Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Inderdaad.  Eindelijk, eindelijk, eindelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Samen met het opkuisen van de ballast, komt het testrijden af en toe aan bod.
Hier en daar begint het wat te lopen ...

Om vlot te rijden, moeten natuurlijk de puntstukken spanning krijgen.
Relais zijn nog niet aanstuurbaar, dus even stukjes printplaat met jumpertjes voorzien ...

En wat blijkt: bij de eerste wissel al foutjes in de opbouw, waardoor kortsluitingen ontstaan als de loc op het puntstuk komt.
Wat zoekwerk : op één pcb dwarsbalkje vergeten het koperbaantje door te vijlen.
Gelukkig geen grote ingreep.

Locje rijdt over de wissel, maar springt even op bij het overrijden van de strijkrail.
Later eens bekijken ... het lijkt er op dat de loc-flens iets te dik is ...

Kleine stapjes ...
Maar essentiële, alvorens ik met de scenery begin ...


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Ben al aan het aftellen naar oktober, zodat ik al die prachtige dingen 'Live' kan bewonderen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Aan de rolbarelen wordt noest verder gewerkt !
En het ziet er al er goed uit :   filmpje

Nu nog het handje vervangen door een servootje, een likje verf, de aantrekkingskracht van de aarde wat opkrikken om de wieltjes aan het draaien te houden, en het plaatsingsteam kan aan het werk  ;)

Leuk als de bouwsteentjes stilaan samenkomen ...



Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modèlisme

Spijtig Jean, maar de wieltjes draaien niet, maar schuiven over de rail. Het bareeltje is veel te licht, drukt niet op de wieltjes ofwel draaien de wieltjes niet vlot genoeg. Er moet nog wat aan gewerkt worden.
 

Dirkh

Dat ziet er weer een mooi stukje uit. Knap van zo klein nog draiende wieltjes te maken.
Mits wat extra druk en een servotje gaat dat weer een mooi staaltje modelbouw worden.
Als het maar snel oktober is, kan bijna niet meer wachten.

raf

misschien dat als er verf op zit het wat meer gewicht gaat hebben
elke milligram telt in deze schaal.

maar gaat een servo deze slag kunnen maken ???
over hoeveel cm spreken we hier dat de bareel moet open schuiven

gr raf
ik moet er eentje hebben in schaal HO voor op mijn baantje maar dat zal dus profieltjes kleven worden mijn gedacht

Jean ik kom kijken als je baan tentoongesteld staat of er moet een ongeluk gebeuren maar da hoop ik dus van niet
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eddy

@Raf,
PB messingbouw heeft een set rolbareel in zijn gamma.Deze is te zien op onze clubbaan te Leuven.Ook is deze functioneel gemaakt.


groeten eddy

eddy


Gerolf

Ik zie geen (draaiende) wielen in dat setje  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: modèlisme op 30 augustus 2014, 19:03:13 PM
Spijtig Jean, maar de wieltjes draaien niet, maar schuiven over de rail. Het bareeltje is veel te licht, drukt niet op de wieltjes ofwel draaien de wieltjes niet vlot genoeg. Er moet nog wat aan gewerkt worden.

@Paul, ik denk wel dat dit in orde komt.  Nog even geduld  ;)
@Raf: ook voor die slag ziijn er ideeën, maar ik moet ze nog in de praktijk omzetten  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Ik ben er zeker van dat de rollende wieltjes in orde zullen komen.
Ik heb het genoegen gehad op een clubavond de rolbareel van zeer dichtbij te kunnen bekijken.
Whaw, is dat een fijn ding, maar de wieltjes draaiden wanneer ze contact hadden met de rail.

Succes nog Jean. Ik kan bijna niet wachten tot Leuven om het geheel te kunnen aanschouwen.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

modèlisme

#3882
Gerolf,
Neen de wieltjes zijn gegoten en hier niet te zien op de foto die Eddy instuurde.
Ze zijn opgebouwd uit 8 x laagjes ( etsplaatje  ) op elkaar gesoldeerd en dan het eindresultaat gegoten in messing.
8 x laagjes omdat ze een dubbele flens hebben en ook reliëf in de kromme spaken.
De wieltjes zijn apart te verkrijgen met het cat.nr. # 901329 en kosten 10,95 per set van 6 wieltjes.
De rolbareel is wel niet in schaal N, maar in schaal HO.
 

Steam.N

Citaat van: modèlisme op 31 augustus 2014, 13:05:17 PM
... De rolbareel is wel niet in schaal N, maar in schaal HO. ...

Ik kan me inbeelden dat dit schaalverschil ook een hemels verschil geeft voor die wieltjes.
Maar ik heb er vertrouwen in  ;)




Ondertussen wat truul gekeken op die ballast.
Locs beginnen al wat te rijden.  Er is nog werk aan de winkel, maar het begint te komen  ;)
Alle puntstukken zijn aangesloten.  Scheelt nogal bij het testrijden  ::)
Toch nog wat foutjes ontdekt.  Snel verbeterd.

Locjes openen: nog geen vooruitgang.
Dus even een ander genomen om te testrijden.
Ik heb nog wat tijd, tegen October  ;D

Nu een kleine onderbreking, en het volgend stukje werk kiezen voor straks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Nog 4.060.800 seconden (allez wat minder ondertussen)
Laat je niet opjagen Jean.
't zal wel in orde komen !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be