Forumbaan voor N-schaal ???

Gestart door Steam.N, 22 oktober 2012, 16:22:49 PM

Dirky

geen zorgen maken Herman!

Alle schalen worden hier met evenveel respekt behandeld! :)

Michiel

Beste Herman,

schaal op zich is niet belangrijk; er is geen "betere" of beste schaal. Ieder kiest een schaal dat het best past met zijn goesting, voorkeur, beschikbare plaats, visueel zichtvermogen en vele andere kriteria. Zolang we plezier hebben in wat we doen, is het vodoende. En welke schaal ook, we kunnen van elkaar leren. Het is toch mooi dat er zoveel schalen zijn, en dat we allemaal net op een ander manier met modelspoor bezig kunnen zijn?

Ik kijk uit naar jullie eerste plannen van het Tokyo-project. In elke geval, naar wat ik begrepen heb, is voor jullie groot project een kleinere schaal zoals N wel handig meegenomen.  ;)

Overwegen jullie het om het als een modulaire baan te bouwen, zoals "aansluitbaar" op de forumbaan? Het is tenslotte het draadje van de schaal-N forumbaan.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Herman, trek je het toch allemaal niet aan!

Als de N-schaal je aantrekt, en je je vindt dat je in die schaal  je ding kunt doen, dan doe je dat gewoon!
Al vindt de hele wereld dat je fout zit (wat dus absoluut niet zo is), als JIJ er plezier in hebt, dan zit je goed  ;)

Ik ben ook benieuwd naar de uitwerking van jullie project, en het zou top zijn, als van een trein van Brussel naar Turnhout even een tijdssprong van 100 jaren maakt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Herman,
als verstokt H0 (3-rail) rijder heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van het feit dat ik niet voor N heb gekozen.
Je hebt zoveel meer mogelijkheden om een echt grote baan te maken op een oppervlakte waar een H0 baan al snel een op elkaar gepropt idee geeft.
Nee hoor als ik het over zou kunnen doen, dan zeker schaal N.
Toendertijd(1968) was de detaillering voor mij een reden om naar H0 te gaan, maar tegenwoordig is dat niet meer aan de orde.

grt Piet.

Redskin

Volgens mij Herman, mogen jij, anderen en ik een kritische mening geven zolang dat opbouwend en niet kwetsend is.

Naar mijn gevoel is N-spoor aan een opmars bezig. Precies om redenen die je aangeeft: ruimte en natuurgetrouwheid. Wel eens een kerk of station in H0-schaal gezien? ;D ::) Maar eerlijk is eerlijk: modelspoor is altijd concessies doen, in welke schaal ook.

Als kind had ik H0 en was er gek mee. Vooral vanwege beschikbare ruimte, de inmiddels uitstekende kwaliteit en het prima aanbod ben ik nu overtuigd N-spoorder. Ieder het zijne. Met alle respect en evengoed ook heel veel plezier als ik iemand zie genieten van zijn materieel in een andere schaal.

Het is hobby, geen wedloop ;) Snel weer aan de hobby, want welke schaal dat dan ook is, die delen we hier met elkaar!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

marc goovaerts

Prima aanbod ? Zolang je geen Belgische baan wilt dan.

Redskin

Citaat van: marc goovaerts op 12 februari 2013, 22:30:12 PM
Prima aanbod ? Zolang je geen Belgische baan wilt dan.

Ik mis 'm even Marc... ???
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Michiel

Marc bedoelt waarschijnlijk dat er voor de schaal-N rijders die een Belgisch thema nastreven, er niet veel kant-en-klaar beschikbaar is.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Zit met eenzelfde probleem.
Zou graag een digitaal startsetje kopen, maar je vindt ze niet in de juiste periode, ik gebruik geen fleischmann sporen, dus zal stuksgewijze moeten aanschaffen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

De N Spoorder

         
                                              Hallo Michiel,

Betreffende uw berichtje van 11 februari in verband met N Schaal, in mijn vorig bericht had ik over het  onderwerp nschaal , het was niet mijn bedoeling de ho rijders in een verkeer daglichtt te stellen hoor,  alle schalen zijn even interessant ,trouwens ik heb vroeger met schaal ho gereden ,maar nu ben ik en mijn zoon over gegaan naar schaal n, omdat we met de treinen van Kato gaan rijden, en ook omdat het een  grote baan gaat worden uitsluiten Japans met 2 grote stations, en  omdat dit ook meer overeen zal komen met de werkelijkheid, vermits Tokyo en Kyoto geen kleine steden zijn en met grote stations ,ook wat het aantal sporen betreft.
Wat u vraag was in verband met modules, we gaan een vaste baan bouwen ,rekening houdend met de grote van de baan enz...
Ik zal binnen kort op dit forum een topic openen met de nodige uitleg en planning met het plan  dat ik via pc zal laten zien voor eventueel tips enz......

Groeten, Herman en Zoon (De N Spoorder)
             

railrunner

Het is een tijdje geleden, maar hierbij een update van de stand van zaken.

Van de boogsteunen de verstevigingen aangebracht.  Volgende zaken nog uit te voeren:

- hier en daar nog wat verstevigingen aanbrengen
- looppad naast brug aanbrengen
- als dit klaar is krijgt het geheel een kleurtje + verwering
- houten dwarsliggers kleuren, verweren en aanbrengen
- sporen vast leggen
- Opliggers maken
- Steunmuren maken voor beide koppen en ondersteuning

Nog heel wat dus voor de volgende weken...  En als dit alles klaar is, beginnen we aan de modulebak.


Michiel

Deze brug mag zonder meer in het rijtje "waanzinnige N-schaal constructies". Het verbaast me dat niemand zegt: voor mij ook eentje, aub. Hij ziet er geweldig uit! Vooral dat ik me inbeeld dat die klinknagels van in het begin van dit draadje over de hele brug liggen; miljoenen van die dingetjes! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg met looppad, houten dwarslggers, en een kleurtje!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Jim,  het is niet te geloven hoe snel je dit prachtwerk zo maar uit je mouw geschud hebt !
Benieuwd naar het vervolg  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

Prachtige brug!
De N-ers zijn goed bezig.

railrunner

#104
De resterende verstevigingen werden ondertussen aangebracht.

Verder laat ik vanmiddag mijn plotter draaien voor de onderdelen van de loopbrug.  Vanavond en misschien morgen in elkaar steken en dan mogen volgende week de schilders langs komen.