Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 januari 2014, 14:52:35 PM
die automatische piano's ging dat niet met van die gesponste kaart(kan er niet aan doen !)band ?

Neen, Peter.
Volgens mij was dat met GEPONSTE kaarten (kan er ook niet aan doen  ;D )
Kaarten, of rollen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 23 januari 2014, 15:12:35 PM
een willekeurig bedrag overhevelen van de kaarteigenaar zijn rekening naar die van mij  8)


zoals ze hier zeggen ne duvelszak(duivelszak) is nooit(genoeg) gevuld ! ??? ::) :-\ >:(

Groeten Peter ;)

conducteur

Zoek eens op pianola  ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Citaat van: conducteur op 23 januari 2014, 15:56:54 PM
Zoek eens op pianola  ;)

Ah ja, zo eentje hadden we thuis in de living staan !  :)
Maar het mechanisme was uitgebouwd.  :(


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 januari 2014, 15:21:00 PM
...zoals ze hier zeggen ne duvelszak(duivelszak) is nooit(genoeg) gevuld ! ???  ...

Peter, was dat een instrument? Soort doedelzak?   ;D ;D ;D


Gezwans terzijde:  ik probeer eerst de basics van de baan in orde te krijgen, en zal dan jullie wensen/fantasietjes eens bekijken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1999
Wisseltjes moeten een uurtje wachten:
nu ik nog een beetje lawaai mag maken, probeer ik zoveel mogelijk aan de lichtbak te werken.  ::)
Eens díe er op staat, krijg ik een beter beeld van oppervlakte en volume van het minibaantje.

Daarna wisselbouw  :)
Eerste productie-code40-wissel:



Hopelijk krijgt die straks wat kleur, alsook enkele broertjes/zusjes  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ik mis de bouten nog Jean  ;)

Gerolf

Goed dat je voor die fijnere rails hebt gekozen.
Als je dat vergelijkt met de rails en wissels van de grote merken: wat een verschil !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Man man, wordt weer heel knap.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#2003
Dank je wel, Gerolf en Luc.

Het was inderdaad een goeie keuze, die overstap naar Code-40.
Zo lijkt het toch op dit ogenblik:



Kleurtje gegeven.  Het oogt nu beter, tov de vorige foto.
Hopelijk gaat de plaatsing even vlot gebeuren, en rijden locs en rijtuigen er vlotjes over, ook na het ballasten ...
Nog eventjes een onbekende.


Volgende wissel ligt in de stellingen.


@Dirk: mis je bouten?  Zal wel, ik heb ze (nog) niet geplaatst.
Die verbetering is mee opgenomen op de lijst "Als-ik-tegen-october-nog-tijd-heb", ... samen met het café en de piano's  ;)
Ik geef toe: ze zouden mooi ogen, maar nu ben ik met de basics bezig ...
En het detail-niveau van Gino ga ik niet proberen te evenaren !  Hopeloos  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterVG

Het oogt strak. Dus zal het rijden wel los lopen. Mooi werk jean.

OlivierV

Precies geen klein wisseltje om schaal N te zijn, en amai code 40, dat is zowat de helft van die Tillig elite, zal gelijkaardig ogen maar dan de helft kleiner.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirkh

Prachtig gewoon die code 40 rails en dan nog zelfbouw wissels!
Knap soldeerwerk trouwens Jean. Zelf gebruik ik code 55 en vindt het al een hele opgave om die rails te vervuilen en te ballasten.
Petje af voor uw bouwkunsten.

Steam.N

@Olivier, de wissel is 16cm lang, ietsjes langer dan de Peco wissel (code 55).

@Dirk: dat ballasten moet ik nog uitproberen.  Geen idee hoe moeilijk dit gaat worden.
Ik heb al wel Peco Code 55 wissels geballast, maar code 40 is weer een beetje fijner werken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Dank je voor het compliment, Jean.  Maar ik moet eigenlijk hetzelfde over jouw werk zeggen.
Aangezien je van een kit vertrekt, vraag ik me af of je de dubbele dwarsliggers niet kunt voorzien tussen puntstuk en tongen (waar de raillassen komen)?
Groeten.

Steam.N

Dubbele dwarsliggers ? ? ?
Kun je even uitleggen ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }