Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Durango

Jakkes. Het kost tijd maar dan heb je ook wat.  ;D ;D Schitterend pand Jean en dat in 1:160.
Kom het in Leuven bewonderen hoor. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Chrisrail

#3961
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Dirkh

Citaat van: Chrisrail op 09 september 2014, 17:46:05 PM

is er daar in Leuven een zwembad of een grote rivier in de buurt?
Ik hoop van wel...
Waar moeten ze anders met al dat kwijl naar toe? ;)

Laarzen aandoen, of misschien best zo een visserspak , ik denk dat laarzen niet hoog genoeg gaan zijn  :)

Steam.N

#3963
Wat een enthousiasme  :)
'k Zal maar voort doen, zeker ?
Proberen zoveel mogelijk af te werken ...
In elk geval: allemaal bedankt voor de aanmoedigingen !   :) :)

Ik ben er dan maar direct ingevlogen !
Laatste stuk onderdak bijgewerkt en vastgelijmd.
Dan de leien ...



Wel wat moeten passen en corrigeren, maar de leien zijn klaar om geplaatst te worden ...



Past perfect.  Schitterend.
Eerlijk gezegd : wel het moeilijkste stukje dak.
Voor volgende stukken moet ik ook wat passen, maar dit had het meeste hoekjes en kantjes  ;)

Stel je voor ... deze avond het dak af ? ? ?
Even de pees er op leggen ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Ik hoop dat ik er geraak (In Leuven); MSM gaat toch wel een speciale trein inleggen?

modeltreinbart

Breng mij niet op ideeën om een grapje uit te halen hé . En nee ik saboteer je baan niet Jean.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Steam.N

Citaat van: modeltreinbart op 09 september 2014, 19:19:39 PM
Breng mij niet op ideeën om een grapje uit te halen hé . En nee ik saboteer je baan niet Jean.

Slik ...  :o  ::)  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3967
Het mag bijna gaan regenen ...



Nog 7 dakvlakken te gaan ...
Dan nog de spleten (met een zeer smal strookje zilverpapier) wegwerken, waar vlakken samenkomen.
Hopelijk krijg ik dit zilverpapier geloofwaardig geschilderd (eens in mijn documentatie nakijken hoe ik dit bij het wachtershuisje gedaan heb).

Paul Colson zijn leien zijn gewoon schitterend ...
En denken dat die al anderhalf jaartjes in mijn schuif liggen te wachten op dit moment ...

Gebouw is (ondanks het feit dat het nog niet af is) stilaan toonbaar ...
EN de gelijkenis met het oorspronkelijke begint wel wat door te komen  :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Knap gebouw Jean. Vakmanschap en meesterschap chapeau.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

#3969
Yeeehaaa !  De leien liggen er op !



Nu nog wat vergeten schilderwerken (zandsteen, arduin, zink) uitvoeren.
Overblijvende kleine werken (dakgoten, schouwen, dakraampjes, sierstukjes) zal ik komende dagen als tussendoortjes doen, als ik wat afwisseling wil.
Belangrijke mijlpaal: het stationsgebouw heeft eindelijk een graad van afwerkings bereikt, dat het recht geeft om op de minibaan getoond te worden.


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Citaat van: SuSke op 10 september 2014, 00:39:00 AM
PROFICIAT Jean.
Inderdaad Frans, PROFICIAT Jean! Na een jaar (en een beetje) is het gebouw bijna af. Luc zicht zo! Het ziet er zeer knap uit! Weeral een mijlpaal gehaald.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Chrisrail

#3972
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Citaat van: Chrisrail op 10 september 2014, 07:47:25 AM
... er is daar een hooligan van plan een trap tegen Uw fantastisch station te geven!!!

Blijkbaar ...  :o
Mijn Station-Guard wordt daarom uitgebreid, en de hoogspanningsbeveiliging op een hogere spanning gezet  ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

verder ook opletten dat de vrouw voor je vertrekt naar Leuven het geheel niet wil afstoffen, knap geheel en nu hopen dat we er in Leuven ook kunnen zijn !

Groeten Peter ;)