. ;)

Dat dacht ik ook ja
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Ik heb veel foto's van deze reeks Luc , maar helaas geen enkele met de nummers die je zoekt.  :-X

P.S. Hier is het vandaag schitterend weer hoor.  ;)

doomslu

Citaat van: ERVIN op 19 mei 2013, 14:14:28 PM
Ik heb veel foto's van deze reeks Luc , maar helaas geen enkele met de nummers die je zoekt.  :-X

P.S. Hier is het vandaag schitterend weer hoor.  ;)
Sedert de locs ingezet worden voor het slepen van treinen in nood op de HSL 2 komen ze niet zo veel meer buiten. Het is logisch dat er weinig foto's van bestaan. Doel van mijn vraag was dus de zoektocht naar de zeldzame foto's starten, zodat we weer wat extra argumenten hebben om onze modelloc(s) van deze reeks in te zetten op de modelspoorweg.  ;)

Ik heb ondertussen begrepen dat het in Vlaanderen mooi weer is.
Hier niet, grijs en af en toe regen.
Daarentegen was het gisteren schitterend weer met véél zon en temperaturen boven de 20°.

loco

6227 + 6313 Liège Kinkempois TSP 04-06-2011 PE

6227 + 6313 Liège Kinkempois TSP 04-06-2011 PE

6313 Liège Kinkempois TSP 04-06-2011 PE

6313 Liège Kinkempois TSP 04-06-2011 PE

6313 + 6225 + ICE 4601 DB22-12-2009 Tim H Schaarbeek 22-12-2009
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be

doomslu

Leuke foto's, Peter.  ;)

Doch, het blijkt zeer moeilijk om foto's te vinden van die 4 locs terwijl ze een gewone trein aan 't slepen zijn.

Omdat ik enerzijds wel een amateur van deze reeks ben en ik anderzijds een mailtje kreeg van Erwin, stel ik voor om de fotozoektocht wat uit te breiden: we zoeken dus foto's van treinen getrokken door de reeks 62 gedurende de laatste 10 jaar (tien jaar geleden werden deze locs uit de normale dienst genomen).

Kortom: ik zoek argumenten en ideeën om deze locs in te zetten op een tijdperk V en VI baan.  ;)

mark7758

Luc. Alleen NMBS 62er TBL of algemeen?

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 19 mei 2013, 16:12:12 PM
Luc. Alleen NMBS 62er TBL of algemeen?
Alle 62's. De mooiste foto's en de fraaiste samenstellingen.  ;)

loco

Het zal inderdaad niet simpel zijn om deze TBL loc's in dienst te zien met een sleep wagens buiten de noodgevallen op HSL2. Ze zijn uitgerust met speciale koppelingen en worden bovendien vaak per twee ingezet. Ik ben benieuwd of er dergelijke foto's bestaan. Ik hoop het. Gaat VBV deze loc ook uitbrengen met de speciale koppeling?

Luc wil je foto's nadat ze uit dienst zijn genomen? Want in 2004 reden ze nog in normale goederendienst. En dat is toch minder dan 10 jaar geleden.
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be

PeterVG

Verder dan locs in dienst voor infrabel kom ik gedurende de laatse jaren niet meer. In reguliere goederendienst worden ze echt niet meer ingezet.

Begin augustus 2012 werd gestart met de elektrificatie van lijn 15 tussen Geel en Mol. Intussen is die zo ver gevorderd dat den draad bijna hangt en fotografie hier geen zin meer heeft.

Intussen zijn er twee locs omgespoten in de nieuwe blauwe infrabel schilderen. In treinschakeling kan dat prachtige beelden opleveren. Roel Van Dooren nam deze opname:
http://www.flickr.com/photos/48576647@N04/8688912703/

doomslu

Citaat van: loco op 19 mei 2013, 16:58:15 PM
Het zal inderdaad niet simpel zijn om deze TBL loc's in dienst te zien met een sleep wagens buiten de noodgevallen op HSL2. Ze zijn uitgerust met speciale koppelingen en worden bovendien vaak per twee ingezet. Ik ben benieuwd of er dergelijke foto's bestaan. Ik hoop het. Gaat VBV deze loc ook uitbrengen met de speciale koppeling?

Luc wil je foto's nadat ze uit dienst zijn genomen? Want in 2004 reden ze nog in normale goederendienst. En dat is toch minder dan 10 jaar geleden.
Peter, het klopt dat ze tot in 2004 nog in de goederendienst te zien waren.
We gaan het niet zo nauw nemen hé.  ;)
Ik ben tevreden met +/- 10 jaar.
Als modelspoorder ben ik echt geen 'revettenteller', maar ik zoek plausibele inzet mogelijkheden voor deze loc.

Wat ik al vond:
In 2005: SJ 145, de 6225 en 6324 met de EM130 meetmotorwagen
In 2006: SJ 150, de 6225 en 62xx met de 0800 meetrijtuig van B-Telecom omkaderd door 2 I6 Bc ligrijtuigen

Af en toe duikt er eens een 62 op van Infrabel

... veel is het niet...

ERVIN

Ik zal ook even een duit in het zakje doen.  ;)

OlivierV

Onlangs zag ik er aan GSP eentje rijden met REMMS en RES wagens, maar dat zal waarschijnlijk voor infrastructuurwerken geweest zijn. Alhoewel ze zo wel onder het motto van klassieke trein vallen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan