Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Alweer enkele puntjes die ik kan afstippen:
- boordsteen alom het gebouw afgewerkt en geschilderd
- alle vensterbanken geplaatst en geschilderd
- alle geëtste ramen gezuiverd en geschilderd
- dak staat alweer een stapje verder

Morgen weer volle bak verder ...
Tevreden van de avond  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Je hebt de smaak te pakken Jean!

Het wordt heel mooi!

grt Piet.

doomslu

Hij is op topsnelheid, nog 196 dagen...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#2584
HONDERD ZESENNEGENTIG   ;D

Groeten Peter ;)

PS fraai en snel hoe je het doet , zitten er al meer binnen in een instelling met veel minder(gedaan te hebben) !  ;)

Steam.N

hahaha, Peter !  Dank je wel voor de herinnering  ::)

Net terug van rondje winkels doen.
Nu snel booke eten, en terug volle bak.
Al halve dag verloren ...

Gerolf heeft me zijn laatste 0.2mm plaatje gegeven, dus ik kan ook de ontbrekenden ramen etsen.
Hopelijk lukt dit vandaag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Wow ... ik zie sterretjes ...

Ontbrekende ramen geëtst, geschilderd, glas gegeven, en geplaatst ...
Maar ik moet er twee terug uit halen: eentje geplaatst zónder glas, eentje maar half geschilderd ...
Geen grote moeite, is direct gedaan.
Maar dat heb je, als je wat vermoeid geraakt.
Ik ga even benen strekken.  Daarna rond ik het ramen-verhaal af.

Ondertussen heb ik ontdekt dat ik gisteren drie vensterbanken vergeten ben.
Dus die moeten er straks snel in.

Daarna komt het dak nog eens aan bod.

Voor de opvulling van de loods met kisten en andere rommel, heb ik maar een kleine verzameling spulletjes.
Dus straks een siliconenmal maken, om wát ik heb, achteraf te kunnen bijmaken.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Alle ramen gedaan
Alle vensterbanken gedaan

Dak heeft volgende beurt gekregen ... maar ik ben onzeker over het resultaat ...
Deze keer ging het om het aanbrengen van een oxide-waas.
Ik vraag me wel af of de uitleg van Nouallier in MSM 135 wel klopt ...
Als ik de humbrol nummers bijeen breng, zoals hij voorstelt, kom ik andere resultaten uit ...
Zou hij terug naar de MSM expo komen ? ? ?  Ik zou hem wel enkele vragen willen stellen ...
Ik blijf echter geloven in het eindresultaat, want vanaf morgen volgen acryl washes, die de globale indruk wel eens sterk zouden kunnen beïnvloeden.

ToDo lijst is gekrompen tot 21 items, waarvan een zestal tot later worden verschoven.

Die siliconenmal voor kisten en vaten zal voor morgen zijn.
Nog even vrouwtje gaan gezelschap houden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerMaar ik moet er twee terug uit halen: eentje geplaatst zónder glas, eentje maar half geschilderd ...
Geen grote moeite, is direct gedaan.
Maar dat heb je, als je wat vermoeid geraakt.
Ik ga even benen strekken.  Daarna rond ik het ramen-verhaal af.

Ondertussen heb ik ontdekt dat ik gisteren drie vensterbanken vergeten ben.

Je lijkt wel een echt bouwvakker. Die vergeten ook van alles :D Enig verschil is dat het bij jou dezelfde dag nog in orde komt. Bij die andere mannen moet je meestal lang, héél lang wachten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#2589
Johan, geen garantie dat alles goed komt  ;)
Als je zowel bouwheer als aannemer bent, zie je heel wat over het hoofd !




Deze middag heb ik me laten verleiden om naar de koers te kijken.
Meer om in gezelschap te zijn van het gezin, want het was een tijdje geleden dat iedereen thuis was.

Ondertussen heeft het dak nog wat aandacht gekregen.
Eerste washes beginnen wat te geven, maar ik ben niet 100% tevreden.
Verdere verwerking en oefening nodig.

De ramen van de goederen-sectie zien er nu wel beter uit, dan de eerste poging waar alleen de verdelingen voorzien waren, zonder kader:



Trapje aan het einde van de loskade is geplaatst.
Werd door Gerolf op de expo van St.Niklaas gemaakt, als uitdaging om de mogelijkheden van WSA te tonen.
En de uitdaging was niet min: treden zijn .75mm breed, en hangen op minder dan één mm van mekaar:



Dat een trede wat scheef zit, is geen schande.
Eigenlijk had ik er een klontje moeten naast zetten, maar dan zag je het trapje niet meer (1cm hoog, 1cm breed).
Die scheve trede krijgt wat meer roest, en komt dan wel erg realistisch over als een levensgevaarlijk stuk ijzer  ;)


Nu ga ik eens kijken naar de verlichting ...
Ik vrees nogal wat aan de binnenkant te moeten schilderen:
de doosjes-techniek die ik voor Monarque gebruikte, lukt hier niet, want de binnenkant moet inkijkbaar zijn ...
Eerst wat uitproberen ...

En oh ja, ook die siliconenmal voor de kisten e.d. moet ik deze avond nog gieten ...
Tja, nog even de handen uit de mouwen, alvorens de laatste weekend uurtjes worden uitgesuft ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Die ramen zijn beter met de kader, dat is een groot verschil. Prachtige trap gerolf mooi gemaakt voor schaal N. Dat zal wel een prul werkje geweest zijn.
Ik vindt het wel iets hebben met zo een scheve trede.

PeterC

De bovenste foto is spoor 1!   ;)

Citaat van: Steam.N op 06 april 2014, 18:39:32 PM
...Deze middag heb ik me laten verleiden om naar de koers te kijken...

De boog moet niet altijd gespannen staan.  Ik heb ook een tijdje languit in de zetel naar de koers liggen kijken - vooral voor de omgeving.  Ik meen zelfs dat er bij Dirk(y) een mobilhome op de oprit stond...

Groetjes, Peter


Steam.N

Citaat van: PeterC op 06 april 2014, 19:20:38 PM
De bovenste foto is spoor 1!  ...[

Betrapt  :o  :-[  ;D
Niet verklappen, hé  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerDie scheve trede krijgt wat meer roest, en komt dan wel erg realistisch over als een levensgevaarlijk stuk ijzer

Niet overdrijven met de roest! Je probeert hier een station in vol gebruik te maken, niet eentje dat al jaren aan zijn lot overgelaten is. Die trap wordt dagelijks door tientallen personeelsleden gebruikt. Die zou moeten blinkend metaal zijn van al die voeten die erover gaan, geen roest.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#2594
Misschien was het geld op?  En moest hier en daar wat gerecupereerd worden ? ? ?
Wie weet ...

Ondertussen is het etsproces afgelopen.
Trapje is beter geëtst, maar tóch onbruikbaar ...



Verkeerd gemeten?  Verkeerd getekend? 
Geen idee. 

Stijging is fout, en leuning komt wat laag ...
Dus even verbeteren, nieuw belichtingstransparantje maken, en opnieuw ...
Maar niet deze avond.

Het is suf-time ... voor de werkweek terug begint  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }