Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

vroeg mij al af of die mens in het Turhoutse nog zou leven ?  :-\ ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 december 2014, 20:55:08 PM
vroeg mij al af of die mens in het Turhoutse nog zou leven ?  ...

Absoluut, Peeter. Je bent nog niet van mij af  ;D

@Dirk:  kogel nog niet definitief door de kerk:  ik heb een paar beschikbare ledstrips opgehangen tegen de nokbalk, en het valt zeker niet tegen.
Het zijn echter warm-wit leds, en ik heb nog koud-witte in bestelling.
Je hoort het nog.

[Edit: typo verbeterd]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 09 december 2014, 21:03:07 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 december 2014, 20:55:08 PM
vroeg mij al af of die mens in het Turhoutse nog zou leven ?  ...

Absoluut, Peeter.

Ik wist niet dat er ook Limburgs bloed door jouw aderen stroomde !  ;D

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 december 2014, 21:17:44 PM
... Ik wist niet dat er ook Limburgs bloed door jouw aderen stroomde !  ;D
;D ;D ;D  alweer wat wijzer geworden  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

Lommel is niet zo heel ver van Turnhout en dat ligt toch al in Limburg als ik me niet vergis hé!  ;)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

Van een (moderner) sein met een rechthoekige plaat heb ik nog een foto - de mechaniek van de kleurlenzen lijkt wel gelijkaardig ...
Foto heb jij misschien ook: stond in MSM juli 2005, artikel van Peter Embrechts (= Loco op ons forum)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het museum van Brussel-Noord is al een tijdje gesloten. Jammer, want daar stond er eentje (ingekorte versie). Is de inboedel van Brussel-Noord naar Schaarbeek gegaan?

(foto: Nico Spilt)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Thanks, Michiel.
Deze foto biedt alweer wat duidelijkheid.
Het zou tof zijn, als de seinen al in Schaarbeek stonden, en ik even kon gaan piepen ...  ::)

rixke rail

Citaat van: Steam.N op 09 december 2014, 14:14:33 PM

Alvorens de bouw aan te vatten, heb ik wat constructie-tekeningen/foto's nodig.
Eén foto heb ik gevonden:

Redelijk duidelijk, toch voor de bouw in N.

Bestaan er meer gedetailleerde plans van deze seinen?
Of heeft iemand foto's van enkele overlevende seinen?

Hopelijk vind ik voldoende informatie om de seinen geloofwaardig te maken.

Jean, in het boek "Dienstvoorschriften voor den machinist en den stoker" (1929) staat een tekening van Uw sein.
Het is 103 mm hoog en de schaal is 15 mm/m. Helpt U dat ?
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Steam.N

Citaat van: rixke rail op 10 december 2014, 22:03:21 PM
...  in het boek "Dienstvoorschriften voor den machinist en den stoker" (1929) staat een tekening van Uw sein. ...

Thanks, Patrick !
De tekening gevonden.  Tekening nagenoeg identiek aan wat ik eerder toonde.
Niet onlogisch, natuurlijk  ;)

RD25

Hallo Jean , ik ben nieuw , dus ik schrijf nu : Een dikke proficiat voor al de belichaming NEEB Turnhout .
Veel geluk.

Bernard .

PS . suikers zijn voor mijn koffie. Dankjewel.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

Thanks, Bernard.

Mijn zolder is bijna afgewerkt, en mijn werkplek geraakt goed ingericht.
Dus binnenkort kan ik de NEEB-module terug opstellen voor verdere aanpassingen en uitbreidingen ;)

modèlisme

Jean, Ik heb ooit eens een etsplaatje ( HO ) voor dit sein gemaakt en heb enkele gebouwde seinen liggen.
De paal maken en de cirkel op die paal  laten draaien  is geen moeilijkheid. Wel de lenzen met groen en rood op en neer laten gaan wel, enfin samen met de beweging van de plaat.
Ik heb detail foto's gemaakt in het depot van Haine Saint Pierre van het mechanisme van zo een echt sein. Men heeft daar eentje liggen op de grond, men brengt daar materiaal in orde voor Schaarbeek.
Bezoeken van dit depot  kan maar in uitzondering en op zo een dag heb ik daar geweest en foto's gemaakt.
Het echte mechanisme nabouwen in niet mogelijk in HO, dus zeker niet in schaal N.
Als je een oplossing, bewegen plaat en samen bewegen lens voor lantaarn kan vinden, laat het mij a.u.b. weten. Ik zoek er ook naar.
Groetjes,
Paul.