Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirkh

De meest huizen zijn gebaseerd op foto's en dan aangepast aan de beschikbare ruimte op de baan, volledig waarheidsgetrouw nabouwen is niet haalbaar door de beperkte ruimte dus de meeste huizen lijken wel op de echte maar hier en daar zijn er aanpassingen. Het is bij mij een fantasiebaan die wel gebaseerd is op een  bestaand dorpje en station maar ik heb zoals ze dat zeggen "dichterlijke vrijheid" om aanpassingen te doen.
Ik heb wel een grove schets van hoe ik zou willen dat alles eruit gaat zien en verder de mockup's voor de afmetingen. De rest zit ergens in het kopje als idee. Ik probeer wel realistische huizen te bouwen wat betreft de afmetingen want als ik sommige bouwdozen of bouw pakketten zie dan kan je amper rond draaien in zo een huisje. Ik heb eens een setje van metcalfe besteld en als ik zie dat die maar een 3 a 4 cm diep zijn dan zijn die alleen geschikt om ergens achteraan weg te stoppen op de baan, verder is er bijna niets in de Franse sfeer te vinden of zijn ze te duur naar mijn mening en daarom maar besloten om alles zelf te bouwen, dan kan ik ze bouwen zoals ik het zelf het mooiste vind.
Daar komt nog het plezier en enige trots van het zelf bouwen bij als het uiteindelijk lukt, enkel het schilderen daar heb ik nog een hemelse schrik voor, ik ben nu niet direct een kunstschilder en kleuren vinden is ook niet mijn sterkste kant.
Nu is het nog vooral leren met vallen en opstaan, het is de eerste keer dat ik zelf huisjes ga bouwen en ontwerpen maar ik hoop eens het eerste af is dat het dan vlotter gaat gaan. Nu verspeel ik tijd door te experimenteren met de plotter en manieren te zoeken om het allemaal een beetje mooi te laten lijken maar ik heb het voordeel dat er bij mij geen termijn opstaat.
Als ik de huisjes moe ben kan ik altijd nog enkele meters spoor leggen en wat knoeien met de aansluitingen en aandrijvingen enz...

Steam.N

Dirk, ik blijf je draadje met nieuwsgierigheid en hoge verwachtingen volgen   ;)

Gisteren avond de sporen en wissels uitgelegd op de nieuwe module.
Vandaag worden secties gevormd, en leg ik de bedrading.
Voorlopig loopt dit met Peco Code 55 een stukje vlotter dan met de Code 40.
Maar ik zal maar voorzichtig zijn met mijn uitspraken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Deze avond goed gevorderd met het draden trekken.
Morgen weer de soldeerbout bovenhalen ...

Ondertussen speelt het huisjes bouwen alweer volop in mijn hoofd ...  (dank je, Dirkh  ;) )
Nog zo veel te doen ...
Maar liefst planmatig ... en dus blijven de huisjes nog even op de wachtrij ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het gaat wat traagjes, dat solderen :
Deze morgen een foute beweging gemaakt, en mijn rug speelt weer op ...
Ik loop krom zo als een hak  ;D
Dat wordt dus enkele dagen pijnlijke miserie. 
Gelukkig hangt de bak op zijn bezemsteel, en kan ik toch wat verder ... voorzichtig ... voorlopig ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


Steam.N

Ah, heb jíj een kromme hark ?
Enfin, ik loop krom  ;D ;D ;D
... en het doet vreed zeer ...
Maar nog niet genoeg om vastgekluisterd te zitten.   Dat is morgen, waarschijnlijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

zou wel eens de schoenen van je vrouw willen zien, in dat geval ! :-\ ::) :o kromme hakken

Groeten Peter ;)

PeterC

Citaat van: Steam.N op 01 maart 2014, 16:51:32 PM
...Deze morgen een foute beweging gemaakt, en mijn rug speelt weer op ...

Jean, een goeie raad: hou het rustig!  Je hebt maar één rug!  En ook maar één hoofd.  Beiden zijn bij mij al overbelast geweest en ken ondertussen al de symptomen wanneer het 'teveel' gaat worden...  ;)
Groetjes, Peter


Dirky

rug... gevaarlijk spul!

Vandaag nog een 50-tal kruiwagens gevuld. Zal het morgen ook wel weten.

En nog even verder off-topic als 't mag: Ik ga om de 6 maand bij een chiropractor (een echte dan) en heb zodoende de laatste 15 jaar maar 2 keer "vast" gezeten. In de tijd daarvoor was 2 keer per maand geen uitzondering.

Dus Jean, als je er echt regelmatig veel last van hebt kan een chiropractor wellicht helpen.

PeterC

[Off-Topic-Modus-On]

Citaat van: Dirky op 01 maart 2014, 21:00:47 PM
...Vandaag nog een 50-tal kruiwagens gevuld. Zal het morgen ook wel weten...

...En dat met de koers die voor je deur passeerde...  ;)

[Off-Topic-Modus-Off]
Groetjes, Peter


Dirky

2 keer dan nog  >:(

sorry Jean voor de vervuiling hé!

Steam.N

Mannen, bedankt voor de bezorgdheid.
Wees gerust: ik ga me niet forceren  ;)

Morgenvroeg eens zien waar ik wél aan kan voortdoen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Hopelijk gaat het nu (een dagje later) wat beter voor je, Jean  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#2368
Binnen enkele dagen ben ik terug de oude, Gerolf  ;)
En tov vorige keren valt het redelijk mee.

Ondertussen heb ik al duimendraaiend mijn (half afgewerkte) goederenloods terug bovengehaald.
Had ik beter niet gedaan  :o
Met een fris oog zie je alle foute dingen ...



Dringend tijd om die aan te pakken, en het gebouw af te maken.

Het is eigenlijk een goeie les: eens begonnen, een gebouw afmaken.
Het geeft minder tijd voor vervorming, je verandert ondertussen niet van gedachte, en je komt je fouten niet meer tegen (want in detail bekijk je het gebouw achteraf tóch niet meer).

Er staan me komende dagen redelijk wat uitdagingen te wachten.
Dus: fingers crossed ...

Als opwarmingsoefening ben ik aan de spanten begonnen: ik herbouw ze volgens oorspronkelijk plan.
Eerste staat al op zijn plaats ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Ah maar dat is goed en minder goed nieuws!
Jean begint eindelijk aan zijn stations-emplacementen! Nu gaat het weer vingers aflikken worden.


Ik kijk er naar uit! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.