Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Durango

Ik neig ook naar de lichtblauwe. Smoelt beter bij de "houten" gevalletjes.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

René

Nog geen twee weken geleden heb ik genoten van (een stukje van) deze baan. Nu is ie al weer bezig met de bouw van iets nieuws. Mooi hoor.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Martin Welberg

Goed h?....Ondertussen wel voor het eerst gekozen voor een blauwe, iets andere kleur maar wel blauw ondanks dat het niet het meest prototypisch is. Als het me niet bevalt kan ik 'm altijd nog overschilderen met oxide rode / bruinen..heb 2 van de 4 wandjes gedaan, niuwe batch geschilderde fineren liggen te drogen dus even een update?kleine man erbij geplaatst (moet nog meer kleur krijgen) om een idee te geven van het formaat van het complex..




Martin Welberg

Heb nog effe een plaatje geschoten waaro het blauw is geworden, met het rood op de voorgrond, zo'n aandachtkleur dat je daar het eerst naar kijkt, verplaatst het oog zich vanzelf naar het blauw op de achtergrond. Vind daarnaast 2 primaire kleuren in een blikveld ook wel wat hebben..


Gerolf

Nu lijkt dat blauw op te gaan in de achtergrond, maar er komt waarschijnlijk ook nog groen in de buurt, zeker ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Zeker [:)] verheug me er nu al op, een jaar boompies enzovoort bouwen. Was er al een 15 kwijt op het kleine stuk module, laat staan op de rest van de baan..[:(]

grove den

@Milocomarty:
een jaar boompies enzovoort bouwen. Was er al een 15 kwijt op het kleine stuk module, laat staan op de rest van de baan..[:(]
Valt reueueueueueze mee hoor en een jaar is zooooo voorbij!!![:D]

Jos

Martin Welberg

Dat een jaar zo voorbij is heb ik in de gaten Jos [:D] lijkt of het steeds sneller gaat naarmate ik ouder wordt...maar veel bomen bouwen is een top uitdaging !!
Vandaag maar eens wat aan het werk geweest met de uitbreiding voor de volgende kamer. Kasten onder de baan zijn klaar voor  het spuiten, ondertussen het baanplan maar eens uitgelegd?







Zo nu rap maar 's die dingen van een kleurtje voorzien en dan de loop erin en een verdere 3,3 meter baan om aan te bouwen. Hopelijk krijg ik in het hoekie een leisteen groeve met 2 opstelsporen gepropt ?

Martin Welberg

Vandaag toch maar weer eens wat aan het knoeien geweest met de tannery. Alle met hout beklede wandjes afgewerkt, en een simpele sign bedacht. Strakke grote letters, niet teveel poespas. Zit eraan te denken om de letters niet te schilderen maar het vlak eromheen in een geweatherde witte te doen?



wat denken jullie ?

Gerolf

Mooi gebouw in wording, Martin.
Het lettertype van "HETFIELD" lijkt me nogal modern. De afstanden tussen de letters zijn ook vrij smal, en onregelmatig.
Maar een "sign" in plaats van opgeschilderde tekst lijkt me wel kunnen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Martin, Ik zou als lettertype iets van "Old Western" of zoiets pakken. Past beter in het hele thema lijkt me. En als sign, ach waarom niet. Staat voor zo'n pand beter als opgeschilderde letters.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Martin Welberg

Lettertype en opmaak wordt nog aan gewerkt, was wel van plan 'm trouwens te schilderen. Hang denk ik teveel rond op US forums, daar noemen ze alles signs. Zat me alleen af te vragen of letters binnen een lekker witvlak fijn zouden afsteken tegen de rest van de gebouwen...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door milocomarty
Zat me alleen af te vragen of letters binnen een lekker witvlak fijn zouden afsteken tegen de rest van de gebouwen...
Een lekker geelvlak of roodvlak is ook een optie, of geel op zwart, of ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Nieuwe poging ander design....hopelijk iets meer 30'er jaren..


Gerolf

Ik weet niet in welke periode jouw baantje - en het gebouw - situeert, maar dit helpt misschien:
http://www.fontspace.com/category/1930s
Of die tijd-situering op de website echt klopt betwijfel ik een beetje, maar 't geeft idee?n [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw