Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

SuSke

Citaat van: Gerolf op 12 april 2015, 11:38:08 AM
Om die tafelpoten te solderen lijkt een WSA wel erg nuttig
   ja, Jean, ik weet het - komt nog goed  :-[  ::)

Citaat van: SuSke op 12 april 2015, 00:55:44 AM
In realiteit staan die ondingen ook altijd te wiebelen  ;)

Op drie poten ??? Héél weinig kans  ;D  ;)

Het zijn tri-pods  ;) die staan altijd stil, maar meestal niet recht  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 12 april 2015, 11:49:49 AM
Om het gemakkelijker te naken had ik een set poten aan elkaar gelaten, die plooi je en onder een hoek van 120 graden en dan moet je nog maar 1 poot erbij aan solderen. Ik mis ook de dwars verbinding onderaan.

Tja, Dirk: bij de eerste etspoging was ik met die poten de mist ingegaan.
Bij het hertekenen van het masker dacht ik dat afzonderlijke poten meer kans gaven op een bruikbaar etsresultaat.
Klopte dus, maar bij montage zit ik nu in het nadeel.

Oefening baart kunst: misschien lukken de volgende tafeltjes beter, en sluiten de poten onderaan beter dan bij het eerste tafeltje.
Secondenlijm is mogelijks een alternatief.  Uitproberen ...

Ben nét terug van een heerlijk etentje, deze middag (tot nu) ...
Dus of ik er deze avond nog toe geraak ...  (neen, mijn hoofd tolt niet van de wijn  ;) )

@Peter:  inderdaad mooie tafeltjes, maar IETSJES te groot ...
Poten zien er iets anders uit, maar hertekenen ga ik niet meer doen.
Ik heb hier nog een etsmaskertje voor een extra type stoelen.  Misschien duiken die deze avond nog het etsbad in ...

@Suske:  Frans, ik had je wel goed begrepen.
Dat rechtkrijgen lukt misschien, door de onderkant van de poten wat te verbuigen.
Maar dat moet ik op een rustig moment doen.  Niet nu ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ben nét terug van een heerlijk etentje, deze middag (tot nu) ... Dus of ik er deze avond nog toe geraak ... (neen, mijn hoofd tolt niet van de wijn )

Ken dat gevoel, net thuis van een namiddag terrasjes en aansluitend een etentje met de nodige donkere brouwsels. Best geen modelbouw deze avond dat komt toch niet goed.

Steam.N

Oef !  Werkendag voorbij, knutselavond gestart.

Eerste pootje is aan een tafelblad gelijmd.
Benieuwd of het vlot gaat lopen met de volgende poten.

Ook hangt het tweede ontwerp stoelen in het etsbad.

Ziet er voorlopig goed uit.

Misschien ook wat printjes bestukken ...

Gevarieerd programma  ;)
Misschien lukt ook het een en ander ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

't Is hier weer behekst ... 't zwart gat is in de buurt ...  >:( >:( >:(

Gebruik ik mijn excel mesje, leg het neer, wil het terug vastnemen ... verdwenen ...  :o
Zoeken ... niet teruggevonden ...

Ik plooi de pootjes van een stoel ... zet het mooi neer op de snijmat ... poing ... weg ...  :(
Opnieuw begonnen ... pootjes plooien, zit en rug plooien, lijmen ... droog ?   Poing ... weg ...  >:(

Ik hoor die dingen op de grond vallen, ga op handen en voeten, leg alles opzij ... niets ...
Doeme ...  Pissed !!!

Alléé ... nóg een keer ...

raf

chihuahua kopen
die van mij vind alles wat hij nie moet vinden en model onderdelen horen daar bij
daar straks wa heeft ze nu weer ??? condensator gepikt
beetje daarna ??? latje met diode's
dan een nota papiertje
lola is gelijk een hover stofzuiger
wa ze nie moet vinden daar is ze eerst mee weg
als ze nu ook nog eens da veertje van 5 mm zou willen vinden dan kan ik die wagon terug gebruiken
onder die marklin 3 assers zit onder de midelste as een veertje dat de as op de rails drukt en ja ploing jean je kent het hé
je hoort het vallen maar ????? nie te vinden

maar voor de rest zijn of worden het mooie stoeltjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Ik stop er mee ...
Ondanks een "vang-scherm" toch nog een drietal set poten verloren.

Ondanks die miserie toch een kleine vooruitgang :

De tafeltjes met gelijmde poten zijn fijner afgewerkt dan die met gesoldeerde poten (die hier niet bij staat).
Het nieuwe type stoelen ziet er goed uit, maar dan mag je niet naar de foutjes kijken (schuine zitjes, braampjes) :-[

Och, met kleine stapjes geraak ik er wel.
Nog een viertal van deze stoeltjes en nog een koppel ronde tafeltjes.
En een lange lange pincet ... daarvoor moet ik eerst nog enkele styreenprofieltjes gaan kopen, morgen.

gardevil

Jean,

wat al eens kan helpen, is om een zaklamp te gebruiken en op de grond met schaarlicht te schijnen. Door de schaduwwerking zie je sneller kleinere stukjes liggen.

Suc6
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Prachtig werk Jean.

Dat "zwarte gat" is gewoon het gevolg van de gebundelde energie die op jou zolder hangt als je aan het modelbouwen bent  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bolje

Citaat van: Steam.N op 13 april 2015, 20:38:59 PM
't Is hier weer behekst ... 't zwart gat is in de buurt ...  >:( >:( >:(

Gebruik ik mijn excel mesje, leg het neer, wil het terug vastnemen ... verdwenen ...  :o
Zoeken ... niet teruggevonden ...

Ik plooi de pootjes van een stoel ... zet het mooi neer op de snijmat ... poing ... weg ...  :(
Opnieuw begonnen ... pootjes plooien, zit en rug plooien, lijmen ... droog ?   Poing ... weg ...  >:(

Ik hoor die dingen op de grond vallen, ga op handen en voeten, leg alles opzij ... niets ...
Doeme ...  Pissed !!!

Alléé ... nóg een keer ...

Nie moeilijk...  ::)
Die kindjes zijn nu met stoelen en tafels en al wat ze vinden aan het spelen, in plaats van met hun modeltrein...
Geef die kindjes wat speelgoed en uw probleem lost vanzelf op...  ;D

Alle gekheid op een stokje, beu als je die kleine dingen hoort vallen maar niet meer kunt vinden.
Maar je hebt voor reserve gezorgd, slim van u.

Wel leuke dingen die je aan het creëren bent. Mooi, mooi,...
Vele groeten,
Ronald

raf

jean als het echt zulke kleine dingetjes zijn dan wil ik al wel eens dit gebruiken

ik heb zo een tang eens gekocht toen ik nog aan het vissen was en de haken wilde verwijderen zonder de vissen nog meer pijn te bezorgen
wat je der mee vast neemt kun je de tang vast zetten en kan het niet meer weg springen
dit op de foto is een lange tang maar ze hebben ook kortere en met een boogje
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Goed idee, Raf.
Misschien vind ik die in Dortmund ...

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 14 april 2015, 08:22:29 AM
Goed idee, Raf.
Misschien vind ik die in Dortmund ...

Gewoon eens langsgaan bij de een of andere winkel met visser benodigdheden.

Die stoeltjes zijn echt wel goed geslaagd. Die leuningen zijn mooier dan die van mij, mooi gelijk langs beide zijden en de poten zullen ook wel steviger zijn dan die van synaps. Ik begin al stilaan jaloers te worden  ;)

En nu nog zoiets maken Jean :

http://www.abe28.fr/fr/chaises-tables-et-bancs/432-table-rectangulaire-6-chaises-3760174788001.html

Of een bankje

http://www.abe28.fr/fr/chaises-tables-et-bancs/434-banc-droit-3760174788025.html

Nog mogelijkheden genoeg.  :D

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 14 april 2015, 10:08:48 AM
... Gewoon eens langsgaan bij de een of andere winkel met visser benodigdheden.  ...
Kan ik inderdaad doen ...

Citaat van: Dirkh op 14 april 2015, 10:08:48 AM
... En nu nog zoiets maken Jean ... Nog mogelijkheden genoeg. ...
Inderdaad mogelijk (mocht je er nood aan hebben) ...  ;)

Stedahult

Hoe groot zijn je handen Jean..... Ik heb met H0 vaak al een probleem  ;)
Mvh. Steef