Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

't Was goed je te zien, zelfs als de babbel erg kort was  ;)

Voor een keer super veel N-materiaal in het aanbod.
Maar ik had de vinger op de knip ... De laatste maanden wat te zot gedaan ...  ::)

Nu even bekomen van de lange rit.  Straks terug werken aan het poortje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 25 oktober 2014, 18:13:11 PM
De laatste maanden wat te zot gedaan ...  ::)

alleen de laatste maanden ? ::) :-\

Steam.N

Je hebt dat in gradaties, hé, Peter.
En de laatste maanden waren inderdaad wat buiten proporties  ;D ;D ;D

Deze avond geraak ik niet goed op dreef:
eerst wat tot rust gekomen in de zetel beneden, en nu wat aan het prutsen aan die poort ...
De drive is er precies wat uit ...

Gezien zo weinig info beschikbaar is, ga ik van die poort een eigen ontwerpje van maken ...
Nogal afwijkend van wat je indertijd mocht verwachten, maar daar lig ik nu niet van wakker.

Ik heb door al dat gepieker nog maar één zijmuurtje geplaatst.
Morgen lukt het wel beter  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

eens zitten kijken achter die poort, maar iets veel mooier gevonden dan die mollenhoop ! http://www.molenechos.org/verdwenen/molen.php?AdvSearch=3496

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Ja jongens ! Turnhout was toen wel heel wat mooier dan nu.

Prachtige molen, daarachter wat industrie, mooie straatlantaarns, een mooi sein en afsluiting aan de overweg, elektricteitspaal, veel preisertjes...
Het lijstje staat weer vol voor enige tijd.

En, Jean ? Tintelende oogjes en jeukende vingers of een diepe zucht ?

Steam.N

 ;D  Die postkaart is lang mijn gids geweest.

Je vindt er het wachtershuis en het hoekhuis  aan de overkant van de overweg, en de rolbarelen, hekkens het het hokje aan deze kant.
De Lokerenmolen heb ik een jaartje geleden van mijn todo-lijstje verwijderd: mijn tijd zat al overvol.
Spijtig, want ik droomde van een opengewerkte molen, waarbinnen werkende antieke tandwielen  ...
In de plaats van de molen kwam de konijnenberg van Vosselaar.

Lang dacht ik, dat ik ná de wedstrijd alles kon herschikken, en verder gaan.
Nu het baantje zijn vorm gekregen heeft, wordt de kans klein dat de Konijnenberg plaats gaat maken voor de molen.
Ik kan toch moeilijk die kinderen hun speelplekje wegnemen, hé   ::)

Er komen nog wel enkele aanvullingen ...
Welke?  Weet ik zélf nog niet ...  ;)
De tijd zal me/ons verrassen ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

'k Zit hier wat aan te modderen ...
Poortje is nog altijd niet af ... af en toe een stukje vooruitgang ... eigenlijk weinig interesse om het af te maken ...
Af en toe wat rommelen op de knutselkamer, maar de berg op te ruimen spullen is onoverzichtelijk ...

Ik maak me echter geen zorgen: één van de dagen schiet ik waarschijnlijk terug in gang ...
Slaapachterstand wordt ondertussen stilaan weggeslapen.  Laatste weekend deed deugd.
Bovendien gisteren een dagje verlof (joepie: terug een hele dag aan de knutsel-slag) ...
tot ik 's middags in slaap viel, en mijn vrouw me 's avonds wakker maakte als ze van 't werk thuis kwam  ::)

Deze avond wordt het wat prutsen aan de regelaars voor de treintjes ...
Die deden tijdens de expo wat moeilijk ... gelukkig werden we op het laatste moment gered door een klassieke Fleischmann regelaar (thanks Evan en Alain).

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

De na de eerste beurs dip, komt goed Jean  ;)

marc goovaerts

Vroeger, na de (geslaagde) examens stond ons hoofd ook niet meteen terug op de boeken hé ?

Michiel

Er hóeft niets! Laat je gewoon eens lekker gaan. Is dat met een boek, rommelen in de tuin, of prutsen aan de auto. Maakt niet uit. Je hebt het verdiend...

En de modelbouwgoesting? Die komt sneller terug dan je denkt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Laat het gewon passeren Jean, we zitten allemaal wel eens met een dip na een serieuze modelbouwinspanning en die van jou liegt er echt niet om.
De drang om verder te doenen te verfijnen komt heus wel terug.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Deze avond toch wat plezier en vooruitgang gehad:
de bedrading van mijn regelaars-bord wat in orde aan het maken (het knoppen-bordje links-vóór in mijn expo-opstelling).

Bij die opkuis heb ik een gebroken verbinding gevonden.
Na terug solderen blijkt linkse regelaar terug een geregelde spanning te geven. 
Morgen bekijk ik de tweede regelaar.  Waarschijnlijk een vergelijkbaar probleempje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Jean, ben je zeker dat het geen sabotage is door een noes figuur die Paul noemt, zoals je schermpje op de beurs ??  >:( >:(

Steam.N

Ahaaaaahhhhhh !!!! 
Zou wel eens kunnen ... want die gebroken verbinding stak áchter dat scherm ...  ;D

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Jean, zou je je mailbox eens willen checken? Heb je een mooie aanbieding gestuurd :) ;)