Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

' t ziet er weer pico bello uit !

Groeten Peter ;)

Steam.N

#2746
Half succesje om de avond af te ronden:

de eerste gevel-lantaarn is voorlopig op de gevel geplaatst.



De houders bewaar ik al een hele tijd als een grote schat in een doosje (al sinds mijn ets-opleiding bij Gerolf).
Gerolf bewees met gemak dat fijne dingskes kunnen geëtst worden, en sindsdien is er bij mij absoluut geen twijfel meer  ;) 

Ik was onzeker als ik hieraan begon:
- kon ik een smd-ledje proper solderen aan de fijne vertikale stang ?
- kon ik lakdraadjes verbinden zonder dat ze zouden opvallen ?
- kreeg ik een lantaarn-glas rond die smd ?
- kreeg ik de houder deftig in de muur bevestigd ?

Allemaal positief beantwoord.
Waarom maar een half succesje dan?
Ergens zit tóch een slecht contact, want het ledje brandt af en toe, als ik een tikske geef, en dooft dan direct terug uit ...
Ledje brandde zonder problemen vóór de montage op de gevel.
Het is nu te laat om het uit te zoeken: ik weet nu hoe ik de montage van de lantaarns kan doen.
Tegen dat het definitief moet hangen, komt het goed.

Lantaarn lijkt ietsjes te laag te hangen, maar het klopt perfect met de postkaarten.
Ikke blij, en nu beddeke in  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: Steam.N op 29 april 2014, 00:57:16 AM
... Lantaarn lijkt ietsjes te laag te hangen, maar het klopt perfect met de postkaarten. ...

Na de slaap uit de ogen gewreven te hebben, blijkt de lantaarn toch ietsjes te laag te hangen.
Wordt bij herstelling van de slechte connectie bijgestuurd.  ::)
Dat verandert niets aan mijn tevreden gevoel  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean proficiat, je bent tevreden en dat telt, je stelt zelf al de wijziging voor, dus dat zal helemaal goed komen. Het etsen trekt mij steeds meer en meer, hopelijk komt er nog eens een herhaling van het project van Gerolf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

GVL

Prachtige lantaarn, Jean.  Zal in grote mate het karakter van de gevel bepalen.
Hoger hangen op dezelfde plaats lijkt me wel moeilijk.  Zit de fries niet in de weg?
Groeten.

Steam.N

#2750
Citaat van: GVL op 29 april 2014, 08:24:50 AM
... Hoger hangen op dezelfde plaats lijkt me wel moeilijk.  Zit de fries niet in de weg? ...

Gino, ik moet gewoon de vertikale stang wat inkorten.
Knipje is snel gezet  ;)
Ledje moet er tóch even af, om de verbindingen in orde te krijgen.

Lantaarntje is trouwens niet af (het ging gisteren voornamelijk om de bevestiging van led aan houder en geleiders, en houder aan gevel).
Het moet nog een hoedje en bodempje krijgen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2751
Ben eventjes in het buitenland ... en heb voor de late uurtjes wat knutselrommel mee  :)
Voor de late uurtjes, wel te verstaan ... maar heb ik even pech: het regent hier serieus, en de vrouwtjes zijn een winkelcentrum gaan bezoeken (zonder mijn bankkaart  ;) ) ...

Dus wat doe je dan: even je knutselrommel vastpakken  :) :) :)

Ik hoop komende dagen het hoekhuis van de Stationstraat en de Merodelei te laten verrijzen.
"Verrijzen", want het gebouw werd al enkele tientallen jaren geleden met de grond gelijk gemaakt, om plaats te maken voor een appartementsgebouw.

De twee straatgevels zijn uitgesneden, en worden klaargemaakt voor de ramen die ik eerder geëtst en geschilderd heb.



De muren zijn nog niet aan mekaar gekleefd, dus geen paniek ivm de spleet op de hoek  ;)

De achtergevels lijken niet te complex, dak in dakpannen (maar niet overhangend, dus ik moet ze niet op dikte frezen  :) )
Nog geen plannen ivm binneninrichting.  Ook nog geen beslissing ivm verlichting.
Dus dak wordt voorlopig los opgebouwd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Antonio, zie dat je zelf op vakantie niet opgeeft !

Groeten Peter ;)

PS voor heilig(of zalig) verklaard te worden ben je toch rijkelijk laat !  ;D

Martin Welberg

Hier kijk ik weer naar uit Jean ! gelukkig zij er ook nog knutselaars op dit forum, anders was ik al lang af gehaakt..

Steam.N

#2754
Thanks, Martin.
We weten beiden dat er veel bouwers zijn.
Spijtig worden de realisaties dikwijls binnenshuis gehouden ...

Gebouw vordert stilletjes:



- alle raamopeningen zijn uitgesneden, de lateien geplaatst, de muren geschilderd.
  Schilderen viel wat tegen, want er waren vijf lagen nodig, alvorens het oranje van de bakstenen niet meer doorklam.
  Ik had geen primer mee ...
- eerste van drie dak-vlakken is uitgesneden, en aan de zijkant wat afgedund, om niet als een dikke laag te zien te zijn boven de bakstenen.

Vandaag plaats ik ramen en glas, werk het dak af, en bouw de schouwen.
Ook dakgoten moeten nog geplaatst worden (redelijk wat werk, want ze hebben een ondersteunende balkstructuur ...

Het is ondertussen al uitkijken naar het volgende gebouw, dat aangebouwd is aan het hoekhuis.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Wow, jij bent goed op gang gekomen. Je hebt al een paar gebouwtjes maar hoeveel gebouwtjes nog te gaan?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

CiteerSpijtig worden de realisaties dikwijls binnenshuis gehouden ...

Meeste van mijn realisaties staan op het containerpark :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#2757
Citaat van: Havoc op 03 mei 2014, 12:53:44 PM
... Meeste van mijn realisaties staan op het containerpark ...
En dát met een smiley ... ik zou er het hart van in zijn ...


Ondertussen kabbelt het hier stilletjes verder.
Enkele ramen en een deur geplaatst, alle vensterbanken gelegd, en de gevel wat verder bijgeschilderd.



Nu even wat eten, en terug verder werken aan die ramen.  Nog elf te gaan ... plus twee deuren ...
Eén raam krijgt mogelijks een devoot kantje ... straks de postkaarten nog eens vastpakken.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Ik toon hier net de laatste foto aan madam en bij het zien van het wijnglas als schaalrechter viel haar mond open. En niet omdat het wijnglas leeg is (het onze is vol).

Weer sterk bezig Jean!  8)

Steam.N

#2759
Tape je vrouwtje haar mond maar toe, vóór ze kramp krijgt  ;)
Een goeie windel en een dikke kus  ;D

Ondertussen zitten ramen en deuren van de tweede gevel ook op hun plaats, en is het tweede stuk van het dak (bijna) op maat gesneden.
Nu nog perfect laten passen ...



Straks nog een koppel schouwen, en de dakgoten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }