Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

Jean, 2 jaar later is er nog een Leuven of een Mechelen ! :)

Groeten Peter ;)

Dirkh

Jean,

Leuven staat al op de kalender, bouwen dus, ik wil iets zien (geld ook voor Michiel) ! ;) ;) Niet dat ik druk wil zetten. ;D

Steam.N

Grapjassen,  Beulen,  Slavendrijvers ... waar is jullie medevoelen?  Jullie empathie?   Jullie sympathie voor een mede-modelbouwer, die slachtoffer is van zijn overschattingsdrang en megalomanie in de miniatuurtjes ?
Er zit blijkbaar niets andres op dan het juk op mijn schouders te wringen, en met de moed der wanhoop naar de eindmeet te sleuren ...  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Nu, voor zo'n grote projecten zou ik al tevreden zijn om wat klaar is in een vitrine op de MSM-stand te mogen bewonderen, nog voor een hele baan klaar is. Misschien met een papiertje 'Verdere evolutie op ons forum !' ?

Steam.N

Ah, Marc, ik geef het niet op, hoor  ;)
Het wordt alleen continu volle bak doorwerken, en het resultaat niet compleet.
Maar in elk geval méér dan enkele gebouwen in een vitrine  ;)
Watch and see  :D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Een beetje vooruitgang:
- Achterste helft van de rechter zijgevel is geschilderd, de boogjes zitten er in.
  Ik twijfel over twee boogjes.  Morgen vliegen die er waarschijnlijk uit, en steek ik nieuwe.
- De geëtste ramen worden op dit ogenblik afgevijld, ge-acetoned, gesoldeerd, geairbrushed

Straks nog de voorste helft van de zijgevel schilderen, zodanig dat ik morgen de muur kan samenvoegen.

Niet veel tijd meer, vandaag.  Hopelijk lukt deze kleine planning.

Ivm met die boogjes: mijn ervaring vandaag heeft me overtuigd dat ik niet ga prutsen aan de baanwachtershuisjes.
Misschien maken de boogjes inderdaad een verschil, maar het is al zo moeilijk op een los stuk Slater, dat vlak op het werkblad ligt, dat het absoluut onmogelijk is om te prutsen aan een afgewerkte gevel die reeds samengevoegd is met andere gevels.

Hopelijk straks een foto van het gedane werk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Gewoon lekker verder werken Jean, komt het af is het mooi, zo niet ook geen man over boord....alhoewel ik het wel altijd lekker vindt om naar een streef datum te werken...

Steam.N

Ik doe "rustig" verder, Martin, maar vanaf nu met een timing.
Vorige maanden heb ik zó vrijblijvend zitten ronddwarrelen van het ene naar het andere, maar daarmee werd geen aarde aan de dijk gebracht.

Cijfers van de raming van deze voormiddag kloppen niet meer: steeds meer "vergeten maar essentiële" elementen komen naar boven ...
Nog eventjes voor 50 dagen bijgekomen ...
Jongens, dat wordt pezen, komende maanden  ::)
Gelukkig blijft het plezant  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1628
De bovenste twee boogjes zijn er uitgesneden.
Nieuwe putty ligt te drogen ...



De boogjes: niet gemakkelijk, maar oefening baart kunst, zal ik maar denken.
De boogjes vallen niet te erg op (je ziet ze bijna niet, maar ze zijn er wel  ;) )
Ik heb wel de indruk dat als je de steentjes in de putty drukt, vóór de putty volledig droog is, ze zichtbaarder en mooier zijn.
Voer voor latere experimenten  ;)

Raampjes zijn klaar om een kleurtje te krijgen.
Dus afwerking van de volledige rechter zijgevel deze avond lijkt mogelijk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Het lijkt de inspanning waard om die raamboogjes te maken  :)
... en heel goed te begrijpen dat je dat niet doet op de gebouwtjes die (bijna) klaar zijn.

Wat je tijdnood betreft: Het doet me denken aan mijn kermis-stress van een tijd geleden.
Wat ik er uit geleerd heb? Mits planning en overleg en zo kan je bergen verzetten  ;)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Benieuwd hoeveel bergen gaan verzet worden  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

Met boog is beter!  8)
Goede zet!

Wat je zegt over het moment van indrukken.
Ik heb dat ook zo ondervonden.
Als het nog niet helemaal droog is dan kan je nog drukken, want als het droog is dan ben je al meer aan het krassen, wat een ander effect geeft (scherpere randen ...)

Gerolf

Citaat van: Binco op 17 december 2013, 18:37:03 PMAls het nog niet helemaal droog is dan kan je nog drukken, want als het droog is dan ben je al meer aan het krassen, wat een ander effect geeft (scherpere randen ...)

... en dat vind ik een goede reden om te wachten tot de putty goed droog is  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Zeer weinig knutseltijd, dus vooruitgang navenant:
- voorste helft van rechter zijgevel geschilderd
- bovenste twee raamboogjes ingesneden en geschilderd
- geëtste ramen geairbrushed.
Dus morgen de zijgevel samenstellen.

Ook nog wat gewerkt aan de loodslabben van de tweede schouw van de baanwachterswoning.
Prutswerk, maar ik ben halverwege.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1634
Deze avond mijn belofte ingelost naar een collega.
Voelt goed aan, maar heeft het grootste deel van de avond opgesoepeerd  ::)

Toch heb ik me nog even op de zijgevel van de Monarque gestort.
Pure assemblage: vensterbanken, geschilderde raampjes, twee geveldelen op mekaar ...



Morgen nog een avond om deze gevel af te werken.
Dan de voorgevel onder handen nemen (ramen schilderen, glas steken, gordijnen hangen, lichtbakjes maken).

Ondertussen ben ik het internet aan het afschuimen naar fotos van achtergevels van oude sjieke woonhuizen.
Ik ben van plan om aan de achtergevel een veranda te plaatsen (evt plat dak), die uitgeeft op een iets verhoogd terras, met brede trap naar het gazon.
Zou leuk zijn als dat zou lukken.

Maar dat zoekwerk naar fotos is niet voor deze avond.
Bedtijd, voor een korte nachtrust  ;)
 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }