Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

TBCédric

Een opmerking: Mits hier amper of niet gereageerd word en ik niet weet of mijn resultaat goed is voel ik mij hierbij niet goed. Gelieve dan commentaar, tips of goedkeuring te geven. Dan zijn mijn updates tenminste niet nutteloos.

Dank bij voorbaat

Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Dirkh

Cedric,
Geen nieuws goed nieuws moet je maar denken. Goed bezig en zo verder blijven doen.
Rudy heeft al  de juiste opmerkingen gegeven dus wil ik die niet  herhalen.

Dirk


Stieven76

Ik dacht dat je die vraag ivm de opvulling tussen de sporen al eens eerder gesteld had. Ik heb je toen aangeraden om ergens in een veldbaantje zand te gaan scheppen. Neem je fiets en rij eens rond, gratis materixaal genoeg.
Kijk bij mij maar eens naar het pad naast het spoor of meer recent aan het muurtje. Beetje fijn groen erbij en je hebt een mooie opvulling.

TBCédric

Dat had je me inderdaad al vertelt stieven maar ik voel me er toch niet zo goed bij. Ik zal nog eens naar jouw topic kijken hoe dat zand er uit ziet.
Er was eens een tunnel onder een uitloper van een berg maar nu is hij er niet meer en is het een leegte geworden.
Wel ik was zo niet content van mijn tunnel en berg dat ik hem gewoon in de vuilbak heb gesmeten.
Ik wil in de plaats een brug ofwel niets of een overweg. Mits er een containerterminal in de buurt is zou ik voor een brug gaan of overweg maar wat denken jullie ervan?
Hier een foto ter illustratie:

Brug of niet? by LSModels, on Flickr

Sorry voor de slechte kwaliteit maar mijn draad van mijn camera ligt nog op het internaat. :(
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Wat is daar niet goed aan te voelen? Ik heb die tip hier zelf op het forum gevonden, veel doen dat hier. Dan heb je echt zand. Je kan het natuurlijk ook kopen, maar aangezien ik de hobby zo goedkoop mogelijk probeer te beleven probeer ik te sparen waar het kan.
Potje pakken, zand scheppen, drogen in de oven en zeven. En je hebt zand genoeg. Dat kan je dan ook als ondergrond gebruiken.

Dirky

ik schep regelmatig de greppel voor de deur uit, was alles met bleekwater - dan stinkt het niet in de oven - en zeef dan in verschillende formaten. Na een paar jaar heb ik hier toch wel een behoorlijke voorraad staan...

TBCédric

Citaat van: Stieven76 op 01 maart 2014, 22:20:25 PM
Wat is daar niet goed aan te voelen? Ik heb die tip hier zelf op het forum gevonden, veel doen dat hier.
Wel met dat goed voelen bedoel ik dat ik niet weet ofdat ze bij INFRABEL zand tussen de rails gebruiken ofniet. Maar het zand bij jou ziet er goed uit. kan die ook een zwart-bruine wash krijgen?

Heb jij ook nog toevallig een idee voor mijn laatste post? (Net als dirk?)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Je kan je lijm wat kleuren met verf voordat je het zand zou vastleggen. Maar ik zou dat niet direct doen. Het zand heeft een natuurlijke kleur, maar je kan het natuurlijk wel. Afhankelijk van waar het ligt op je baan. De kleur hangt ook af vanwaar je het schept. Ik heb hier verschillende kleuren zoals bruin, wit en grijsachtig.

Ik zou daar een stukje brug maken. Een stuk autostrade die over de spoorlijn loopt  ;)

doomslu

Een brug is altijd leuk op een baan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Goed dat die molshoop weg is. Een brug is inderdaad een prima alternatief  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Bedankt allemaal om mee na te denken.
@ gerolf: inderdaad, ik ben ook blij dat ie weg is.

Over de brug. Wat voor soort pijlers heeft zo'n brug? ik zie vaak ronde maar of ze dat ook over spoorlijnen doen?
Steken ze ook licht onder zo'n brug?

Groeten Cedrix
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Google eens, of ga eens buiten foto's trekken van bruggen over spoorwegen.
Verlichting onder de brug is er zelden - daar is meestal geen reden voor.
Zelfs een gewoon recht-op-recht "tunneltje" met daarop een (snel-)weg is een optie
In beton is dat nog eens niet zo moeilijk na te maken (geen stenen in te krassen, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

een tunneltje met weg op zal het niet worden. Ik dat ik het zelfde type brug ga nemen zoals over de autosnelweg. Dwz cilinders met dwarsbalken en daarop het wegdek. De brug zal in totaal 4 vakken hebben waarvan twee pechstrook.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Dirkh

Ik heb even terug moeten gaan kijken naar je baan om de molshoop te situeren en ik moet zeggen goede en moedige beslissing om die tunnel weg te doen.
Je begint beter en beter te worden en bent blijkbaar ook niet bang om iets terug af te breken.
Een brug past beter op die plaats, kijk goed naar foto's van bruggen en maak eerst eens met dik papier een modelletje van je brug, kan je direct zien of ze past op de baan.

doomslu

Een voorbeeld. Een eenvoudig hedendaags brugje over een spoorlijn...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *