Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

TBCédric

@Dirk, bedankt. Ik was de tunnel kotsbeu en vond hem echt niet goed. Mock-ups maken (van papier of wat dan ook) doe ik eigenlijk niet aan mee.  :o
Ik kijk eerst wat er past (in mijn hoofd), dan ga ik meten en dan ga ik beginnen bouwen. Als het mij aanstaat ga ik het zo laten en als het me niet aanstaat past ik het zodanig aan dat het me aanstaat en als dat niet lukt begin ik opnieuw. Lekker koppig :p


@Luc, bedankt om een voorbeeld te tonen. Ik had eigenlijk  iets anders in mijn gedachte dat ietsje ouder is.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Cedric, je doen maar hé. Probeer wel een paar foto's op de kop te tikken van het voorbeeld.
Dat is altijd makkelijker als je begint te bouwen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 02 maart 2014, 13:49:40 PM
Cedric, je doen maar hé. Probeer wel een paar foto's op de kop te tikken van het voorbeeld.
Dat is altijd makkelijker als je begint te bouwen.
Ik heb al een paar foto's gezien maar die trekken er niet op. Gelukkig heb ik de brug die ik wil bouwen volgens mij al over een spoorlijn zien lopen en zit het in mijn geheugen gegrift.
Psst, niet vertellen maar ik ben al bezig. ;) ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

voila twee daagjes (door)gewerkt en de brug is klaar. Nu nog wat verf kopen en een washje doen en het is dan gedaan. Ik vind het nu al beter dan mijn berg met tunnel.

Oh ja voor ik het vergeet: ik heb nog twee panorama foto's gemaakt.

Untitled by LSModels, on Flickr

panorama of the modelrailroad by LSModels, on Flickr


bovenleiding by LSModels, on Flickr

brug by LSModels, on Flickr

Voor meer foto's zie mijn flickr pagina.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

#320
Qua model ziet het er zeker niet slecht uit Cedric,
Maar als ik één opmerking mag maken;
De dwarsgezaagde koppen van het hout en de vlakke delen van de brug zou ik opplamuren met,of Polifilla of iets dergelijks,desnoods met gewone gips als je niks anders bij de hand hebt.
Laten uitharden en effe over schuren en klaar.
Dit om de sporen van het zagen en de nerven van het hout te verdoezelen en de indruk te geven dat de brug in beton en en niet in hout gemaakt is.
Verder geen kritiek,ik vind het idee zeer goed,het geeft een realistisch beeld van een brug.

;)

Ik vraag me alleen af wat ze thuis zullen zeggen als ze merken dat de borstelsteel in stukken gezaagd is!(LOL) :D

TBCédric

Dat opvullen is nog een to-do ding op mijn brug net als een wegdek kopen of schilderen.
Ik heb geen bezemsteel gebruikt maar 12mm latjes gekocht.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

krisds

als wegdek kan je ook zwart fijn schuurpapier gebruiken.
Het model van de brug ziet er echt goed uit, nu nog de afwerking :)

TBCédric

Bedankt kris. Zwaet fijn schuurpapier heb ik nog niet aan gedacht. Hoe ga je dat combineren mzt de bestreping? De tip van rudy heb gebruikt en nu moet ik alleen nog lichtjes opschuren. ;) :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

conducteur

Ik vrees dat zwart schuurpapier een veel te donkere kleur zal opleveren... Zeker een gebruikte weg is eerder grijs dan zwart :p
Ik ga voor de weg met betonplaten. Grijs verven en met potlood de streepjes trekken ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Thommy

Citaat van: conducteur op 05 maart 2014, 23:28:26 PM
Ik vrees dat zwart schuurpapier een veel te donkere kleur zal opleveren... Zeker een gebruikte weg is eerder grijs dan zwart :p
Ik ga voor de weg met betonplaten. Grijs verven en met potlood de streepjes trekken ;)

eens zoeken naar lichtere kleuren... Ge hebt zwart en grijs schuurpapier. Hangt van merk tot merk af.
Greetz

Thommy

TBCédric

Mijn sporenplan weer wat aangepast. Mijn platenwerk is niet volledig af en omdat een stuk spoor uitstak schoof ik het naar de muur en toen kreeg ik een mooi plaatje en een idee. Maar of het realistisch is weet ik niet dus daarom vraag ik het liever hier voor ik iets definitief vast leg.
De foto hiernonder zie je de evolutie van de aftakking naar de opstelsporen.
Het bovenste plan heeft nog twee rechtse wissels nodig voor de aftakking (was ik vergeten). Daarover ben ik beginnen nadenken en het onderste is hetgene wat ik nu wil doen.

plan by LSModels, on Flickr

én een foto ter illustratie hoe het eruit zou zien:

boog by LSModels, on Flickr

Voor makkelijk te zijn vlug een fotootje gemaakt met mijn gsm.

Wat is jullie mening? Ik kan hem goed gebruiken want ik weet het zelf niet goed.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Een licht golvend spoor, en dus niet evenwijdig aan de baanrand, vind ik altijd wat mooier ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Cedric,
Ik kan niet goed volgen, in de verschillende plannen heb je rechts telkens andere spooraansluitingen.
Het onderste lijkt wel het mooiste. Altijd mooier op de modelbaan aks de sporen niet evenwijdig liggen aan de rand van de baan.

TBCédric

Wel dirk, Het plannetje met links steeds dezelfde aansluitingen en rechts een andere aansluiting betreft een deel van de baan waar 2 opstelsporen komen én waar de aftakking begint. Het bovenste was het origineel, de middelste een andere (goedkopere) versie van de bovenste én de onderste is wat ik nu heb en wil maken. dus in plaats van de doorlopende sporen in het midden en de afstelsporen aan de weerszijde zal het de doorlopende sporen aan de rechterkant en twee opstelsporen aan de linkerkant staan. De bedoeling is om de drie onderste sporen met bovenleiding te voorzien als de muur het toelaat.
Hopelijk snap je wat van mijn bizarre uitleg. ??? ;)

Dus al  3 voorstanders van de "bocht". (Word dat ook bij de nmbs toegepast?)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.