Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Alweer wat vooruitgang:
- dakstukken zijn op mekaar gepast en onderling verlijmd (nog steeds los van de muren gehouden, om nog aan het binnenwerk en verlichting te kunnen, mocht ik dit later willen.
- dakgoten zijn geplaatst.
- achtermuur is afgewerkt, met vier extra vensters
- twee gevels zijn in rode-baksteen gedrybrushed.

Nu moet ik een 100-tal steunbalkjes (0.5x0.5 x 1mm) plaatsen, en die samen met dakgoten schilderen.
Dak moet nog geschilderd worden, en twee schouwen gebouwd.
Normaal gesproken begin ik vandaag aan volgend bouwsel.  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Jean is niet meer te stoppen, zullen hiervoor ook een nieuw werkwoord moeten verzinnen, je weet wel net zoiets als Evannen(= snel en mooi landschap bouwen) ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Jeannen dan maar zeker ! En zeker geen vervoeging van degenen die met het Carnaval in Aalst ronddolen !   ;D ;)

Of een gezegde : Een Jean(neke/ klus) doen zijnde van iets heel klein toch iets heel groots maken !  :-\ ;)

Trouwens slecht weer in de vakantie ? Goed bezig !

Groeten Peter ;)

Steam.N

#2764
 ;D ;D ;D

@Peter: ja man, regen met bakken, veel ijskoude wind, maar tof gezelschap  ;)

En terwijl anderen wat lezen met rustige achtergrondmuziek, is den deze bezig  :)
En het loopt goed: dakgoten met onderliggende balkjes zijn afgewerkt.



Nu het dak: putty voor de nokken, dan het schilderwerk.
Einde komt in zicht ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

volgens mij heb jij daar wat Indieërs die die stukken allemaal voor jou maken   ;D ! Da kan toch niet anders, ik wordt al moe om naar al dat schoons te kijken, jij doet dat schijnbaar gewoon ne keer een paar honderd latjes die je niet vindt als je ze mislegt hebt  !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


Steam.N

 ;D

Ondertussen geloof ik niet meer in buitenlandse outsourcing ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2769
Naarmate de werken vorderen, komt er stilaan gelijkenis met het origineel ...



Trekt een beetje op



Het leuke is, dat mijn broer daarnet op 't internet de affiche die op de gevel staat, teruggevonden heeft op het internet  :)
Dus dat komt er in elk geval bij  :) :) :)

Nog enkele afwerkingspuntjes:
een schouwtje, een devoot venster, en wat zonnewering ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

en vlaggestokken ?

S Spaarkas of wat was het ?

Groeten Peter ;)

PeterC

En daar staat wel een 'Simonne' achter de gordijnen te piepen  8) 8) 8)

Waaral knap werk maar vergeet je verlof niet   ;)
Groetjes, Peter


Steam.N

EN vlaggestokken !

NEEN, geen Spaarkas  ::)  Maar ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Citaat van: PeterC op 04 mei 2014, 18:26:00 PM
maar vergeet je verlof niet   ;)
Inderdaad Jean, af en toe die glazen ne keer vullen zenne  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 04 mei 2014, 18:26:59 PM
EN vlaggestokken !

NEEN, geen Spaarkas  ::)  Maar ... Kaarterscafe ?
Groeten Peter ;)