Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Nog zo'n knoeidag vandaag, lekker is dat 3 dagen vrij  :)
Bijna klaar met het strippies plakken en gipsverbanden, nog een klein gat te vullen. Moet nog even de 2 huizen die daar komen te staan positioneren...





Dit gaat een soort van doorkijk worden denk ik , de weg naar de brug toe met links en rechts huizen..



en een beter shotje van de wissel aandrijving..


Martin Welberg

Gelukkig man vandaag, pakketdienst smeet een aantal bestellingen achter de deur. Drie dozen gipsverband, twee dozen scotchlocks en wat stekker. Ben maar gelijk begonnen vanavond met het bedraden van de bakken. Tussendoor effe een voetbalwedstrijdje kijken, maar ben klaar met twee van de vier...





Stekkers zijn Wieland ST 16/2 en die dingen passen maar op een manier in elkaar, voorkomt het maken van fouten bij het opbouwen..




Paulogic

Handige stekkers. En ze klikken precies wel stevig ineen door de lengte van de busjes.
Soldeer je de draden erin of gebruik je enkel het schroefje?

Deze baan komt duidelijk in orde ![:p]
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Dank Paul, schroef alleen en soldeer verder niet. Het is net als het gebruik van kroonstenen alleen dan iets stabieler. Kan voor de zekerheid de stekker borgen met een extra schroef..

Paulogic

Dank u voor de info.
Deze lijken mij inderdaad wat ik zoek voor mijn toekomstig project.
En dat extra borgen lijkt mij gemakkelijk te doen met een oog-schroef.
Makkelijk draaien en toch veilig.
mvg,
Paul(ogic)


Martin Welberg

Zo 3 van de 4 bakkies in de landschappelijke ruwbouw klaar. Begin gemaakt met nummer 4 , ben alleen nog aan het denken hoe ik dat gat in de hoek ga vullen met een leisteen groeve.....of niet...of toch wel  ::)
Rails een beetje een kleurtje gegeven met de knikkerbus rode primer en wat mat zwart, morgen nog effe wat knikkerbussen ophalen bij de plaatselijke dumpshop. Lading van die camo kleurtjes besteld voor 5,75 per bus van 400 ml







funderingen voor een drietal gebouwen gelijk maar erin verwerkt, tel er nu zo'n 7 om te bouwen..



Da's het voor vandaag..

Paulogic

Leuk filmpje.
Hoe groot is het reeds klare gedeelte ? Een metertje of 3?
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Deze modulen zijn 3.30 in lengte met 2 poten van 70cm eraan, een U'tje. Dat wat echt klaar is is Nolans Wharf, da's slechts 2.10. Ben daarachter nog aan 't afwerken met een aantal modules. Globaal zo'n 7 meter. Komt er nog een werfje van 1.70 meter bij aan

Paulogic

Mooie lengte. Ook het schema laat veel mogelijkheden toe en brengt leven in de brouwerij.
Ik blijf mooi volgen ![^]
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Heb er een beetje een dark territory van gemaak, 2 van de 4 gedeeltelijk in de zwart/bruine basecoat, tevens de aansluitingen tussen de modules gevuld om de aansluiting zo strak mogelijk te maken..





Tevens een begin met het kustlijn rotsenwerk , gebruikelijke aluminiumfolie wijze met een aantal bewerkingen na de tijd..weapons of choice..



Resultaat tot nu toe, nog niet geschildert..




Decapod

Knap Martin. Heb je ergens die alufoliewijze beschreven? Geeft wel interessante resultaten.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Martin Welberg

http://www.railroad-line.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30409&whichpage=21

heb ik zo'n beetje de basis uitgelegd met foto's. Ondertussen wel een andere gips genomen, eerste was gewoon roodband, gebruik nu calcast 300 een giet / modelgips. Tevens meer nabewerking met tandarts dingetje staal en koperborstel en beitel...

Martin Welberg

Zo de kustlijn van 2 modules is klaar met het rotsige werk  ;)



Moest wel effe denken aan een discussie die ik lange tijd geleden gevoerd heb over het gebruik van alu folie als mal voor rotsen. Was er zelf heilig van overtuigd dat deze techniek met het gebruik van een aantal simpele andere technieken nog veel verder uit te buiten was en het zichbare 'h? das folie' er uiteindelijk niet meer aan af te zien is. Ben er nu zo ver mee, gecombineerd met wat staalborstel, beitel en tandarts breekijzer technieken....





Ben aardig tevreden met het resultaat maar denk dat er zeker nog meer uit te halen valt...

Gerolf

Aluminiumfolie lijkt me zeker een interessant middel om bepaalde "random" steensoorten weer te geven [8D]
Gelaagde rotsen lijken me wat moeilijker op die manier, alhoewel nabewerking met staalborstel en beitels daar wel voor kan helpen...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw