Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Het probleem is inderdaad de beweging van de lenzen.
Ik heb het zoeken nog niet opgegeven, en hou je op de hoogte.  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2015, 21:36:19 PM
Het probleem is inderdaad de beweging van de lenzen.

Jean anders ne bril opzetten  ;D je hebt trouwens een pm

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 januari 2015, 21:38:04 PM
Jean anders ne bril opzetten  ;D je hebt trouwens een pm

:D  Lach maar, Peter.
Wacht maar dat het seintje een correct bewegend lensje heeft  ;)




De borstelsteel-opstelling in de nieuw-ingerichte zolder is nagenoeg klaar:
nog een nieuwe borstelsteel op de kop tikken: de huidige is 130cm lang, nét lang genoeg voor de eerdere opbouw.
Nú heb ik eentje van 150cm nodig.  Ga volgende dagen een stalen buis kopen ...

De nieuwe opstelling is minder ideaal: borstelsteel zit op 75cm hoogte, ipv 100cm vroeger ...
Ik zal op mijn rughouding moeten letten ...

Nieuwe werkplek is nog een rommelhoop: nog enkele tientallen dozen een plaatsje geven, inventaris vervolledigen, spulletjes een handige plaats geven ...
Ook de ruimte waar mijn treinbaan (ooit) komt, heeft nog wat afwerking nodig, maar dat komt later wel goed.
Nog een beetje zaagwerk, en daarna een (aantal) supergrondige afstof-beurten !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Blijkbaar ga je weer op stap met NEEB.

Net gezien ; deelnemers OnTrax 2015    Jean de Vel, Turnhout NEEB, N  (Ze moeten alleen nog de  naam leren schrijven ;D)

http://www.spoorwegmuseum.nl/#!/evenementen/on-traxs/on-traxs-informatie

Steam.N

Inderdaad, een stapje naar het buitenland !
Leuk!  Ik kijk er naar uit.

Die naam ... haha, de veel gemaakte fout  ::)
En dan nog een kleine "d"  8)    Wil dat zeggen dat ik daardoor nu van adel ben ? ? ?  ;D

Ik kijk ook uit naar het moment dat ik in dit draadje terug wat nieuwtjes kan plaatsen.
Het is véél te lang geleden ...
Die zolder ook ... vordert, maar nog niet af ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 01 februari 2015, 21:04:19 PM
  Wil dat zeggen dat ik daardoor nu van adel ben ? ? ?  ;D

nee daarvoor moet je een zekere klasse hebben !  ;D

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Dit weekend heb ik NEEB nog eens opgesteld.  (jaja, in de veranda, MET goedkeuring van het vrouwtje  ::) )
Spannend: zou alles nog goed passen, en de sporen mooi op niveau aan de overgangen ? ? ?

Binnen de kortste keren zat het onderstel ineen, en pasten de vier modules perfect.
De bedrading heb ik nog niet gecheckt, want daar zijn tóch verbeteringswerken gepland.

Grote ontgoocheling: foutjes - foutjes - foutjes ...
Nu ik de baan en gebouwen met enkele maanden afstand eens bekijk : veel dingen zijn voor serieuze verbetering vatbaar.
Ook wat schade.  Gelukkig kan het (denk ik op dit ogenblik) hersteld worden.

Ik heb nog enkele weken om links en rechts wat bij te sturen.
Komende dagen maak ik een planning  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Foutjes ? Troost je, die hebben wij allemaal niet gezien hoor !

Michiel

Dat zijn geen foutjes, dat waren "afwerksingsoverwegingen". Je zat met een zodanig tijdstekort om het baantje af te krijgen voor de expo, dat je bepaalde details bewust niet het afgewerkt ten voordele van de algemene presentatie (vb je had nog niets eens 1 trein laten rijden vóór de expo).

Er zitten nog veel verfijningsopportuniteiten in NEEB. Het is aan jouw om te beslissen of NEEB een afgeloten hoofdstuk is en het nu tijd is voor iets nieuws, of dat je NEEB echt helemaal áf en gaaf wilt krijgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

#4435
Jean, u een molen te maken?  :)

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

Ah Bernard, die "Lokeren"-molen en bijhorende gebouwen maakten initiëel deel uit van het originele plan. 
Maar gezien de beperking in tijd (om de baan klaar te hebben tegen vorig jaar October) heb ik daar van afgezien.
Bedoeling was om het werkend te hebben, met opengewerkte molen, met werkend mechanisme.

Als alternatief heb ik de zandduin, die in Vosselaar ligt, enkele kilometers richting Turnhout getrokken.
Hiermee heb ik een stukje natuur naar de stad getrokken, een speeltuin voor de Turnhoutse kinderen.

Wie weet komt die molen nog eens naar boven.  Wie weet.


@Michiel:  je bent te mild  ;)
De druk was er zeker, maar bepaalde foutjes zie ik echt nú pas.
Hier en daar verschijnen spleten (tussen huizen), die er in October niet waren (denk ik).

Toekomst van NEEB: weet ik zelf nog niet:  Te veel goesting om andere modelbouw projecten aan te vatten.
Enkele dingen die ik zeker nog wil/ga doen: seinen - locjes - trammetje ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Deze dagen is NEEB nog eens onderhanden genomen.
Vooral bedrading en aansturing is verbeterd.
Deze avond verhuist alles naar Utrecht ...  Leuk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Succes en veel plezier in Utrecht Jean!

Groet!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Dirkh

Veel plezier daar in Utrecht en succes met het baantje, dat gaat zekers weer de nodige aandacht krijgen, zonde dat ik dit jaar niet kan gaan.