Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Periode is jaren 30, pak wel meestal fonts met een 1920 tag..heb er ondertussen zo'n aantal dat'k 't soms niet meer exact weet...[:I]

Martin Welberg

Maar gewoon 's geprobeerd 'm met het handje te schilderen om te zien hoe het staat?



doorkijkje vanaf Nolans Wharf?



beetje meer verweren en vervuilen en dan ben ik wel tevreden over het geheel?

gjvdz

Wat dacht je van dat ziet er fantastisch uit!!!
Mvg Giel-Jan


Martin Welberg

Ben er een beetje stil maar ook trots op, een plaatsje op de modvid paginas van Mario Rapinett jakkes tussen mijn voorbeelden..

http://www.modvid.com.au/

evan

Hey Martin,

Kan je eens een rechtstreekse link plaatsen want ik vind um niet terug...[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


modelbaanHO

Ik heb die site snel bij mijn favorieten gezet. Staan daar mooie stukjes bij zeg [:p].
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

railman56

proficiat Martin, dik verdiend.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Martin Welberg

Had vandaag met het prachtige weer eigenlijk niet zo'n zin om op m'n zolderke te zitten, ben maar in de werkplaats bezig gegaan, alle deuren en ramen lekker open ! De eerste 2 modulen voor de belendende ruimte beginnen vorm te krijgen. Alle railbeddingen gezaagd en gemonteerd, 'zee' op z'n plek, en het landschap begint z'n ruwe vorm te krijgen?







kleinste module heeft een iets afwijkende vorm gekregen om er wat makkelijker langs te kunnen lopen bij operations

evan

Hoi Martin,

Knap werk en Gefeliciteerd met je erkenning.  Terecht trouwens!  

Tussen Geoff, Brian, Steve, George selios,...  NICE!

Grts[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Thanks Evan, ben er zelf nog beduusd van om tussen een aantal van m'n grote voorbeelden te staan [:I]

Vandaag maar eens verder gegaan met de ruwbouw van de modulen, begint aardig op te schieten. Meeste vormen van het landschap worden al zichtbaar?





Hoop in het midden van de keerlus een 3-tal kleine huizen te kunnen plaatsen die bereikbaar zijn via een stalen brug over het spoor. Daardoor ontneem ik het zicht ook wat op de tunnel ingang..





Zit nog wat na te denken over de leisteen groeve in de hoek, kan zijn dat ik die verplaats naar een ander deel van de baan..eerst effe de ruwbouw afmaken van deze 3 en dan kan de pret weer beginnen met wat gipswerk en andere scenery dingen !!

Martin Welberg

Zo vanavond weer eens lekker aan het houtbewerken geweest en het schiet lekker op met de 3de en 4de module. Tussendoor ook nog effe het basis frame van nr 5 in elkaar geknetterd, had een klein foutje in het sporenplan zitten, het bochie begon iets te laat. Aanpassing gedaan en cre?er daardoor iets meer ruimte voor een groeve in de hoek?
De 2 modulen, 2,2 meter..



zo ziet het eruit als je uit de loop komt..



en vanaf het eiland retour komt?



Nog een paar kleine hout dingen te doen en dan kan de rails er weer in en de bedrading aangelegd worden. Daarna een paar kleine test ritten om de "bugs" eruit te halen en dan is het tijd voor het leuke werk?scenery !!
Modulen zijn in principe zo ontworpen dat er aan beide zijden een loop gebouwd kan worden en er treinen rond kunnen rijden, je weet maar nooit wat de toekomst brengt qua tentoonstellingen... [:D]
Loopt wel via een tunnelingang in de groeve maar die spijker ik als een verlaten mijngang dicht op m'n baan?

Gerolf

Gefeliciteerd met de erkenning, man [8D]
Wat ik knap vind aan die laatste foto's, is het "organische":
Vloeiende lijnen, zachte opbouw, het lijkt alsof die baanstukken leven, en zelf groeien [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

inderdaad mooi gebouwd, je kunt je zo het resultaat voorstellen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem